Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum :)

 

Dziś po 2 sekundach od uruchomieniu silnika w ursusie został rozerwany filtr oleju.

Moje pytanie brzmi co mogło być przyczyną rozerwania filtra oleju?

Dodam jeszcze, że to już zdarzyło mi się drugi raz, ostatnio 1 sty bieżącego roku gdy chciałem zrobić kulig i silnik był odpalany przy -10 C

Silnik ciężko pali nawet jak jest ciepło, dziś przy temp -3 C rozruch był wspomagany prądem od samochodu.

Opublikowano

Witam, miałem podobny problem w c-360 ale silnik był po remoncie, dostał nowe panewki i również rozrywał filtry na zimny silniku przy ujemnej temperaturze. Ciśnienie oleju na zimnym wynosiło ponad 6 atm, brakowało skali na manometrze. Poradziłem sobie z tym w taki sposób, że odkręciłem miskę oleju sprawdziłem zawór w pompie olejowej i okazało się że, są w nim 3 podkładki. Po wymontowaniu 2 podkładek ciśnienie spadło do ok. 5,5 atm na zimnym i 4,5 atm na gorącym silniku. Obecnie silnik przepracował ok. 3100 mth i ciśnienie na gorącym silniku wynosi 4 atm. Pozdrawiam.

Opublikowano

U mnie jest taki problem że ciśnienie na zimnym silniku w c4011 jest grubo ponad 6atm i właśnie przy dodaniu gazu rozwala filtr.
Natomiast na rozgrzanym silniku ciśnienie spada prawie do 0atm.

Zawór bezpieczeństwa był sprawdzany, wymieniony na inny znowu sprawdzony i tak kilka razy ;)

 

Opublikowano

Witam, podobny temat był już poruszany, lecz w moim przypadku jest nieco inaczej..
Na zimnym silniku zwłaszcza gdy na zewnątrz jest zimno rozsadza mi filtr oleju, sprawdziłem zawór jest dobry, żeby nie było że coś przeoczyłem kupiłem kilka zaworów ale problem pozostał ten sam..
Mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku na około 800obr/min i ciśnienie wynosi 6atm po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta i rozsadza filtr..

Na ciepłym silniku jak ciągnik pochodzi z 20min na wolnych obrotach ciśnienie spada do 0atm.
Jeżeli zawór miałby wine to ciśnienie nie spadałoby do 0atm i jakieś znikome ciśnienie powinno być..
 

Opublikowano

Kiedy ostatnio znieniałeś olej? to co piszesz jest dziwne ale moja teoria jest taka że ,olej stracił wartości smarne lub jest szajsem na mrozie zamarza ,a gdzie chwyci najszybciej ,na filtrze ,pompa podaje i go rozsadza ,jak się nagrzeje to traci ciśnienie bo jest za rzadki i tyle

Gość krzychzg
Opublikowano

Mi to się przydarzyło po remoncie c-4011, wymieniłem pompę na nową i filtr na wymienny, dołożyłem zegarek, ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem grubo ponad 6atm - brakło skali, po odpaleniu fontanna. Okazało się, że do nowej pompy potrzebny jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa, którego w starej nie było, po montażu zaworu, ciśnienie 0atm. Po kilku nie przespanych nocach, wpadłem na pomysł by zmienić zegarek, koszt 15zł, ciśnienie po zakręceniu 3,5atm, na wolnych obrotach 4,5atm, po zgaszeniu 0,5atm i nie opada do zera. Kieruję do was pytanie jakie powinno być odpowiednie ciśnienie i w jakich zakresach obrotów? Przyznam bez bicia, że grzebałem w podkładkach ale teraz są 2 jak w oryginale, tylko nie zwróciłem uwagi, że dziurki na zawleczki są na dwóch wysokościach i nie wiem jak włożyłem. Proszę o wyrozumiałość, to jest dopiero mój drugi 4cyl, poprzedni C-355 nie stwarzał tylu problemów poza jednym dość komicznym.

Opublikowano

Wskaźnik przeciągło i temu przestał pokazywać a drugi do ilu ma skalę? Może już też przeleciał za daleko. 

Książkowo max ciśnienie 6,5 bara, początek otwarcia zaworu 4,5 bara.

Ciśnienie przy najniższej liczbie obrotów min. 1,5 bara, ciśnienie przy max obrotach 4-5,5 bara. 

Jesli te wartości bedziesz miał niższe to tragedi nie ma. 

A zawleczka w zaworze ma być na samym końcu mniej ugniatając sprężynę.

Gość krzychzg
Opublikowano

Tak też dałem by był jak najmniejszy nacisk. Skala 0-6 ale na 4 zaczyna się czerwone pole i pisze coś po rusku, źle dobrany licznik? Silnik jeszcze na palecie bez licznika więc wolne obroty podaję jako te gdy silnik chodzi równo i wtedy jest koniec zielonego pola 4, gdy faluje to macha się w zakresie zielonego pola 3-4. Dzięki za info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v