Skocz do zawartości
RolnikSwD

Ursus C 360 rozerwany filtr oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
URSUS
RolnikSwD    0

Witam wszystkich użytkowników forum :)

 

Dziś po 2 sekundach od uruchomieniu silnika w ursusie został rozerwany filtr oleju.

Moje pytanie brzmi co mogło być przyczyną rozerwania filtra oleju?

Dodam jeszcze, że to już zdarzyło mi się drugi raz, ostatnio 1 sty bieżącego roku gdy chciałem zrobić kulig i silnik był odpalany przy -10 C

Silnik ciężko pali nawet jak jest ciepło, dziś przy temp -3 C rozruch był wspomagany prądem od samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SW1    0

Witam, miałem podobny problem w c-360 ale silnik był po remoncie, dostał nowe panewki i również rozrywał filtry na zimny silniku przy ujemnej temperaturze. Ciśnienie oleju na zimnym wynosiło ponad 6 atm, brakowało skali na manometrze. Poradziłem sobie z tym w taki sposób, że odkręciłem miskę oleju sprawdziłem zawór w pompie olejowej i okazało się że, są w nim 3 podkładki. Po wymontowaniu 2 podkładek ciśnienie spadło do ok. 5,5 atm na zimnym i 4,5 atm na gorącym silniku. Obecnie silnik przepracował ok. 3100 mth i ciśnienie na gorącym silniku wynosi 4 atm. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RolnikSwD    0

Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w zbyt wysokim ciśnieniu oleju (silnik też jest po remoncie).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taki problem że ciśnienie na zimnym silniku w c4011 jest grubo ponad 6atm i właśnie przy dodaniu gazu rozwala filtr.
Natomiast na rozgrzanym silniku ciśnienie spada prawie do 0atm.

Zawór bezpieczeństwa był sprawdzany, wymieniony na inny znowu sprawdzony i tak kilka razy ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, podobny temat był już poruszany, lecz w moim przypadku jest nieco inaczej..
Na zimnym silniku zwłaszcza gdy na zewnątrz jest zimno rozsadza mi filtr oleju, sprawdziłem zawór jest dobry, żeby nie było że coś przeoczyłem kupiłem kilka zaworów ale problem pozostał ten sam..
Mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku na około 800obr/min i ciśnienie wynosi 6atm po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta i rozsadza filtr..

Na ciepłym silniku jak ciągnik pochodzi z 20min na wolnych obrotach ciśnienie spada do 0atm.
Jeżeli zawór miałby wine to ciśnienie nie spadałoby do 0atm i jakieś znikome ciśnienie powinno być..
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    375

Kiedy ostatnio znieniałeś olej? to co piszesz jest dziwne ale moja teoria jest taka że ,olej stracił wartości smarne lub jest szajsem na mrozie zamarza ,a gdzie chwyci najszybciej ,na filtrze ,pompa podaje i go rozsadza ,jak się nagrzeje to traci ciśnienie bo jest za rzadki i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychzg    8

Mi to się przydarzyło po remoncie c-4011, wymieniłem pompę na nową i filtr na wymienny, dołożyłem zegarek, ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem grubo ponad 6atm - brakło skali, po odpaleniu fontanna. Okazało się, że do nowej pompy potrzebny jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa, którego w starej nie było, po montażu zaworu, ciśnienie 0atm. Po kilku nie przespanych nocach, wpadłem na pomysł by zmienić zegarek, koszt 15zł, ciśnienie po zakręceniu 3,5atm, na wolnych obrotach 4,5atm, po zgaszeniu 0,5atm i nie opada do zera. Kieruję do was pytanie jakie powinno być odpowiednie ciśnienie i w jakich zakresach obrotów? Przyznam bez bicia, że grzebałem w podkładkach ale teraz są 2 jak w oryginale, tylko nie zwróciłem uwagi, że dziurki na zawleczki są na dwóch wysokościach i nie wiem jak włożyłem. Proszę o wyrozumiałość, to jest dopiero mój drugi 4cyl, poprzedni C-355 nie stwarzał tylu problemów poza jednym dość komicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

Wskaźnik przeciągło i temu przestał pokazywać a drugi do ilu ma skalę? Może już też przeleciał za daleko. 

Książkowo max ciśnienie 6,5 bara, początek otwarcia zaworu 4,5 bara.

Ciśnienie przy najniższej liczbie obrotów min. 1,5 bara, ciśnienie przy max obrotach 4-5,5 bara. 

Jesli te wartości bedziesz miał niższe to tragedi nie ma. 

A zawleczka w zaworze ma być na samym końcu mniej ugniatając sprężynę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychzg    8

Tak też dałem by był jak najmniejszy nacisk. Skala 0-6 ale na 4 zaczyna się czerwone pole i pisze coś po rusku, źle dobrany licznik? Silnik jeszcze na palecie bez licznika więc wolne obroty podaję jako te gdy silnik chodzi równo i wtedy jest koniec zielonego pola 4, gdy faluje to macha się w zakresie zielonego pola 3-4. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

Ryskie mają inny zakres ciśnienia w magistrali np. Mtz 3 bary. Nie sugeruj się polem tylko skalą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
×