Skocz do zawartości

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam trochę nadwyżki w gotówce więc postanowiłem kupić na zaś komplet naprawczy do U 1012 (tłok, tuleja i co tam jeszcze w zestawie bywa), no i może jeszcze nowe końcówki wtrysków. Patrzę i widzę duże rozbieżności cenowe np. zetora za 220zł i za 360zł. Wykluczam najtańsze rozwiązania, co polecacie ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

porządne są z KROTOSZYNA. nie słyszalem by ktokolwiek na nie narzekał

Opublikowano

Witam

Mam trochę nadwyżki w gotówce więc postanowiłem kupić na zaś komplet naprawczy do U 1012 (tłok, tuleja i co tam jeszcze w zestawie bywa), no i może jeszcze nowe końcówki wtrysków. Patrzę i widzę duże rozbieżności cenowe np. zetora za 220zł i za 360zł. Wykluczam najtańsze rozwiązania, co polecacie ?

Sam pisałem o to bo nie wiedziałem co brać.

masz do wyboru:

- no name - granit i inne wynalazki z chin

- czeskie - np AG ale to są czeskie a nie zetoroskie

- PDC Zetor - nie musze chyba mówić

- Mhale Krotoszyn - wiadomo co - ja je wybrałem ze względu na jakość/cenę choć chciałem zetoroskie wziąć ale kasy brakło.

- Ursus Chełmno

 

Mówimy oczywiście o tych z trzema pierścieniami czyli do ciągnika z turbiną.

 

Co do końcówek wtryskiwaczy - WZM sobie odpuść ;)

Opublikowano

A właściwie dlaczego turbo ma trzy pierścienie, a nie cztery, Wydaje mi się, że cztery to lepiej ? Widzę, że chyba kupię mahle, w farm expert również je za zetorem polecają.

Opublikowano

AG czy AGS - nie są to oryginały zetora a ponoć robione w czechach (tak jak i u nas jest mhale krotoszyn i ursus). Jakościowo nie wiem co to jest.

 

Co do uszkodzeń pierścieni - ktoś odwrócił pudełko i pierścień pękł. Po prostu kupujesz zestaw i przy sprzedawcy otwierasz pudło - ja otworzyłem dwa pudła a dwa wziałem bez otwierania. Dlatego każde otwórz i w każdym sprawdź jak wygląda tuleja i jak pierścienie. Poza tym patrz na sicker (taka plomba) na zamknięciu pudła. Musi być, jak go raz zerwiesz to już nie zakleisz. Mówię Ci to bo czasami sprzedawcy chcą aby zostawić im pudła i w pudła te pchają najtańszy badziew.

Opublikowano

Co do kompletów, to albo z górnej półki najdroższe jakie dostaniesz Krotoszyńskie, albo składasz zestaw z krotoszyńskiej tulei, tłok Gorzowski, no a co do pierścieni nie mogę sobie przypomnieć, ale ogólnie kup nie te tanie Krotoszyn tylko drogie a będziesz miał na lata.

Opublikowano (edytowane)

o właśnie z Primy

 

a co do Zetor-owskich oryginalnych hmm... czy aby na pewno to nie chińszczyzna? lub kuźnia?

 

a ja będę zimą robił regenerację silnika i oddam go do już sprawdzonej przez mnie firmy która tylko tym się zajmuje, koszt ok 6tys. zł i gwarancja na 2-3lata a silnik prosto w "orkę" może iść bo jest po hamowni.

Edytowane przez 8piotrek6
Opublikowano

Jakośc zestawów naprawczych rzecz bardzo ważna ale jesli nie bedzie dbać się o filtry i oleje to cały remont na niewiele się zda...

Opublikowano
2701 swiete slowa duzo osob o to nie dba wogole olej jak olej jeszcze na jakis czas wyienia ale przeglad w ciagniku ktory pracuje w polu i sie kurzy to trzeba min 1 w roku zrobic a w szczegolnosci filtr powietrza
Opublikowano

Z własnego doświadczenia wiem że zastosowanie dobrego oleju i wymiana na czas filtrów paliwa oleju i powietrza jak równiez dbałośc o szczelność układu dolotowego potrafi wydłużyć żywotnośc silnika o 100% dla przykładu podam że pompa paliwa w 3p ma już 8000mth i jest w pełni sprawna-sprawdzana na stole.

Opublikowano

Ja na wiosnę kupiłem w Agromie zestawy oryginały zetora za ok 360zł do u 940 turbo, bo nii mieli Mahle Krotoszyn mimo, że chciałem. Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem. Gdybym teraz miał kupować jeszcze raz zdecydowałbym się na Mahle. W 60-ce założyłem zestawy z ursus chełmno i jak na razie jest w porządku. Oleju nie bierze tak jak przed remontem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem.

W mądrych księgach znalazłem informacje ze silnik może zużuć do 2% oleju względem zużytego paliwa.Według mnie to i tak dużo ale co tam panowie MGR INZ w tym temacie są bardziej kompetentni niż ja.Możliwe ze pierscienie odwrotnie założyłeś- napisem TOP na dół a nie do góry.

Opublikowano

Pierścienie są na pewno dobrze założone. Pewnie jakiś wpływ na zużycie oleju ma to, że założyłem drugi(inny) pierścień zgarniający, bo oryginalny pękł podczas montażu. Mimo to nie powinien tyle go spalać. Winy mogę chyba tylko upatrywać w oryginalności(jakości) zastawu.

Opublikowano

Prowadnice wg mnie były na pewno dobre, bo jak wyciągałem zawór i zatkałem otwór na końcu prowadnicy to wytwarzane podciśnienie nie pozwalało wyjąć. To samo w drugą stronę, podczas wkładania zawór działał jak tłok takie to było spasowane. Nie chcę już więcej mącić w tym temacie, bo nie o tym była mowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v