Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem a dokładnie dwa po zdjęciu czwartej głowicy zauważyłem że na tłoku jest paliwo [po paru dniach nie odpalania]a drugim moim problemem jest kiedy zdjąłem miskę olejową zauważyłem że na pierwszym tłoku a dokładnie na panewkach jest wypalony olej i jest ona zatarta co mogło być przyczyną tych dwóch problemów.Z góry wielkie dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Ja sie na tym nie znam niech się wypowiedzą inni (choć paliwo na tłoku to pewnie uszkodzony [lejący] wtryskiwacz), ale jestem ciekaw jakie miałeś objawy wyżej wymienionych problemów?

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Podwiesiła się iglica wtryskiwacza i leje się paliwo nad tłok. Nie dymił na jasno-niebiesko, nie miałeś podwyższonego stanu oleju? Olej rozrzedzony paliwem mógł być przyczyną zatarcia panewki.

Opublikowano

tak jak @zorzyk2 mówi-a rozrzedzone paliwo może rozpuścić(ropa w nim)osad na ściankach komory korbowej(jak silnik stary to aż kożuch tam jest),i "farfocel" mógł nawet wpłynąć-jeszcze bym sprawdził kanał we wale-wypłukał.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam kolegów :D Też bym się skłaniał że przyczyną zatarcia był zbyt rozrzedzony olej paliwem, właśnie z tego lejącego wtryskiwacza, a jeśli brał mu porządnie olej to mógł nawet nie zauważyć że stan się podnosił.

Opublikowano

@zorzyk2 z tą on w oleju nie pomyślałem ale jeśli tak jest tz on w oleju to twoja odpowiedź jak najbardziej trafna, a swoją drogą co to za kierowca co do oleju nie patrzy. mnie się raz rozkręciła klawiatura też był on w oleju ale przecież codziennie patrze do oleju, spuściłem tą miksturę nowego oleju wlałem i nic się nie stało z silnikiem

Opublikowano

Co do ON na denku tłoka jak najbardziej wtryskiwacz, czyli zawieszona iglica lub sprężyna, ale zwęglony olej jest oznaką smażenia się oleju w danym miejscu, czyli jak dla mnie dochodziła do czopów korbowych (bo o te się domyślam chodzi) zbyt skąpa ilość oleju z powodu nieszczelności w całym układzie, lub lichej pompy lub uszkodzonego zaworu redukcyjnego, łatwo domyśleć się że jeżeli pomimo że tam była zbyt wysoka temperatura aż spalało olej i nie doszło do przytarcia czy obrócenia panewek to masz pewnie panie zużyty wał i panewki w stopniu nieumożliwiającym zatarcie czyli wał do szlifu.

Gdyby rzeczywiście on w oleju był powodem przytarcia , to panewki były by mocno porysowane z miejscowymi wyrwaniami-rozwarstwieniami materiału, jedyne co on mógł zrobić to rozpuścić syf z silnika i ten syf trafił do kanałów olejowych wału i ich przytkał, zmniejszając przepływ oleju a tym samym zmniejszając chłodzenie i smarowanie doprowadzając do smażenia oleju na czopach korbowych i ot cała diagnoza .Co nie zmienia faktu że wał jest do szlifu bo gdyby był szczelny dawno by stanął

Opublikowano

Otórz to. Raczej szedł bym w strone kiepskiego cisnienia oleju na tym czopie. Normalnie gdy elementy nie są zużyte a cisnienie jest w porządku między wałem a panewką tworzy sie film oleju i to po nim powinna się ślizgać panewka. Jak tego nie ma to szczególnie na dolnej panewce pokazują się ślady tarcia. Nie chodzi mi o zatarcie. Jak ktoś robi silniki to wie że tak właśnie wyglada każdy zużyty wał i panewki. Nie jest to awaria tylko zużycie i nie jeden ciągnik chodzi jeszcze na tym latami.

 

Kolego rozbierałeś reszte korbowodów? Jeśli reszta wyglada normalnie to powiedział bym raczej że to zbieg okoliczności i coś się dzieje na panewce akurat na tłoku który leje.

 

 

Opublikowano

Ciągnik kupiłem za niewielkie pieniądze od tego co kupowałem to powiedział że silnik jest do nie wielkich poprawek.

Po rozebraniu okazało się że cały silnik do roboty od 84r nikt tam nie zaglądał

Opublikowano

Jak go mało bedziesz używał to zmień panewki, pierścienie oporowe i tłucz do bólu, c330 na rozchełtanym wale i tak bedzie mieć 2 bary, a góre jak wychełtana mocno to zrób bo nie bedzie czym robić, czyli tylko tuleje tłoki pierścienie głowice i ma chodzić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v