Skocz do zawartości
Damianzb

c-360 paliwo na tłoku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
Damianzb    0

Witam mam taki problem a dokładnie dwa po zdjęciu czwartej głowicy zauważyłem że na tłoku jest paliwo [po paru dniach nie odpalania]a drugim moim problemem jest kiedy zdjąłem miskę olejową zauważyłem że na pierwszym tłoku a dokładnie na panewkach jest wypalony olej i jest ona zatarta co mogło być przyczyną tych dwóch problemów.Z góry wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    38

Ja sie na tym nie znam niech się wypowiedzą inni (choć paliwo na tłoku to pewnie uszkodzony [lejący] wtryskiwacz), ale jestem ciekaw jakie miałeś objawy wyżej wymienionych problemów?

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

z panewką to albo przegrzałeś silnik albo ciśnienia ciągnik nie ma a z tą ropa to myślę ze wtryskiwacz no bo co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Podwiesiła się iglica wtryskiwacza i leje się paliwo nad tłok. Nie dymił na jasno-niebiesko, nie miałeś podwyższonego stanu oleju? Olej rozrzedzony paliwem mógł być przyczyną zatarcia panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

tak jak @zorzyk2 mówi-a rozrzedzone paliwo może rozpuścić(ropa w nim)osad na ściankach komory korbowej(jak silnik stary to aż kożuch tam jest),i "farfocel" mógł nawet wpłynąć-jeszcze bym sprawdził kanał we wale-wypłukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam kolegów :D Też bym się skłaniał że przyczyną zatarcia był zbyt rozrzedzony olej paliwem, właśnie z tego lejącego wtryskiwacza, a jeśli brał mu porządnie olej to mógł nawet nie zauważyć że stan się podnosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    7

@zorzyk2 z tą on w oleju nie pomyślałem ale jeśli tak jest tz on w oleju to twoja odpowiedź jak najbardziej trafna, a swoją drogą co to za kierowca co do oleju nie patrzy. mnie się raz rozkręciła klawiatura też był on w oleju ale przecież codziennie patrze do oleju, spuściłem tą miksturę nowego oleju wlałem i nic się nie stało z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Co do ON na denku tłoka jak najbardziej wtryskiwacz, czyli zawieszona iglica lub sprężyna, ale zwęglony olej jest oznaką smażenia się oleju w danym miejscu, czyli jak dla mnie dochodziła do czopów korbowych (bo o te się domyślam chodzi) zbyt skąpa ilość oleju z powodu nieszczelności w całym układzie, lub lichej pompy lub uszkodzonego zaworu redukcyjnego, łatwo domyśleć się że jeżeli pomimo że tam była zbyt wysoka temperatura aż spalało olej i nie doszło do przytarcia czy obrócenia panewek to masz pewnie panie zużyty wał i panewki w stopniu nieumożliwiającym zatarcie czyli wał do szlifu.

Gdyby rzeczywiście on w oleju był powodem przytarcia , to panewki były by mocno porysowane z miejscowymi wyrwaniami-rozwarstwieniami materiału, jedyne co on mógł zrobić to rozpuścić syf z silnika i ten syf trafił do kanałów olejowych wału i ich przytkał, zmniejszając przepływ oleju a tym samym zmniejszając chłodzenie i smarowanie doprowadzając do smażenia oleju na czopach korbowych i ot cała diagnoza .Co nie zmienia faktu że wał jest do szlifu bo gdyby był szczelny dawno by stanął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Otórz to. Raczej szedł bym w strone kiepskiego cisnienia oleju na tym czopie. Normalnie gdy elementy nie są zużyte a cisnienie jest w porządku między wałem a panewką tworzy sie film oleju i to po nim powinna się ślizgać panewka. Jak tego nie ma to szczególnie na dolnej panewce pokazują się ślady tarcia. Nie chodzi mi o zatarcie. Jak ktoś robi silniki to wie że tak właśnie wyglada każdy zużyty wał i panewki. Nie jest to awaria tylko zużycie i nie jeden ciągnik chodzi jeszcze na tym latami.

 

Kolego rozbierałeś reszte korbowodów? Jeśli reszta wyglada normalnie to powiedział bym raczej że to zbieg okoliczności i coś się dzieje na panewce akurat na tłoku który leje.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianzb    0

Ciągnik kupiłem za niewielkie pieniądze od tego co kupowałem to powiedział że silnik jest do nie wielkich poprawek.

Po rozebraniu okazało się że cały silnik do roboty od 84r nikt tam nie zaglądał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Jak go mało bedziesz używał to zmień panewki, pierścienie oporowe i tłucz do bólu, c330 na rozchełtanym wale i tak bedzie mieć 2 bary, a góre jak wychełtana mocno to zrób bo nie bedzie czym robić, czyli tylko tuleje tłoki pierścienie głowice i ma chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

kiedyś dało kupić w "Bimecie" panewki pół-wymiar-zakładałem komuś na któreś czopy(te bardziej wylatane)-silnik chodził jeszcze dłuuuuuugo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×