Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich forumowiczów

mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

możliwa przyczyna (łatwo sprawdzić i się nie narobić): zerwane frezy wieloklinu na wałku łączącym skrzynię z mostem.

awaria przedniego mostu (też łatwo sprawdzić - ww wałek się kręci a koła nie ciągną).

A jak to wykluczysz to baw się ze skrzynią.

Edytowane przez Jahu
Opublikowano

Wyłącz ciągnik, podnieś jedną stronę przedniego mostu aby koło było nad ziemią i pokręć nim. Zobaczysz jak przekazywany jest napęd. Jeżeli nie da się kręcić - zacięty albo brudny zawór. Jeżeli kręci się swobodnie razem z wałkiem wychodzącym ze skrzyni tarczki sprzęgła.

Opublikowano

cignika nie musisz rozjezdzac,cale sprzeglo wyjmiesz przez dolna pokrywe.Ja na dzien dzisiejszy mam to wyjete,bo u mnie akurat nie chce sie rozlaczac,wiec narazie jezdze bez tego sprzegla.

Opublikowano

cignika nie musisz rozjezdzac,cale sprzeglo wyjmiesz przez dolna pokrywe.Ja na dzien dzisiejszy mam to wyjete,bo u mnie akurat nie chce sie rozlaczac,wiec narazie jezdze bez tego sprzegla.

podejrzewam ze jest to sprzęgło suche ?? nie jest zalane olejem ?? a i chodzi ci o tą pól okrągłą obudowe znajdującą sie pod mostem?

Opublikowano

ok 60 l ale ile miałeś nalane to nikt nie wie :lol:

gdzie regeneruja to nie wiem ale na allegro to chyba po 75 za sztukę a jest ich 5 albo 6, zresztą zobaczysz o ile wszystkie są B)

Opublikowano

ok 60 l ale ile miałeś nalane to nikt nie wie :lol:

gdzie regeneruja to nie wiem ale na allegro to chyba po 75 za sztukę a jest ich 5 albo 6, zresztą zobaczysz o ile wszystkie są B)

mam polowe miarki wiec sądze ze z 55 jest i jakbyś mógł to zapodaj link do którejś tarczki bo znalazłem ale są po skrzyni biegów tzn chyba do pólbiegów bede wdzięczny pozdrawiam

Opublikowano

mam polowe miarki wiec sądze ze z 55 jest i jakbyś mógł to zapodaj link do którejś tarczki bo znalazłem ale są po skrzyni biegów tzn chyba do pólbiegów bede wdzięczny pozdrawiam

 

upusc tego oleju i sprawdz czy jest czyst czy czasami niema w nim jakegos syfu tzn.drobinek tych tarcz lub cos w tym stylu jezeli olej czyst to watpliwe zeby to byly tarczki

Opublikowano

Wszystko OK tylko dalej nie wiemy co wykryłeś? Dla rozjaśnienia budowy podaję adres strony na której możesz znaleźć instrukcję warsztatową do serii 30xx. To co Cię interesuje jest w dziale Napraw rozdział FRONT AXLE. Tylko pobrać i zapoznać się z budową. Radzę pobrać całość bo nie wiem ile jeszcze GUSTLIK będzie utrzymywał stronę na serwerze. Tarczek tych nie regeneruje się. Najczęściej ścinane są wypustki łączące tarczkę z koszem. Czasami może to być tez wina samej sprężyny dociskającej tarczki. A w ogóle to sprawdź przy okazji czy aby nie uszkodzona jest tarcza ręcznego bo jej fragmenty potrafią być przyczyną zrywania tarcz napędu.

 

Roztargnienie mój błąd przepraszam. Adres strony z instrukcją warsztatową http://mf.gustlik.2ap.pl/

Opublikowano

Wszystko OK tylko dalej nie wiemy co wykryłeś? Dla rozjaśnienia budowy podaję adres strony na której możesz znaleźć instrukcję warsztatową do serii 30xx. To co Cię interesuje jest w dziale Napraw rozdział FRONT AXLE. Tylko pobrać i zapoznać się z budową. Radzę pobrać całość bo nie wiem ile jeszcze GUSTLIK będzie utrzymywał stronę na serwerze. Tarczek tych nie regeneruje się. Najczęściej ścinane są wypustki łączące tarczkę z koszem. Czasami może to być tez wina samej sprężyny dociskającej tarczki. A w ogóle to sprawdź przy okazji czy aby nie uszkodzona jest tarcza ręcznego bo jej fragmenty potrafią być przyczyną zrywania tarcz napędu.

 

Roztargnienie mój błąd przepraszam. Adres strony z instrukcją warsztatową http://mf.gustlik.2ap.pl/

wielkie dzieki ale narazie nie biore sie za rozbieranie mam troche mało czasu ale z tych instrukcji widze ze to sprzeglo to dosc skomplikowane zaczyna wątpić czy sam dam rade a może skierować sie do jakiegos specialisty-zdziecy :)

Opublikowano

witam ponownie w koncu zabralem sie za rozkręcanie i problem teraz z tym jak wyciągnąć sprzęglo napędu przedniego ?? nie ma na nim zadnych śrub i terazsie zastanawiem czy to wogole da sie wyciągnąć od dołu ??

Opublikowano

To jest demontaż najprostszy z możliwych. Spuszczasz olej, odkręcasz tą pokrywę, która jest pod sprzęgłem (to ta w której masz korek spustowy). Teraz odbezpieczasz wałek,wyciągasz dekiel w którym jest jego uszczelniacz po tym zabiegu wyciągasz wałek do przodu a sprzęgło wypada CI do dołu. Także uważaj na palce i łap zanim upadnie. Sprzęgło wisi tylko na wałku. DO czego potrzebujesz wiecej śrub?? z czym masz problem??

Opublikowano

A ma bo pewnie nie wie że aby wyjąć dekiel z uszczelniaczem najlepiej wkręcić w nagwintowane otwory w deklu śruby M6 dość długie i wtedy można łatwiej go zdemontować.

Opublikowano

spoko wszystko rozkręconeijuz jestem pewnien na 90% CO BYŁO PRZYCZYNĄ po zdemontowaniu ośki i wyciągnieciu sprzęgła zabrałem sie za dane sprzeglo i jak sie okazało po zdjeciu obudowy znajdującej sie od strony przodu (tego tak zwanego koszyka) okazało sie ze peknoł seger na ośce od tarczek ciernych tak myśle ze chyba to jest to bo juz późna sobota nowego segera brak a sklepy pozamykane

Opublikowano

A pierścienie na końcu wałka całe? Zamki dają się zatrzasnąć i utrzymują zamknięty pierścień na wałku ? Tuleja w której pracują nie ma wypracowanych przez pierścienie rowków? Tu tkwi całe powodzenie operacji składania. Inaczej zaraz bedą posty że wszystko dobrze złożone a ginie ciśnienie na sterowaniu skrzyni albo przedni napęd nie da się wyłączyć.

Opublikowano

poki co jeszcze nie zlożone ale jedyne co mogło niepokoić to to ze na koncu walka były wyszczerbione ząbki wiec postanowiłem odezwać sie do mojego mechanika i on powiedział ze wyszczerbienia nie powinny przeszkadzać byle nie przypadało na uszka segera a za skladanie zabiere sie w sobote wiec dokladnie wszystko opisze

PS.segera nie da rady wcisnąć bez praski lub konkretnego imadła sprężyna tależykowa jest praktycznie niezniszczalna i bardzo oporna

Opublikowano

wiec tak troche wstyd bo pracowalem w świeto ale no coz jak nie ma czasu w ciagu tygodnia to itaki dzien dobry wedlug pierwszej obserwacji w ciągniku jest napęd ale dopiero jutro popracuje ciężej przy pryzmach z kiszonką przy okazji spuszczenia oleju ze skrzyni oczywista wymiana filtra jutro podam wiecej info czy nie bedzie zadnych problemow

Opublikowano

Mam podobny problem z przednim napędem. Po zdjęciu dolnej pokrywy na pokrywie znalazłem kawałki tarczki sprężynki kólkę i kawałek segera. Nie mogę wyciągnąć wałka. Prubuję sam naprawiać bo w mojej okolicy mechanicy boją się MF. Czy mógł by pan podać do siebie nr telefonu?

Opublikowano

A co już rozebrałeś? Zdjąłeś pierścień od czoła wałka i osłonę z uszczelniaczem. A tych części znalezionych to trochę za dużo jak tylko na awarię sprzęgła przedniego napędu.Tym bardziej że ani sprężynki ani kólki w nim nie znajdziesz.

Opublikowano

Zdjąłem już kosz z tarczkami. Teraz nie wiem od której strony zdjąć seger duży czy mały? Gdzie kupić tarczki czy można kupić używane i po ile?

 

jeśli znalazleś części tarczki to najlepiej zacząć od strony miejszego segera po prostu bliżej od niego do tarczek ale mniej więcej juz powinnieneś widzieć czy jest jakaś tarczka zniszczona nawet bez zdemowania segerow kolejna sprawa to chyba jakiś inny seger sie rozpadł jeśli masz obydwa na wałku. Tarczki są na allegro za 75 złociszy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v