Skocz do zawartości
tomuss17

MF 3095 Brak przednigo napędu

Polecane posty


tomuss17    5

witam wszystkich forumowiczów

mam problem z moim 3095 juz tłumacze problem. Ostatnio podczas cofania z wycinakiem do pryzmy z sianokiszonką "tradycyjnie z przednim napędem" dało sie zauważyć wyraźny brak "przedniego" pomimo ze byl on włączony zaciekawiło mnie to i z ciekawości zachamowałem dość ostro na mokrej trawie kontrolka przedniego na konsoli zareagowała poprawnie zapalając sie lecz nie zauważyłem blokady czy poślizgu przednich kol pomyślalem ze pewnie zawór sie zacioł lub zepsuł czytając forum zrobilem juz różne rzeczy przekladalem kable od blokady mostów lecz nie dało to efektu brałem na krótko zarór przy wylączonym ciągniku i było go słuchać jak cyka ale jeszcze nie sprawdzałem czy w czasie jazdy bedzie dzialać licze na wszystkie podpowiedzie właśnie ide coś pogrzebać może to włącznik liczy sie każda podpowiedz pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jahu    0

możliwa przyczyna (łatwo sprawdzić i się nie narobić): zerwane frezy wieloklinu na wałku łączącym skrzynię z mostem.

awaria przedniego mostu (też łatwo sprawdzić - ww wałek się kręci a koła nie ciągną).

A jak to wykluczysz to baw się ze skrzynią.

Edytowano przez Jahu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mirro    225

Wyłącz ciągnik, podnieś jedną stronę przedniego mostu aby koło było nad ziemią i pokręć nim. Zobaczysz jak przekazywany jest napęd. Jeżeli nie da się kręcić - zacięty albo brudny zawór. Jeżeli kręci się swobodnie razem z wałkiem wychodzącym ze skrzyni tarczki sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


massey11    1

cignika nie musisz rozjezdzac,cale sprzeglo wyjmiesz przez dolna pokrywe.Ja na dzien dzisiejszy mam to wyjete,bo u mnie akurat nie chce sie rozlaczac,wiec narazie jezdze bez tego sprzegla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

cignika nie musisz rozjezdzac,cale sprzeglo wyjmiesz przez dolna pokrywe.Ja na dzien dzisiejszy mam to wyjete,bo u mnie akurat nie chce sie rozlaczac,wiec narazie jezdze bez tego sprzegla.

podejrzewam ze jest to sprzęgło suche ?? nie jest zalane olejem ?? a i chodzi ci o tą pól okrągłą obudowe znajdującą sie pod mostem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hadler    0

jest zalane olejem i trzeba spuścić cały olej ze skrzyni żeby je wyjąć :(

to jest właśnie obudowa tego kosza z tarczkami(sprzęgła)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

wie ktoś dokładnie ile tam znajduje sie oleju bo jakoś nie moge znaleźć danych na ten temat a i gdzie regenerują takie tarczki i ile kosztuje nowa jestesm z okolic kalisza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hadler    0

ok 60 l ale ile miałeś nalane to nikt nie wie :lol:

gdzie regeneruja to nie wiem ale na allegro to chyba po 75 za sztukę a jest ich 5 albo 6, zresztą zobaczysz o ile wszystkie są B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

ok 60 l ale ile miałeś nalane to nikt nie wie :lol:

gdzie regeneruja to nie wiem ale na allegro to chyba po 75 za sztukę a jest ich 5 albo 6, zresztą zobaczysz o ile wszystkie są B)

mam polowe miarki wiec sądze ze z 55 jest i jakbyś mógł to zapodaj link do którejś tarczki bo znalazłem ale są po skrzyni biegów tzn chyba do pólbiegów bede wdzięczny pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

massey11    1

mam polowe miarki wiec sądze ze z 55 jest i jakbyś mógł to zapodaj link do którejś tarczki bo znalazłem ale są po skrzyni biegów tzn chyba do pólbiegów bede wdzięczny pozdrawiam

 

upusc tego oleju i sprawdz czy jest czyst czy czasami niema w nim jakegos syfu tzn.drobinek tych tarcz lub cos w tym stylu jezeli olej czyst to watpliwe zeby to byly tarczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Wszystko OK tylko dalej nie wiemy co wykryłeś? Dla rozjaśnienia budowy podaję adres strony na której możesz znaleźć instrukcję warsztatową do serii 30xx. To co Cię interesuje jest w dziale Napraw rozdział FRONT AXLE. Tylko pobrać i zapoznać się z budową. Radzę pobrać całość bo nie wiem ile jeszcze GUSTLIK będzie utrzymywał stronę na serwerze. Tarczek tych nie regeneruje się. Najczęściej ścinane są wypustki łączące tarczkę z koszem. Czasami może to być tez wina samej sprężyny dociskającej tarczki. A w ogóle to sprawdź przy okazji czy aby nie uszkodzona jest tarcza ręcznego bo jej fragmenty potrafią być przyczyną zrywania tarcz napędu.

 

Roztargnienie mój błąd przepraszam. Adres strony z instrukcją warsztatową http://mf.gustlik.2ap.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

Wszystko OK tylko dalej nie wiemy co wykryłeś? Dla rozjaśnienia budowy podaję adres strony na której możesz znaleźć instrukcję warsztatową do serii 30xx. To co Cię interesuje jest w dziale Napraw rozdział FRONT AXLE. Tylko pobrać i zapoznać się z budową. Radzę pobrać całość bo nie wiem ile jeszcze GUSTLIK będzie utrzymywał stronę na serwerze. Tarczek tych nie regeneruje się. Najczęściej ścinane są wypustki łączące tarczkę z koszem. Czasami może to być tez wina samej sprężyny dociskającej tarczki. A w ogóle to sprawdź przy okazji czy aby nie uszkodzona jest tarcza ręcznego bo jej fragmenty potrafią być przyczyną zrywania tarcz napędu.

 

Roztargnienie mój błąd przepraszam. Adres strony z instrukcją warsztatową http://mf.gustlik.2ap.pl/

wielkie dzieki ale narazie nie biore sie za rozbieranie mam troche mało czasu ale z tych instrukcji widze ze to sprzeglo to dosc skomplikowane zaczyna wątpić czy sam dam rade a może skierować sie do jakiegos specialisty-zdziecy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

witam ponownie w koncu zabralem sie za rozkręcanie i problem teraz z tym jak wyciągnąć sprzęglo napędu przedniego ?? nie ma na nim zadnych śrub i terazsie zastanawiem czy to wogole da sie wyciągnąć od dołu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

To jest demontaż najprostszy z możliwych. Spuszczasz olej, odkręcasz tą pokrywę, która jest pod sprzęgłem (to ta w której masz korek spustowy). Teraz odbezpieczasz wałek,wyciągasz dekiel w którym jest jego uszczelniacz po tym zabiegu wyciągasz wałek do przodu a sprzęgło wypada CI do dołu. Także uważaj na palce i łap zanim upadnie. Sprzęgło wisi tylko na wałku. DO czego potrzebujesz wiecej śrub?? z czym masz problem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

A ma bo pewnie nie wie że aby wyjąć dekiel z uszczelniaczem najlepiej wkręcić w nagwintowane otwory w deklu śruby M6 dość długie i wtedy można łatwiej go zdemontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

spoko wszystko rozkręconeijuz jestem pewnien na 90% CO BYŁO PRZYCZYNĄ po zdemontowaniu ośki i wyciągnieciu sprzęgła zabrałem sie za dane sprzeglo i jak sie okazało po zdjeciu obudowy znajdującej sie od strony przodu (tego tak zwanego koszyka) okazało sie ze peknoł seger na ośce od tarczek ciernych tak myśle ze chyba to jest to bo juz późna sobota nowego segera brak a sklepy pozamykane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

A pierścienie na końcu wałka całe? Zamki dają się zatrzasnąć i utrzymują zamknięty pierścień na wałku ? Tuleja w której pracują nie ma wypracowanych przez pierścienie rowków? Tu tkwi całe powodzenie operacji składania. Inaczej zaraz bedą posty że wszystko dobrze złożone a ginie ciśnienie na sterowaniu skrzyni albo przedni napęd nie da się wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

poki co jeszcze nie zlożone ale jedyne co mogło niepokoić to to ze na koncu walka były wyszczerbione ząbki wiec postanowiłem odezwać sie do mojego mechanika i on powiedział ze wyszczerbienia nie powinny przeszkadzać byle nie przypadało na uszka segera a za skladanie zabiere sie w sobote wiec dokladnie wszystko opisze

PS.segera nie da rady wcisnąć bez praski lub konkretnego imadła sprężyna tależykowa jest praktycznie niezniszczalna i bardzo oporna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

wiec tak troche wstyd bo pracowalem w świeto ale no coz jak nie ma czasu w ciagu tygodnia to itaki dzien dobry wedlug pierwszej obserwacji w ciągniku jest napęd ale dopiero jutro popracuje ciężej przy pryzmach z kiszonką przy okazji spuszczenia oleju ze skrzyni oczywista wymiana filtra jutro podam wiecej info czy nie bedzie zadnych problemow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin79    1

Mam podobny problem z przednim napędem. Po zdjęciu dolnej pokrywy na pokrywie znalazłem kawałki tarczki sprężynki kólkę i kawałek segera. Nie mogę wyciągnąć wałka. Prubuję sam naprawiać bo w mojej okolicy mechanicy boją się MF. Czy mógł by pan podać do siebie nr telefonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

A co już rozebrałeś? Zdjąłeś pierścień od czoła wałka i osłonę z uszczelniaczem. A tych części znalezionych to trochę za dużo jak tylko na awarię sprzęgła przedniego napędu.Tym bardziej że ani sprężynki ani kólki w nim nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin79    1

Zdjąłem już kosz z tarczkami. Teraz nie wiem od której strony zdjąć seger duży czy mały? Gdzie kupić tarczki czy można kupić używane i po ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomuss17    5

Zdjąłem już kosz z tarczkami. Teraz nie wiem od której strony zdjąć seger duży czy mały? Gdzie kupić tarczki czy można kupić używane i po ile?

 

jeśli znalazleś części tarczki to najlepiej zacząć od strony miejszego segera po prostu bliżej od niego do tarczek ale mniej więcej juz powinnieneś widzieć czy jest jakaś tarczka zniszczona nawet bez zdemowania segerow kolejna sprawa to chyba jakiś inny seger sie rozpadł jeśli masz obydwa na wałku. Tarczki są na allegro za 75 złociszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×