Skocz do zawartości

ciagniki rodziny Farmtrac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

możliwe ze indyjskie napisy bo oile mi wiadomo to chyba marka stamtąd sie wywodzi ale patrząc po filmikach tamtejsze ciągniki miały czy tam mają o wiele lepszego kopa ten farmtrac nic chyba nie ma wspólnego nie wiem czy jest jakiś związek z tymi napisami

Opublikowano (edytowane)

Nie znam się na tych silnikach, ale one pobierają spaliny z kolektora wylotowego i doprowadzają je do układu ssącego i to jest właśnie recyrkulacja spalin zwana EGR a czy tam jest jakiś zawór nie wiem. To ty przy byle okazji bronisz tych ciągników z werwą godną lepszej sprawy a nie domyśliłeś się do czego służy ta metalowa rura idąca od turbiny do układu zasilania na tej fotce poniżej? A jak jedziesz ciągnikiem i próbujesz nim wejść na wyższe obroty to nie czujesz jak coś go dusi? To właśnie układ egr. Zawsze nie podobały mi się posty w których bronisz ft bo czułem że są bezpodstawne-teraz wiem że coś jest na rzeczy.

 

http://www.autoutile.ro/farmtrac/galerie2.html#!prettyphoto[gallery1]/7/

 

Swoją drogą jak patrzę na to zdjęcie to co za dziwaczny układ z jednej strony zainstalowana jest turbina która ma zwiększać sprawność silnika przez jego doładowania a pod tą samą turbinę podpięta jest rura która odprowadzając spaliny do układu zasilania paliwem poddusza go-jak dla mnie schizofrenia jakaś. Chyba nie zamierzasz robić przeróbek przy tym układzie

EGR to może zakończyć się katastrofą.

Edytowane przez dawidkram
Opublikowano

Wiesz nie każdy jest takim pięknym znawcą jak Ty i nie każdy, na wszystkim się zna. Myślałem, że w tym silniku jest coś jak w Zetorach z tym zaworem EGR - gdzie można go odłączyć/zaślepić.

Nie, nie dusi go jak wchodzi na obroty. Wchodzi normalnie. No, ale dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Tylko ze mnie taki znawca że wszystko co piszę o tych silnikach znalazłem za pomocą google jeżeli w tekście który znalazłem jest błąd to mój wpis na AF też będzie błędny. Dlatego napisałem że się nie znam nie projektowałem tych silników, nie naprawiam, nie serwisuje ich wiem tyle ile znajdę w necie więc nie bierzcie tego wszystkiego tak dosłownie/poważnie ;) .

Opublikowano

pobierają spaliny z kolektora wylotowego i doprowadzają je do układu ssącego i to jest właśnie recyrkulacja spalin zwana EGR a czy tam jest jakiś zawór nie wiem. nie domyśliłeś się do czego służy ta metalowa rura idąca od turbiny do układu zasilania na tej fotce poniżej?

Swoją drogą jak patrzę na to zdjęcie to co za dziwaczny układ z jednej strony zainstalowana jest turbina która ma zwiększać sprawność silnika przez jego doładowania a pod tą samą turbinę podpięta jest rura która odprowadzając spaliny do układu zasilania paliwem poddusza go

W układzie recyrkulacji EGR tylko część spalin jest kierowana z powrotem do komory spalania,jest tam zawór ba nawet chłodnica.W tych silnikach nie ma tego systemu z prostej przyczyny.Jest to już spora ingeręcja w budowę silnika,której ja tu nie widzę.Nie ma tam jednostki sterującej zaworem EGR.Jest to zwykła jednostka TD.88.jpg o której rurze mówisz???Bo jak o tej z pomarańczową opaską to jest to wyjście z turba,które kieruje sprężone powietrze do kolektora dolotowego...

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Na razie nie ma, ale spełnienie kolejnej normy emisji spalin będzie wymagało zamontowania takiego zaworu EGR, zastosowania płynu AdBlue bądź filtra cząstek stałych. Żaden z tych elementów nie zmniejszy kosztów eksploatacyjnych, ani zakupu nowego traktora, nie mówiąc już o pracy takiego silnika.

Co znaczy od początku? na mniejszych obrotach turbina się nie załącza. Mam Fiestę 1.4 TDI i na małych obrotach pusta słabo się zbiera, a moment załączenia się turbiny mocno czuć jak szarpnie i ciągnie już bardzo żwawo.

Edytowane przez tompil
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Ach, ach,ach @Cinek8541 @tompil zdruzgotaliście mnie po nie całej godzinie że też nie mogliście poczekać z tym do rana. Ale wprowadzenie @ Ursusc385 chociaż na tą jedną chwilę w maliny i tak bezcenne...

:)

Edytowane przez dawidkram
Opublikowano

Nie chodziło mi żeby Cie zdruzgotać...Czy nie moglem poczekać do rana???Czy czas kiedy pisałem swojego posta to jakaś strasznie późna pora??? B) Miałem akurat chwilkę i napisałem...Co do mulenia to jak wyżej...silnik ma określona moc uzyskaną dzięki doładowaniu ale dopiero od pewnego poziomu obrotów.Potrzeba pewnej prędkości łopatek turbiny by ta mogła pracować...http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura tu masz trochę min. o tym.Co do zaostrzających się norm emisji to będą one miały wpływ (już mają przy tych większych)na konstrukcję silników.Myślę jednak,że do takiej jednostki jak ta w FT na razie starczy filtr SCR(który to z tych wymienionych przez tompila jest najtańszy i co najważniejsze bezobsługowy w stosowaniu) wątpię aby zaraz ładowali tam układy EGR lub tym bardziej AdBlue.

Opublikowano

@ kris14 szczerze to nic nie rozumiem z tego obrazka ale przestudiuje go w dzien.a co do @ursusc385 ja wczesniej pytalem od czego sa te chinskie znaczki na prawej stronie silnika i mowilem ze wg. tabliczki z lewej strony silnika,silnik jest made in U.K

Opublikowano

Coś tam z tego rozkminiłem.Najpierw patrzysz na tą tabelkę:

 

Engine Number Guide-masz tu numer silnika i objaśnienia co oznaczają poszczególne litery i cyfry

np:TU 30008 U 510256 F

pierwsze dwie-rodzina śilników

partia

kolejna litera to kraj produkcji

później numer silnika

ostatnia cyferka to rok produkcji

Na podstawie tych tabelek można odczytać dane nt. innych perkinsiaków-wystarczy,że będziesz miał numer i popodstawiasz sobie odpowiednie wartości.

Opublikowano

@brytan.ja tez słyszalem ze to dobre ciagniki.ale te stare ft tak na prawde sa dobre.@cinek8541.dzieki za objasnienie.przyda sie.a @rolnik6666 to mam taka sama tabliczke tylko i tez chinskie napisy tylko ze juz troche brudna jakby od spalin i zejsc brud nie chce

Opublikowano

może to są informacje o normach emisji spalin przeznaczone na zagraniczne rynki-tak ja to odczytuje z tego nie wyrażnego zdjęcia "solely fo export" wyłącznie na eksport, "emission standart" standardy emisji. To by oznaczało że z UK te silniki są eksportowane na inne kontynenty gdzie takie informacje są wymagane albo że przepisy UE nakładają na producentów obowiązek podania takich informacji jeżeli towar ma trafić na eksport

Opublikowano

Dzisiaj byłem obejrzeć FT 675DT moje wrażenie nie jest najlepsze ciągnik z zewnątrz ok. rewers i biegi ok. ale kabina i jej wykończenie a szczególnie plastiki to tragedia mogli by się bardziej postarać. A co do kredytu 2% to jak mówiłem ze chce kupić za gotówkę to cena z tym co chciałem wyszło 140 tys brutto. Ale jak już wspomniałem o tym kredycie to diler powiedział ze jak na 2% to trzeba będzie do tej sumy doliczyć 5 tys. Stwierdził ze do tych odsetek on częściowo dopłaca i może zrobić mniejszy upust. I powie mi ktoś o co tu chodzi?

Opublikowano

Mam pytanie przeciemnialiscie szyby w waszych ciagnikach?? Ja planuje zrobic takie cos bo to nie jest drogie a podobno efekt jest bardzo fajny. Kabina sie tak nie nagrzewa i słonce nie razi. Macie jakies sugestie jak to zrobic i czy opłaca sie to zrobic?

Opublikowano (edytowane)

Jak słońce razi wystarczy założyć okulary przeciwsłoneczne jak kabina nagrzewa uchylić szyby to najtańsze i najprostsze metody -_- . Skąd wiesz że przyciemnianie nie jest drogie o jakiej metodzie mówisz? Moim zdaniem najtańsza i najprostsza metoda to będzie ten hit allegro-komplet folii do przyciemniania całej kabiny ok.100zł i poszczególne szyby w kabinie mogą mieć różny stopień czerni w zależności od potrzeb i upodobania. Tylko jedno ale-po drogach publicznych nie można poruszać się z utrudnieniami widoczności dla kierującego pojazdem więc jak chcesz zrobić przyciemnienie na stałe i od czasu do czasu wjechać na asfalt to moim zdaniem nie warto.

post-47646-0-75042800-1363113803.jpg

Edytowane przez dawidkram
Opublikowano

Jak sie kabina nagrzewa to właczam klimatyzacje, ale mysle ze byłoby jeszcze lepiej jesli słonce by sie odbijało od szyb. No bo co z tego ze wieje zimne powietrze skoro słonce świeci bezposrednio na Ciebie?? Wiem ze przyciemnianie nie jest drogie bo kawałek folii 75x300 kosztuje 15zł na allegro. No własnie obawiam sie tego co na to policja. Tylną szybe bez problemu moge przyciemnic. Przedniej napewno nie bede mógł przyciemnic. A co jesli chodzi o boczne szyby??

Opublikowano

Cytat z aukcji

"PRZEPISY: Art. 66 ust. 1 pkt 5 prawa o ruchu drogowym "

(...) pojazd musi być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby korzystanie z niego (...) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy (...)"; Polska norma branżowa nr BN-76/3626-07 określająca wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Norma ta określa, że niedopuszczalne jest ograniczenie pola widzenia kierowcy w obrębie kąta widzenia 180 stopni.

 

Szyby przednie i boczne przednie można przyciemniać tylko folią LIGHT LIGHT BLACK, gdy szyba nie posiada fabrycznego przyciemnienia. Folia ta dostępna jest tylko w rozmiarze 300x50cm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



    • Przez goldnick
      Witam jak naprawic silnik po spaleniu elektroniki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v