Skocz do zawartości

ciagniki rodziny Farmtrac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

On by był 4 ciągnikiem i pracował będzie głównie w owijarce do bel , zgrabiarce iw rostrząsaczu i rozsiewaczu kuhn i innymi mniejszymi maszynami.

a ile spali ten farmtrack ?

Opublikowano

jak nie robisz z rembakiem po nieurzytkach, czy nie jeździsz po zrembie czy leśnych ścieżkach to OK, ale napewno profil 70 jest delikatniejszy od klasycznych opon, uciąg to już inna sprawa :unsure: i tutaj niskoprofilówki wygrywają

 

A Ty @Ferdek07 jakie masz opony przy swoim Lambo? Przecież też masz chyba niskoprofilowe?

Opublikowano

Mam profil 70 i dlatego napisałem żeby ktoś potem nie pluł sobie w brodę, ale jak t do końca jest to sam nie wiem czy tylko niski profil jest tak delikatny czy na profilu 85 też można pokaleczyć oponę, w radialkach wybrzusza się bok opony i tylko ta część odpowiada za amortyzację podczas gdy pas bierznika pozostaje sztywny, a w diagonalnej pracuje cała opona tak jakby toczyła się piłka.

ps. a farmtrac ma w standardzie diagonalne czy radialne opony?

Opublikowano

witam jestem zainteresowany kupnem farmatraka 670dt lub 665dt cena rozni sie okolo 3-5tys.zl ciagnik ten bedzie pracowal na 14ha,chcialbym uzyskac wiecej informacji od uzytkownikow tych modeli glownie to spalanie,komfort.obsluga itp.

Opublikowano

co do farmtraca 670 nie uzyskasz na tym forum żadnych dokładniejszych informacji, oprócz tego co jest na stronie producenta, gdyż jest to nowy model i na razie nikt takowego nie ma. w zasadzie oba wymienione przez Ciebie modele będą różniły się tylko silnikiem, reszta będzie prawdopodobnie identyczna. Co do modelu 665Dt, jest o nim parę wątków na forum, więc trzeba poszukać i znajdziesz opinie użytkowników.

Opublikowano

bardzo dobry wybór mój farmtrac 80 4wd też pracuje na 40 ha jako główny ciągnik i radzi sobie bardzo dobrze,a co do tura to też farmtrak sie nadaje oszczędny silnik dobra skrzynia z rewersem,zwinny zwrotny jak na taki areał to nie trzeba nic więcej

Opublikowano (edytowane)

@hynek ile ci pali w orce i w jakim pługu? A ile w lekkich pracach np. w belowaniu, rozrzutniku i transporcie?

 

Ja policzyłem to mi wyszło że 80 4 WD jest 13 sztuk a 675 DT jest 6 sztuk na agrofoto.

 

Nie pisz posta pod postem - używaj opcji EDIT!

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

bardzo dobry wybór mój farmtrac 80 4wd też pracuje na 40 ha jako główny ciągnik i radzi sobie bardzo dobrze,a co do tura to też farmtrak sie nadaje oszczędny silnik dobra skrzynia z rewersem,zwinny zwrotny jak na taki areał to nie trzeba nic więcej

 

Mądra wypowiedź, u mnie w okolicy panuje moda na ciągniki powyżej 100km na gospodarstwa po 20 hektary ^^ Bo niby mniejszego nie warto brać.

Opublikowano

Raczej 12,4 i 18,4, ponieważ:

1. ciągnik będzie o ten 1-1,5km/ha szybszy a to się trochę czuje

2. 300 czy 500zł ta wersja ogumienia jest tańsza, co może przy zakupie nie jest istotne, ale przy ewentualnych wymianach ogumienia czy uszkodzeniach jak będziesz musiał kupić nowe to docenisz, bo niskoprofilówki będą o jakieś 40-60% droższe,

3. w niskoprofilówkach masz tylko tył 2 cm węższy a przód ta sama szerokość, a koła będą wyższe i minimalnie wiekszy prześwit :D

Opublikowano

Mnie również nurtuje od pewnego czasu to pytanie postawione wyżej. Choć u mnie wchodzi jeszcze czynnik wysokości nadproża w oborze. Więc traktor nie może być wyższy niż 2,62m. Na standardowym ogumieniu ciągnik ma chyba 2,505m, przynajmniej tak podaje farmtrack, a na tym szerszym ogumieniu rozumiem, że ciągnik nie powinien być wyższy, a na niskoprofilowym niższy od tych standardowych opon? Więc chyba powinien wejść na obu tych kompletach opon. Pola mam oddalone o 7 km od budynków, z czego tylko połowa drogi asfalt, więc ciągnik będzie dużo jeździł. No i które z tych opon będą lepsze przy jeździe, szczególnie po dziurach, żeby mniej trzęsły. W końcu trzecia sprawa, ciągnik będzie pracował w turze, no i czy do tura któreś z tych opon są zdecydowanie lepsze.

 

Jeszcze mam takie jedno pytanie - jak jest w końcu z tymi kabinami, czy można sobie wybrać jaką się chce kabinę, znaczy się: koja, czy metal fach. Czy teraz już jest tylko produkowany jeden rodzaj kabin? Bo zastanawia mnie też wysokość każdej z tych kabin, bo nie wiem dla której kabiny producent podaje wysokość ciągnika.

 

Wracając do różnic między 80 4wd, a 675dt to chcę to jeszcze raz przeanalizować. Podstawowa to, że 675 ma dwie prędkości womu - to wiemy. teraz pytanie, czy wszystkie 675 z tego roku mają już nowe zegary, czy to kwestia zamówienia i dopłacenia? 80 rozumiem, że cały czas produkowana jest na starych zegarach, choć właściwie uważam to nawet za plus. Czytając cennik farmtraca, który nawet sam tu podałem, zauważyłem, że przy 675 jest napęd carraro hcr, a przy 80 jest napisane tylko carraro. Na stronie producenta nie ma o tym nawet słowa. Ktoś napisał, że carraro hcr to napęd cichobieżny, czy coś takiego, czy ktoś może potwierdzić tą informację? Może to jest kolejna pomyłka farmtraca i oba ciągniki maja identyczny napęd, tylko machnęło im się w pisaniu. Bo jeśli w rzeczywistości ten napęd jest jakiś cichszy i będę miał jeszcze wałek 1000 obr/min to dla mnie warto dołożyć 2 tys, a jeśli mam dołożyć za sam wałek, to wolę kupić 80 4wd i wziąć coś innego za te 2 tysiące. Bo już chyba innych różnic między tymi ciągnikami nie ma??

Jeszcze zauważyłem, za farmtrac podaje, że 80 jest dłuższa o 25 cm, nawet uważam to za plus do tura, ciekawe tylko z czego ta różnica wynika?

Opublikowano

@Tompil te różnice w wysokości to możesz sobie sam policzyć tak ((18,4 - 16,9 )x0,82)x 2,54cm = 3cm wyższy, a niskoprofilówki to (16,9x2,54cm)x0,82 - (480x 0,7) = 35,2cm - 33,6cm = 1,6cm tyle matematyki a producenci opon i przyjęte wymiary mogą być nawet większe niż te różnice które wyliczyłem :D

@Tompil dlaczego napaliłeś się na 675dt, moim zdaniem lepiej 685dt bo masz mocniejsze mosty, dużo na af było o rozkręcającym się tylnym mechaniźmie różncowym gdy 675tka dostała ostro w dupe, a w 685 masz mocniejszy przedni i tylny most skrzynie 40km/ha i mocniejszy podnośnik, moim zdaniem warto rozważyć wybór pomiędzy 685dt a 675dt a nie 80tką, 80tka ma chyba proste tryby w skrzyni biegów i tyle tych różnic tylko :)

Opublikowano

No też nad tym myślałem, ale za 685 z szerszymi kapciami trzeba by dać pewnie 115 tys, bo w standardzie ma takie same koła jak 675. za 80 z szerszymi kapciami i tylnymi obciążnikami z zeszłego roku 102 tys.no to już prawie na tura by było, a z kasą sam wiesz jak jest.

Co do 685 zastanawiałem się nad tym, ale doszedłem do wniosku, że on nie pociągnie mi nic więcej niż ten 675. Mam siewnik nabudowany na agregacie aktywnym 3m i nawet jeślibym wziął 690 to szkoda by mi go było zapiąć do tego siewnika, bo ciężki jest, a z pługiem 4 skibowym, czy agregatem kos 2,6m, to w razie potrzeby i 675 dałby sobie radę. mam teraz zetora 8045 jako główny traktor, stary mocny ciągnik, obciążników tona z przodu i jakoś idzie, a nowego traktora szkoda byłoby tak eksploatować. tak zakładam, że 675 nie pracowałby w ziemi, dlatego mocy by mu starczyło, a i pewnie oszczędniejszy w paliwie jest od silników euro III, no i różnica w cenie zakupy,

Opublikowano

Jeśli masz inny ciągnik do najcięższych zadań to co innego, ale mimo wszystko przydała by się ta szybka skrzynia czasami, no ale i bez tego można żyć jeśli nie masz w pobliżu nowych równych asfaltów he he, w sumie dla samego perkinsa warto wziąść farmtracka, w tej cenie nikt nie oferuje lepszego silnika :D

Opublikowano

@tompil Co do kabin to masz do wyboru kabinę jaką chcesz koje albo metalfach albo tą z nowym dachem jak zamawiałem we wrześniu to tak było, w metalfachu masz takie siedzonko z boku może nie za wygodne ale jest a w koji tego niema inne są również zamki drzwi, i tylna szybka pod siedzeniem jest inna bodajże w koji jest większa. A zegary to w 80 4WD wiedziałem stare z tego rocznika nawet, a w 675DT niejestem pewien na 100% masz już nowe. Ale lepiej zamówić sobie dla pewności że chcesz nowe ja tak zgłosiłem i mam z nowymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam czy ktoś orientuje się lub wie czy można do farmtraca 555dt dołożyć siłownik pomocniczy do podnośnika?
    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v