Skocz do zawartości
Nikita_Bennet

płyn hamulcowy - jaki

Polecane posty

Nikita_Bennet    100

Witam.

 

Z racji że mój Zetorek 10145 (to samo co Ursus 1014) rzadziej chodził tego roku to chyba się trochę zastał ;)

Ostanio był potrzebny do holowania kolegi i zauważyliśmy że przycina się jeden cylinderek hamulcowy.

Na dniach będę tam zaglądał ale chcę przy okazji wymienić cały płyn w układzie.

 

Co tam można wlać aby długo i dobrze służyło? Pytam bo przeglądałem ostatni RPT i jakoś wiele się nie dowiedziałem a wybór płynów jest spory - sami przyznacie. Z dostępnością też nie ma problemu tylko co wybrać aby za często nie wymieniać i aby działało dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

Płyn hamulcowy i tak należy wymieniać regularnie ponieważ jest higroskopijny i z czasem traci swoje wartości antykorozyjne co może później objawiać się właśnie przycinaniem cylinderków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusFan1222    23

@Rafal831 higroskopijny znaczy się podatny na wchłanianie wilgoci z otoczenia,rosy itp stąd korozja w układach hamulcowych,woda nie jest ściśliwa ;) .@ Nikita_Bennet co myślisz o płynie do starszych układów np DA-1?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

zastosuj DOT-4-wszędzie osiągalny,ze wszystkimi płynami(np.r-3,dot-3)mieszalny.ja jak robiłem hamulce zawsze lałem już dot-4.a cenowo czy on się tak dużo różni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

w takim razie musisz sam wybrać-zadajesz za trudne pytania :lol: .

ja bym wziął DOT-4,raczej najlepszy na rynku-DA-1 to staroć,R-3 raczej też,a DOT-3 w cenie czwórki .druga sprawa:wymieniasz cały płyn,bo robisz hamulce,zalewasz DOT-4-jakby kiedyś ktoś dolał ci innego nic się nie stanie,nie zważy(DA-1 i R-3 ważyły się)-dobry argument co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

ja też mam u siebie w 1224 mam DOT-4 kiedyś w c-385 miałem DA-1 ale czasem był problem z kupnem (nie we wszystkich stacjach i sklepach był) i wymieniłem też na DOT-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david697    0

Polecam DOT4 jest to płyn powszechnie stosowny w nowszych układach. DOT3 to samo tylko nie jest zalecany do nowych układów ale do ciągnika może być. Śmiało możesz mieszac DOT4 z DOT3 nic się nie stanie. DA 1 to stary płyn i nie polecany ponieważ "gryzie" gumki przy szczenkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Mają wyższą temperaturę wrzenia co się przydaje przy sportowych samochodach ale są też bardziej higroskopijne co oznacza konieczność częstszych wymian, nawet co 6 miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

padło więc na DOT-4 z autolandu.

Przy okazji znalazlem co było zalane w Zetorku a był to DOT-3 z Orlenu, no i grzebiąc w szafce znalazlem jeszcze DA coś tam - oba opakowania wywalone coby ktoś mi nie namieszał później ;)

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

to źle zrobiłeś bo trzeba było zatrzymać, a na pewno przydałby ci się do odkręcania zardzewiałych i zastanych śrub ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      :)Witam moze mi ktos pomoze i powie jak sie wymienia klocki??? ??? i co trzeba zrobic aby wymienic czy trzeba sciagac koło ...dziekuje i pozdrawiam wszytskich
    • Przez Pawel30
      Witam
      Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.
    • Przez rolpio18
      witam mam małe pytanie przestały działać mi hamulce przy przyczepie po podłączeniu pod 912 co może być przyczyna dodam tylko że prawy pedał wdusza się bardzo lekko i słabo hamuje na to koło a nie jest układ zapowietrzony. Ciśnienie w układzie pneumatycznym jest ok.
    • Przez binek
      Dziwne rzeczy zaczęły się dziać tuż przed mrozami, mianowicie znikł nożny i w tym samym czasie ręczny zrobił się jakiś luźny. Dzisiaj przy oględzinach zauważyłem że z prawego cylinderka wycieka płyn, więc założyłem nową uszczelkę na tłoczek. Niestety to nic nie pomogło ponieważ płyn wypycha tłoczek z cylinderka, wygłąda to tak jakby nie było przejścia za cylinderkiem a ciśnienie po prostu wypcha tłoczek na zewnątrz. Moje pytanie gdzie może tkwić usterka? Może miał już ktoś do czynienia z takimi cudami.
    • Przez Piter1992
      Witam chcialbym zalorzyc pneumatyke do ursusa 914 tylko nie bardzo wiem gdzie mozna dostac wiekszosc potrzebnych czesci, moze ktos z was juz to kiedys robil i wie gdzie mozna dostac te czesci i jaka jest mniej wiecej cena zamontowania pneumatyki?
×