Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sorry ze zakladam nowy temat ale nie bardzo widzialem nic podobnego

Chcialem sie dowiedziec jak sie zachowuja te dwa silniki podczas pracy

tzn. te same silniki ale jeden ma turbo drugi nie. Czy jest spora roznica podczas pracy czy ten bez turbiny nie jest troche mulowaty?? Mialem okazje pracowac 16145 i tam silnik pod obciazeniem z malych obrotow sie zbieral ale takimi modelami bez turbo nie mialem okazji pracowac

Opublikowano

Podstawowa różnica między tymi modelami to oczywiście TURBO w modelu 10145 jak piszesz.Dlatego też ma taki symbol.Wszyscy,którzy go mają twierdzą,że ma 100KM.No w przybliżeniu tak ale dokładnie tak 96KM.Przez to,że jest mocniejszy o jakieś 18KM roboty zrobi na pewno więcej.W orce ten ciągnik pracuje najczęściej z 5 skibowym pługiem.Ale jak się trafi orka w glinie,to ten ciągnik pokazuje wtedy jak bardzo te 96KM to za mało.Głównie turbo go wspomaga i dzięki temu ciągnik zachowując praktycznie takie same rozmiary dostał więcej mocy.I to mi się podoba bardzo.Zetor 8145 nie ma Turbo ale ludzie maja to i tak głęboko w nosie.On też zazwyczaj pracuje w 5 skibach.No bo jak do takiego ciężkiego byka z przednim napędem nie uczepić 5 skib jak MTZ tak robi.Te 78-82KM no ok.80KM wcale nie zachowuje się znacząco gorzej od większego brata.Robi praktycznie i tak te same roboty,pomimo,że silnik już się odzywa.A spalić nie spali znacznie mniej bo to duże i ciężkie byki a 10145 ma turbo dodatkowo.Ten bez turbiny wcale nie jest mułowaty.Ładne i zgrabne i ze sporą mocą.Takie Zetory jak 10145 u nas pracują w gospodarstwach na 100ha.I tam nikt nie patrzy,czy on zdycha tylko ma iść.

Opublikowano

@Maniek03

To co ty piszesz to jest śmieszne ;D 96km do 5-skibowego pługa to chyba na piachu i balast tonowy to może z nim chociaż pojedzie. W moich stronach to 1614 który ma coś koło 160km chodzi z pługiem 4x45 i ma problemy na glinie a ty takie porównania walisz że jak by mój dziadek to przeczytał to by powiedział że to przepraszam za wyrażenie (k**wa to chyba jakiś popieprzony profesorek napisał). Mój ferdek chodzi teraz z Atlasem 4-skibowym ale na rozstawieniu 4x35 i na glinie nie może pługa pociągnąć i też ma te 95km. Pozdro dla Ciebie.

Opublikowano

Mazowszak nie obraź się ale tego Atlasa to spróbuj komuś sprzedać albo daj komuś i kup sobie pług.Ja orałem Fortschittem pół zawieszanym i mówiłem że nie ma lepszego.

A raz pomagałem koledze który orał atlasem,i nie dawał rady bo było za sucho i nie wchodził, a mój pół zawieszany nie miał problemu i ładnie odwracał.

Teraz kupiłem Kvernelanda i wiem co to znaczy pług. A na fortschirtta patrzeć nie chcę i dałem go za darmo sąsiadowi.

W tym roku orłem nim Case 150 na roztawieniu 275 cm [5x55]to przy mocnych ziemi ok 9 km a na glinie schodziłem do 7.

Co do tematu to turbo 10145jest na pewno lepsze od tego muła 8145, bo 8145 to jest jakieś nieporozumienie a nie ciągnik.Miałem 912 parę lat a później MF 74 km który 912 robił jak chciał, i kiedy chciał.Żeby 912 doszła tego MF to musiała by mieć turbo.Ostatnio miałem MTZ 82 który 912 teścia też robił jak chciał. Teściu myślał że MTZ to jest słabe póki nie pojechał z mną do cukrowni i zobaczył jak nim jechałem do domu z wysłodkami. Sam stwierdził że 912 to nie ciągnik.

Tak samo było w tym roku z jego 1634 która chodzi i wygląda jak nowa. Jak przepieliśmy agregat na polu do mojego Case 150 to uprawiałem nim 16 km i jeszcze musiałem go opuścić bo nie miał co robić.A to był kompaktor 4 metry.

Opublikowano

ja ciągałem 8145 fortschrita 3 skiby z kolczatką to jak założyłem do niego turbo to dołożyliśmy 4 korpus i kupiliśmy wieksza kolczatke, dodam zze ziemie ciezkie i gorki tez spore. sąsiad ma 1014 i ciąga nim kvernelanda vd100 na 3*45cm i jakoś jedzie w orce. napewno taki jd 100km zrobiłby lepsza robote

Opublikowano

@Maniek03

To co ty piszesz to jest śmieszne ;D 96km do 5-skibowego pługa to chyba na piachu i balast tonowy to może z nim chociaż pojedzie. W moich stronach to 1614 który ma coś koło 160km chodzi z pługiem 4x45 i ma problemy na glinie a ty takie porównania walisz że jak by mój dziadek to przeczytał to by powiedział że to przepraszam za wyrażenie (k**wa to chyba jakiś popieprzony profesorek napisał). Mój ferdek chodzi teraz z Atlasem 4-skibowym ale na rozstawieniu 4x35 i na glinie nie może pługa pociągnąć i też ma te 95km. Pozdro dla Ciebie.

heh ale atlas troche wiecej wazy od innego pługa :D miałem atlasa 4 skibowego i szybko sie go pozbyłem bo omal co bym Mtz wywrocił przez niego .. on jest za ciezki troche.. a oze sie nim jak innym polskim pługiem...

Opublikowano
...Ostatnio miałem MTZ 82 który 912 teścia też robił jak chciał. Teściu myślał że MTZ to jest słabe póki nie pojechał z mną do cukrowni i zobaczył jak nim jechałem do domu z wysłodkami. Sam stwierdził że 912 to nie ciągnik....

Mam Z10145 i MTZ 952.3 (taki mtz82 z turbo)i troszkę bajki opowiadasz. O ile o pługach prawdę piszesz to do ciągników powiem Ci tak - 10145 lepiej w pługu idzie na moich ziemiach bo jest cięższy. Bronowanie też jest wygodniejsze Zetorkiem bo ma wzmacniacz momentu czyli sprzęgła nie wciskam ale jak tracę obroty to dźwignia na żółwia i jedzie się dalej a tego w MTZcie nie ma - trzeba sprzęgło wcisnąć i praktycznie się zatrzymać.

Opublikowano

No ale turbina i jeszcze napęd to już całkiem inny ciągnik. Masywniejszy a po włączeniu napędu to jakby drugi ciągnik na lince zapiął.Ja raz w 1224 ściągłem obciążniki z przodu na wiosnę, a miałem tak założone jak w 16, to szybko przy uprawię zakładałem je z powrotem.

A ten kawałek mojego posta co cytowałeś to chodziło mi o siłę MTZ w czasie transportu. Bo teścia 912 to zaczynała stenkać a górki jeszcze nie było.

Kolega miał dwie 1002 a jedną 912 to założył turbo bez żadnych przeróbek [na żywca] i już był zadowolony.

Opublikowano

to po pierwsze przykro się robi jak mówisz o zakładaniu turbo na żywca a dlaczego to doczytaj sobie o tym sam, a po drugie to jakaś licha musiała być ta 912 skoro rusek niby szedł lepiej, z własnej praktyki wiem ze mtz nie ma tyle potencjału w sobie co 912 (dobra 912) oczywiście podczas jazdy bez wł. 4x4

 

u nas mówi się: Rus to nie traktor, to rus tongue.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Silniki 912 -914 są fabrycznie przystosowane do turbo.

Opublikowano

lopol92 pewnie nigdy MTZ nie jechałeś . Ja miałem 912 i była ładna i silna. Potem starego MF 74 km który tą moją 912 robił jak chciał w polu.Na końcu miałem MTZ. U nas jest parę MTZ i z tego co widać to są lepsze od 912. Tak więc informacje nie wyssałem z palca, tylko mam to spraktykowane. Ja jak kupuję ciągnik to przeważnie robię pompę wtryskową i cały silnik ustawiam. Po inaczej dużo mocy traci.

Z napędem 4x4 nie jeździ się po drodze bo to nie ma sensu bo nie daję.

Co do turbo wiem co trzeba zmienić, ale można i tak założyć. Nie jest powiedziane że nie będzie chodziło. Ta 912 chodzi już z 8 lat. Po drugie jak kolego napisał 912 jest przystosowane do turbo ale niestety nie wszystkie. Na początku 902 nie były.

Opublikowano

ja mam od niedawna zetorka 8145 i jestem z niego zadowolony ciągnie lemkena 90 3 obrotowa i nic sobie z tego nie robi ora jakieś 105 cm agregat uprawowo siewny 2,7 m napewno turbo dużo daje ale ciągniki z turbo nie możesz męczyć muszą pracować na swoich obrotach chodzi mi np o transport pod góre taki 8145 to będzie kopcił i na żółwie i jakoś sie doskrobiesz a z turbo gdzy spadnie z obrotów to tylko redukcja :)

Opublikowano (edytowane)

A po co mi ciągnik z turbo jak go męczyć nie mogę? :) Podejrzewam, że 8145 trochę wcześniej wymiękłby podjeżdżając pod jednakową górę niż 10145, ale skoro w 8145 możesz użyć żółwia to czemu nie możesz użyć w 10145? :) Co to za różnica?

Edytowane przez Marcin91
Opublikowano

Ale z jakiego powodu 10145 ma szybciej się poddać przy podjeździe pod górę skoro ma turbo i jest ok. 20KM mocniejszy od 8145? Bo rozumiem, że mówimy o jednakowym ciężarze ciągniętym przez te ciągniki? Zetory to wbrew pozorom wytrzymałe ciągniki i mówiąc "nie warto męczyć, a zwłaszcza Zetora" mija się z celem, bo każdy ciągnik nie wytrzyma jak będzie pracować ze sprzętem większym niż standardowo do niego przeznaczonym nieważne jakiej jest marki.

Opublikowano

może i tak ale tam są silniki zts i one z reguły dużo palą np jeżeli miałes okazje jechać fendem ale z silnikiem mwm to spalanie w tej samej mocy jest niższe niż zts-a ale nie tak dużo jak wyczytuje te mity z af nie będe tego tłumaczył bo ciężko to zrobić widze że masz zetorka 8145 to jesteś w temacie jeżeli masz okazje przejeć się nawet 80 km z turbo byle jakiej marki i porównasz ich jazde oczywiście przy obciążeniu a zwłaszcze spuść z obrotów i sprubuj nadgonić spowrotem to turbo będzie miało troszke problemu nie neguje ciągniki z turbo są ok bo sam mam takiego ;)

Opublikowano

Nie mam akurat takiego porównania ze 10145, bo mam oprócz 8145 jeszcze Zetora 12145 turbo i to już większa różnica w mocy, bo nawet czysta "szóstka" 12145 ma kopa nieporównywalnego z "czwórką". Ale miałem okazję podjeżdżać 8145 z przyczepą pszenicy, ciężko mi określić ile tam mogło być, ok. 8t brutto i to fakt, że reakcja na gaz zanika, ale nie jest tak, że szybko zejdzie, bo naprawdę musi być duża góra żeby trzeba było redukować. Jechałem wtedy 4 i nie zmieniałem na żółwia. A że inne marki mają żwawsze silniki w zakresie mocy 80-100KM to pewnie racja co nie znaczy, że Zetor to padło. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v