Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam jestem zainteresowany zakupem zetor forterre 115 z turem z roku 2011 w tej nowej kascie . obecnie zetor bedzie chodził z przyczepa lesna do wywozki drewna i w małym objazdowym tartaku gdzie tur bedzie jako ładowacz do palet czy czasem do ziemi. rowniez prace polowe ale to tylko 25ha. i tu pytanie do użytkowników tego modelu. jaka jest awaryjność, spalanie jak sie zachowuje z turem w pracach polowych. takie podsumowanie co i jak. z góry dziękuje.

Edytowane przez gajor24
Opublikowano

jezeli chcesz do tura to pomysl o czyms z rewersem elek.-hydraulicznym, jezeli masz czas to poczekaj na forterre z takim rewersem, forterra z turem moglaby miec lepsze wspomahanie bo jak wezmiesz troche wiecej na ladowacz to juz czesto brakuje cisnienia do poruszenia kolami, polecam zwiekszenie roztawu kol inaczej zkrecajac felgi ciagnik jest duzo stabilniejszy i zwrotniejszy a w miekkim nierownym terenie stabilnosc bedzie wazna przy pracy z turem. z awaryjnoscia jest roznie, u mnie w trakcie 1200mth atrakcji bylo troche, najpowazniejsza to wymiana sprzegla, takze goraco namawiam na rewers eh.

Opublikowano

co tu dodać kolega wszystko powiedział a co do rewersu eh to ja również go polrcam moje ciagniki nie mają ładowacza ale sporo pracują w polu i widze żę eh to jest najlepsze rozwiązanie a z ładowaczem to chyba standard rewers eh.

 

co do awaryjności zetorów to jest różnie tz. z regóły są to awarie niewielkie które raczeje są mało kłopotliwie i dość tanie w likwidacji no chyba żę tak jak u kolegi awaria sprzegła ale to raczej nie rutyna.

 

moja proxima 1100 mtg i nie mam awari takich które by nie umożliwiły mi prace oczywiśćie kilka zdażyłosie np. zatarta ośka w wentylatorze kabiny, czujnik układu kierowniczego, przedziurawiony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego to są usterki które można usunąć samemu i w dodatku za niewielkie pieniadze :D

Opublikowano

a ta nowa forterra nie ma tego rewersa?? i co on daje wogule ja to jestem zielony w temacie traktorów.

 

mam katalog zetor i widze ze proxima power ma ten rewers. ale ja wole forterrke 115.

Opublikowano

co do tego rewersu to różnie bywa. z eh wiadomo,że wygodniej,bo pociągniesz rączkę i już ci tam nie było :) Gorzej jak się coś zepsuje. Czytałem gdzieś taki przypadek,że w traktorze padł rewers EH i nie chciał ciągnik w ogóle jechać. kosztów naprawy nie pamiętam,ale dość sporo... przyczyny też nie pamiętam.

Forterra ma rewers,ale mechaniczny, czyli go używasz poprzedzając użycie sprzęgła.

Opublikowano

krótko mówiąc rewers eh daje możliwość zmiany kierunku jazdy bez używania sprzegła tylko zmieniasz położenie dzwigni np. jazda do przodu i jedziesz.

 

a co do awaryjnośći rewersu eh to ja bym był spokojny jest to układ sprawdzony no i oszczedzasz sprzegło w ciagniku i współpracujace z nim podzespoły. :lol:

Opublikowano

czyli jak automat w aucie. widziałem to w NH. wiem ze takie cos ma proxima pawer ale mowia ze to sie psuje i wogule. oki to to juz wiem. a jak sie sprawuje taki zetor. ile spala jak z biegami. ja obecnie smigam na ursusie 902 to tam zgrzyta ze az rece cierpną wyje ze uszy puchna a czasem to tak bucha goracym powietrzem ze szkoda słow. a tu zetorek do 25ha i do pracy z turem w tartaku objazdowym. i prosze opinie jakie macie co i jak. a czy przyciski do tylnich ramion sa na błotniku w standardzie??

Opublikowano

w proximach power jest problem z centralką sterującą eh rewers ale to jest chyba już usunieta dolegliwość z tego co wiem.

 

te przyciski na błotnikach są od zewnetrznego sterowania podnośnikiem ehr one są standardowo w forterrach.

Opublikowano

Co do tego sterowania z błotników to nie jestem pewny, czy jest teraz w standardzie,bo wcześniej był tylko w największej. Gdzieś miałem ulotkę z danymi tech. i wyposaż. dodatkowym i stand. Jak znajde to napisze. lub zobacz na stronie zetora

Opublikowano

czyti tak jak masz w starym ursusie 902 masz biegi po prawej po lewej kierunki i sobie jedziesz na jedynce a jak cofasz to tylko sprzegło i ta dzwignia po lewej do tyłu i masz wsteczny. o to chodzi??

Opublikowano (edytowane)

ja tam narzekam na ursusa mego. co rok zawsze jakaś uszczelka. a teraz te nowe to mi się nie podobają. forterra oszczędna?? od wszystkich ciągników?? czy tylko marki zetor

Edytowane przez gajor24
Opublikowano

forterra 135 wg. niemickich testów okazała sie najbardziej oszczednym ciągnikiem w tym przedziale mocy :P

 

moj kolega ma właśnie u 902 i uważa że też jest oszczędny :D ale chyba tylko on ztych użytkowników których znam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v