Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) Otóż chciałbym się poradzić jak można odpowietrzyć układ hydrauliczny w MF 3095. Ponieważ, gdy odpalam ciągnik i ruszam to, gdy chcę skręcić kołami idzie to bardzo opornie i tak jakby drga, to samo z podnośnikiem, więc wydaje mi się, że jest to wina zapowietrzonej hydrauliki. Problem tkwi w tym jak ją odpowietrzyć. Czekam na pomoc :)

Opublikowano

Witam ponownie :) Otóż okazało się, że jest zapchany filtr hydrauliczny. I należy go wymienić. Lecz teraz nasuwa się kolejne pytanie czy przy takiej wymianie należy spuścić olej czy nie ?? I wgl. jak powinna przebiegać taka operacja wymiany owego filtra ?

Opublikowano (edytowane)

Oleju nie trzeba spuszczać chyba że będziesz go wymieniał :P Dla pewności podnieś prawą stronę ciągnika. Oleju wyleci Co tyle co w filtrze tylko oczywiście nie wlewaj tego z powrotem, bo to największy syf:)

Edytowane przez masseyf30
Opublikowano

A jak wygląda technika takiego płukania? Zakładam że bez demontażu jakichkolwiek elementów skrzyni biegow i tylnego mostu? I czym płukać żeby szkody nie były większe od spodziewanych korzyści?

Opublikowano

nie znam skrzyni ktorej by sie zalecalo :D przeciez on nie bedzie nim jezdzil nie wiadomo ile tylko troche zeby olej sie zagrzal i wyolukalo sie najlepiej sobie pojezdzic po okolicy

olej tez musi byc ale z duza przewga ropy ile wogole wchodzi do skrzyni w tym mf??

Opublikowano

Nie słuchaj dobrych rad z płukaniem i jeżdżeniem na ropie. Bo załatwisz skrzynie albo hamulce a może jedno i drugie . Poszukaj temat o olejach na forum tam jest dokładnie opisane jaki olej i ile.

@wojtas972 jak nie znasz skrzyni MF to nie doradzaj bo możesz bardzo zaszkodzić

Opublikowano

no właśnie takim doradzającym to powinno się dać taki traktor i niech tak z 10 litrami oleju z ropa pojeździ sobie to szybko by mu przyszedł rozum do głowy w słonych kosztach.

Opublikowano

jeszcze nie slyszalem zeby komus zaszkodzilo I JAESZE RAZ MOWIE ZE NIE KAZE NIKOMU JEZDZIC TYLKO ZAGRZAC OLEJ ZEBY TO SIE WYPLUKALO I SPUSCIC z mf to robilismy koledze w 3080 jakies niecaly rok temu nic sie mu jakos ze skrzynia nie stalo a takich "operacji" bylo sporo wiec mi nie mow ze to szkodzi

 

gosc w ladowarce bobcat jezdzil tak przez kilka miesiecy bo mu zalalismy "mieszanke" do plukania mial tylko sobie jechac wygarnac gnoj z obory i na drugi dzien przyjechac ale nie mial czasu a pozniej zapomnial i jakos mu to nie zaszkodzilo

Opublikowano (edytowane)

@wojtas972 napisz jeszcze ze do MF 3080 do ropy dolałeś superol albo Lux i nic sie nie stało :) :lol: Chyba nie wiesz co piszesz i jak działa skrzynia w MF

Zagrzać to rozumiem rozpalić ognisko pod ciągnikiem :), bo jak nie jeździć ,to jak inaczej zagrzać?

Edytowane przez Zbigk
Opublikowano (edytowane)

Ja na taką radę jako mówi wojtas972 nigdy bym nie przystał. Specjalistyczne serwisy mają do tego specjalne specyfiki, ale bez przesady taki zabieg jaki radzi kolega [prawdopodobnie by więcej zaszkodził niż pomógł. Spuść stary olej, zobacz w jakim jest stanie czy bardzo zasyfiony jak wygląda filtr. Zmień filtr daj nowy olej chyba że znasz przeszłość ciągnika w co wątpię. Nie ma co kombinować zrób obsługę i miej głowę spokojną na 1200 mtg. Olej powinno się wymieniać jeżeli nie wypracuje tych 1200 mtg przynajmniej raz na 5 lat. Jak zakupiłem MF-a czasami zaświecała się kontrolka od filtra hydraulicznego wymieniony olej i filtry i będzie trzeci sezon spokoju. Panowie na obsłudze nie zaoszczędzicie, a skrzynia a tym ciągniku jest dosyć skomplikowana głownie chodzi o sterowanie elektrozawory później większe koszty nerwy i problemy.

Edytowane przez masseyferguson6140
Opublikowano

witam mam problem z hamulcami w 3095 otóż pociły mi się pompki hamulcowe a hamulce były ok postanowiłem usunąć wycieki wymieniając uszczelniacze w pompkach i teraz hamulców brak czy wie ktoś jak się je odpowietrza

Opublikowano

Zgadza się należy odpowietrzyć układ i jak kolega wyżej pisze odpowietrzniki znajdują się z tyłu przy ramionach podnośnika takie coś co wyglądem przypomina kalamitkę smarowniczkę (czy jak zwał tak zwał) dość długo trzeba odporietrzać

Opublikowano

To zależy  od rocznika maszyny chyba jak się nie mylę od 90-go w górę były montowane z prawej strony ciągnika gdzieś na wysokości łączenia silnika ze skrzynią przy podporze kabiny

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v