baranek

Zakup Krowy

Polecane posty

baranek    3

Zajmuję się chowem byczków i młodych jałoszek, natomiast nie mam zbytnio styczności z krowami i nie znam się na nich, a chcę kupić tak jedną dwie sztuki w celu lepszego odchowu cieląt na mleku pełnowartościowym. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie krowy? Jak rozpoznać mniej więcej wiek, kondycję? :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186

No wiek to teraz sprawdzisz w paszporcie - może być ewentualnie rozbieżność góra kilku miesięcy Co do kondycji to ci nie pomogę - sam zamierzam teraz kupić kilka jałówek limousine - mam na oku takie 2-letnie w przystępnej cenie - może w niedzielę je obejrzę Gość mówił że kupił je jak były małe i zabiedzone ale teraz się odbiły i niby ładnie wyglądają Co polecicie sprawdzić w takim przypadku? Chyba nie przekreśla ich to co mówił?

 

A Baranek - to rozumiem że zamierzasz je sam doić i tym mlekiem poić cielaki? My tak teraz robimy ale ja chcę odejść od tego systemu i przejść na mniej pracochłonne mamki z cielętami - po co wyręczać naturę? Aczkolwiek tamten sposób jest bardziej ekonomiczny to jak dla mnie nie do przyjęcia zwłaszcza że obrabiamy trochę ha i ja tam nie chcę np. po całym dniu koszenia zasuwać jeszcze wieczorem do obory krowy doić i cielaki poić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baranek    3

Dokładnie tak chcę robić doić i poić.Cielęta ladnie ci rosną takim sposobem odchowu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186