Skocz do zawartości

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Widze że kolega użył wujka "google" oraz głupot i wypocin wymyślanych przez nastolatków go używających.... chętnie podyskutował bym z tobą w 4 lub więcej oczu o mechanice stanie techniki, doświadczeniach zawodowych i tematach z nią powiązanych(bez pomocy internetu i z chęcią przy świadkach) ciekawi mnie stan twojego doświadczenia i wiedzy...aż na myśl przychodzi mi 2 zwrotka piosenki "strachy na lachy-żyje w kraju" przesłuchajcie (od 1.21min), nie dam linka bo bana dostane :lol:

Opublikowano

Linka użyłem z lenistwa, po co pisać jak jest gotowiec. Wziąłem teraz do reki książkę "Mechanik Pojazdów Samochodowych"wydanie z 1981r, która była podręcznikiem III klasy zawodówki(kupiłem go sobie 30 lat temu bo był pomocną literaturą w szkole średniej)i na stronie 138 jest rysuneczek ważenia korbowodu na 2 wagach i opis

"Do jednego silnika mogą być stosowane korbowody o różnicy mas nie większej niż 10g. Ze względu na wyrównoważenie układu tłokowo-korbowego należy również dokonać selekcji główek i łbów korbowodów. Główkę i łeb waży się na dwóch wagach uchylnych"

Widać nie posiadasz wiedzy na poziomie 3 klasy szkoły zawodowej. U mnie we wsi jest mechanik praktyk, be wykształcenia technicznego, on niczego nie mierzy ani waży i to wystarczy do wykonywania remontu ursusów i władimirców dla ich posiadaczy. Rysunek techniczny i dane remontowe silników, przekładni są dla niego ciemnością niepoznaną. Standard naprawy jest zbieżny z wiedzą i zasobnością portfeli właścicieli tych ursusów.

Nie neguję poprawności napraw prowadzonych przez Ciebie lecz przyjmij do wiadomości, że nie wszystko jest tak jak myślisz i wszystko wiesz. Osobiście już prawie nie naprawiam silników, i innych zespołów bo z braku czasu muszę dać zarobić innym, co nie oznacza, że nie potarfiłbym. Wystarczy wiedzy by zdiagnozować dolegliwość i w warsztacie zlecać zakres naprawy. Nie jestem alfą i omegą, coś pamiętam ze szkoły, coś z praktyki i ciągle się uczę - tak do starości :) .

Opublikowano

Zgadzam sie z kolegą zorzyk2

Praca silnika spalinowego tylko z zewnątrz wydaje sie prosta.Ale rzeczywistości detale takie jak wyważanie dynamiczne ma wielkie znaczenie

Fakt konstrukcje w ursusach to lata 50 i wiele wybaczają.

pozdr

Opublikowano

W 60-ce to racej nikt się specjalnie nie spuszczał nad korbowodami. Silnik dość pancerny, wolno się kręci, sam fakt że wagowo może się różnić korbowody juz dużo mówi. W benzynowych silnikach na stopce i główce są nadlewy do wyrównywania masy korbowodów. W szybszych dislach też

 

 

 

 

 

Opublikowano

W silniku zetora 72 jest sa nadlewy na główce. I właśnie dla tego ze nikt sie nie przejmuje takimi rzeczami to w okolicach 1500 rpm cała kabina drży bo silnik powoduje wibracje. Wiekszosci to nie przeszkadza mi jednak tak.

pozdr

Opublikowano

w c360 zamiast nadlewów na główce korbowodu szlifuje się boczne powierzchnie korbowodu w miejscu szwu(czyli śladu na odkuwce miedzy matrycą a stęplem kto wie o co chodzi wie gdzie) różnica miedzy korbowodami ma wynosić nie więcej jak 10g, tj. w innych silnikach z tej epoki nie przekraczających 3000rpm, a od tłumienia pozostałych drgań są przeciwwagi i koło zamachowe,sprzęgła dwumasowe,sprężyny na tarczach itp. wynalazki, a jeżeli ktoś twierdzi inaczej to sie nie zna, choć wg. niektórych jestem na poziomie 3 klasy zawodówki, choć chciałbym z takimi tłukami pogadać w realu B)

Opublikowano (edytowane)

ja jestem po 3 klasie samochodówki :rolleyes: lecz inżynierowi samochodowemu silnik robiłem-powód-sam nie potrafił się za to zabrać-dobrze że za dużo nie pomieszał-nawet nie wiedział w którą stronę zamki(panewek) korbowodów dać.

Edytowane przez wiesmag
Opublikowano

Nie do ciebie panie Wiesławie piłem w tym poście, ale nie ważne czy ktoś jest inż, czy po podstawówce , ważne że ktoś ma pojęcie w danej sferze życia i umie ją wykorzystać ;) ,a jak ma doświadczenie i lubi to co robi to jeszcze lepiej B)

Opublikowano

@bobytempelton-"panie-pan" aż tak zramolały nie jestem-kości dokuczają-ale nadal myślę że jestem jeszcze młody-że tę 3 klasę ledwie skończyłem,a tu 22 latka minęło :blink:

z imienia-czytasz mnie,ze zrozumieniem-miło,bardzo miło-też cię czytam-masz wiedzę-szacun.mnie przez te 20 lat zaczęło powoli umykać,nie nadążam za techniką,która w ostatnich latach się dynamiczniej rozwija-powód-brak kontaktu-ale na tdi się czuję-na sterownik(najbardziej jak go wyrzucić i zastąpić manualną) :lol:

Opublikowano

Trzeba sobie radzić :lol: , niekiedy trzeba ominąć lub zastąpić niektóre wynalazki które wyszły z fabryk innymi własnymi :D , chwała i podziw dla takich ludzi, nie pisze tego o sobie choć bardzo dodrze sobie też radze z poprawianiem konstrukcji :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v