Skocz do zawartości

Zetor- ile wytrzymuje ekumulator przy chłodnicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Jak tam wasze akumulatory(w tych zetorach gdzie są przy chłodnicy)? Bo ja wymieniam co 2 lata;/

Mi wytrzymał 2 lata około 500mh i kupiłem drugi i ten ma juz 3 lata i jeszcze chodzi orginalne akumulatory musiały mieć jakiś defekt :(;)

Opublikowano

ja mam zetora 5340 i pierwszy akumulator wytrzymał mi 2 lata pięc dni po gwarancji się popsuł a ten co teraz mam mija 2,5 roku i też jak dłużej postoi to trzeba ładować B) a jest on dobrej firmy CENTRA

Opublikowano
Mi wytrzymał 2 lata około 500mh i kupiłem drugi i ten ma juz 3 lata i jeszcze chodzi orginalne akumulatory musiały mieć jakiś defekt B) B)

To raczej nie wina akumulatora, tylko jego umiejscowienia. Pod kabiną wytrzymują dużo dłużej.

Opublikowano

u mnie akumulator wytrzymał też dwa lata. i wystrzelił i kupiłem nowy centry i jak narazie rok wytrzymal. a mi też po gwarancji strzelił ale uznali i dali nowy i w perkinsie jeżdzi.

Opublikowano

u mnie akumulator jest przy chłodnicy.

mam go 5 lat (orginalny) i niezamieżam go zmieniać.

ale mam inny problem ponieważ od kwasu z akumulatora

mi siatka w masce rdzewnieje.

zrobiły mi sie małe diórki.

macie taki problem?

Opublikowano

Piszecie tu że to zły pomysł aby akumulator znajdował się przed chłodnicą - a w Fergusonie ten pomysł nie sprawia żadnych problemow, ciągnik pali elegancko, nie ma zadnych przeciekow, ogolnie jest ok B)

Opublikowano
Piszecie tu że to zły pomysł aby akumulator znajdował się przed chłodnicą - a w Fergusonie ten pomysł nie sprawia żadnych problemow, ciągnik pali elegancko, nie ma zadnych przeciekow, ogolnie jest ok B)

Dobry tylko z punktu widzenia wolnej przestrzeni dla niego. Przed chłodnica jest bardzo narażony na wstrząsy podczas jazdy, ciężka maszyna potrafi czasami oderwać przód od ziemi, urywają się cele, wykruszają się płyty.

Opublikowano
Moim zdaniem oprócz wstrząsów itp. wykańcza je też wysoka temperatura od chłodnicy.A w fergusonie może jest bardziej oddalony od chłodnicy.

 

Przeciez wentylator nie dmucha cieplym powietrzem na akumulator, tylko ciagnie chlodne.

 

Ciekawe ile wytrzymuja w JD akumulatory ?? Tam tez sa z przodu. W moim zetorze aku jest pod schodkami i oryginal wytrzymal prawie 10 lat i go zmienilsmy, nie potrzebnie bo okazalo sie ze problem z odpalaniem byl przez chebel odlaczajacy mase.

Opublikowano
Przeciez wentylator nie dmucha cieplym powietrzem na akumulator, tylko ciagnie chlodne.

 

zgadza sie że wentylator ciagnie powietrze ale jednak chłodnica oddaje ciepło całą swoja powierzchnia , a więc ciepłe powietrze czuć jest także z prezodu. Wysoka temperatura źle wpływa na akumulator ze wzgledu na to że elektrolit paruje, a także procesy chemiczne w wyższej temperaturze zachodzą szybciej. Akumulator eksploatowany latem bedzie miał ubytki elektrolitu ze wzglwędu na temperaturę otoczenia oraz ładowanie go. Trzeba wiec sprawdzać stan pozomu elektrolitu aby nie był za niski.

 

A wspominaliscie że siatki przed chłodnica rdzewieja. To jest właśnie oznaka wyparowywania elektrolitu z akumulatora spowodowane wysoką temperatura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v