Skocz do zawartości
Rado9990

Bizon Z056 - problem z układem paliwowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rado9990    3

Witam,ostatnio w moim Bizonie spusciłem paliwo ze zbiornika żeby go wyczyscic,wymieniłem filtry paliwowe,wyczysciłem seperator wody,wszedzie pozakładałem nowe uszczelki i dokładnie i czysto wszystko zrobiłem,do zbiornika wlałem około 100 litrów paliwa i zaczołem go odpowietrzac według instrukcji obsługi,wszystko zrobiłem jak nalezy i nie chce podawac paliwa ze zbiornika do seperatora wody..pompka zasilajaca wydaje mi sie sprawna..sprawdzałem rurki paliwowe i sa drozne i dobre,jesli ktos miał taka sytuacje bardzo prosze o pomoc bo juz nie mam pojecja co to może byc...sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

napompuj powietrza do zbiornika, ja też tak mam i jak napompuje powietrza do zbiornika to wtedy odpowietrze

a przyczyną jest to że odstojnik jest pusty i pompka nie może zaciągnąć, jak będziesz pompował powietrze to pompuj też paliwo, nie przejmuj się, że zbiornik zacznie trzeszczeć, nie pęknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem w czym może tkwić problem, ale spróbuj dmuchnąć sprężonym powietrzem do zbiornika przez tę dziurkę w korku, a druga osoba niech pompuje paliwo, u mnie zawsze to pomaga.

 

 

@prometeusz pisaliśmy prawie w tym samym czasie.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

masiew    21

musisz zalac odstojnik i pompke paliwowa paliwem, bo ona sama sie nie zassie paliwa. te pompki poprostu tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

 

Może macie przytkany lub przetarty ten metalowy przewód co idzie od zbiornika do pompy wtryskowej nie radze pompować zbiornika bo rozsadzi na przegrodzie

 

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtal    0

Ja miałem coś takiego w volvo. Znajomy mi doradził aby ominąć tą rurkę innym przewodem, bo mogła przerdzewieć pojawiła się nie widoczna szczelina i zasysa powietrze. Było to jakieś trzy lata temu zrobiłem tak jak mówił i jest ok. Nie wiem jak to jest w bizonie ale u mnie chodzi teraz dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtal    0

Chodzi mi oczywiście jak kolega wyżej napisał o przewód między zbiornikiem a pompą wtryskową. Aby było jasne :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniak    2

Wymień jeszcze dla pewności zaworek zwrotny co jest na podstawie filtrów paliwa i będzie działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

My mercatora 5 jak sie zapowietrzył to zalewaliśmy odstojnik olejem i zaraz załapał i rura :P B) ;) :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

My mamy taki sposób po wymianie filtrów chociaż w tym roku nalałem do puszek z filtrami paliwa i delikatnie aby jak najmniej się wylało i trochę po pompował i wziął od razu ,a tak biorę 5 litrowy baniak z ropą mam krótki wężyk z koncówką, odkręcam od pompy zasilającej i dokręcam mój wężyk i pompa ma lekko do ssania i po pompuję trochę i zapala ,gaszę potem podłączam rurkę od zbiornika bizona i gotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lakiki    0

Jak wiadomo Bizona ciężko odpowietrzyć ponieważ ropa musi pokonać długa drogę od baku do odstojnika,pompki itd. ,a sama pompka ręczna nie jest wstanie zaciągnąć paliwa gdy układ jest pusty ,ale to nie problem jest na to patent :D będzie nam potrzebny np słoik lub inny pojemnik ok. 2 litrowy . Odłączamy wężyk od lewej strony odstojnika ( Ten , który idzie od pompki ręcznej do odstojnika ) wkładamy końcówkę wężyka do pojemnika wcześniej zalewamy go oczywiście ropą i pompujemy pompką ręczną do moment aż usłyszymy specyficzny odgłos paliwa dostającego się do wtryskiwaczy jeśli nie usłyszymy nic możliwe ze filtry paliwowe są zapowietrzone albo cała pompa . W przypadku filtrów od góry jest mała śrubka na płaski śrubokręt do odpowietrzania filtrów ,a jeśli chodzi o pompę to koło pompki ręcznej z lewej strony trochę powyżej jest śruba na klucz 12 . Chyba nie muszę tłumaczyć jak się odpowietrza filtry czy pompę jeśli nie wiesz to napisz . Życzę powodzenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Na pompie wtryskowej są 2 śruby na klucz 12, a nie jedna. @marian2011 napisał ten sam sposób.

 

Jak zmieniałem filtry paliwowe to przy odpowietrzaniu nic nie cudowałem aby śrubki odpowietrzające odkręcałem, pompka jakoś zassała ale ze 30 razy musiałem nacisnąć na pompkę, a do filtrów paliwa nie zalewałem.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lakiki    0

No tak ,ale moim sposobem masz to ułatwione i dużo szybciej zassa paliwo bez wysiłku :D

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Witam!

mam problem z Bizonem...

a mianowicie bardzo często się zapowietrza... układ jest szczelny...

wymieniłem chyba ze 3 pompki! zmieniam te popychacze od pompek kombinuje i nic... na obrotach jest ok ale jak chodzi na wolnych to pochodzi z 5-10 min i gasnie...

wtedy podpompuje mu ręcznie i odpalam...

i tak dzieje się często.. lecz nie mam na to reguły...

dodam jeszcze może istotną rzecz- na obroty wchodzi bardzo dziwnie, oraz na początku jak chodzi na obrotach to przez pierwsze ok 3 min strzela w tłumik!!! czyżby pompa wtryskowa siadła? mam już wsadzony drugi silnik a pompa jest ciągle ta sama (przekładana)...

może to jej wina?

macie jakieś pomysły???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Dziś wymieniłem pompkę paliwa w bizonie i nie mogę go odpowietrzyć tz jak zaleję filtry to zapali ,ale później nie ciągnie ze zbiornika zalałem odstojnik paliwem to ubyło z 1cm i więcej nie pociągła pompka a dodam , że jak podłącze pod banieczkę to wszystko jest ok , a tak to chodzi dotąd gdy ma paliwo w filtrach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Masz pewnie niski poziom paliwa w zbiorniku. Niestety Bizon tak ma. Poza tym radziłbym kupić "lepszą" pompkę. Porządna pompka jest w stanie zassać paliwo nawet przy niskim poziomie. Szkoda nerwów. Różnica w cenie ok 100 zł. Jeżeli masz pompkę napędzaną przez popychacz, to sprawdź czy nie jest wytarty (dzisiejsze podróby robią z plasteliny). Może też ciągnąć powietrze ze złączek lub pękniętego przewodu. Cena podkładek uszczelniających minimalna i od tego bym zaczął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

ale co jest za pompka która nieza ciaga sama paliwo jak miałem bizonka to tez mialem podobny problem tylko wtedy kupiłem dobra pompke za która na tamte lata duzo zapłaciłem ale była warta tej kasy i bez problemu zaciagala pałiwo nawet jak było mało i raz na sezon przewód mi przy filtrze pekał bo dawała takie duze cisnienie.

Teraz jest jeszcze zimno a przewody jak masz plastikoweto sa sztywne i dobrze nie da sie zacisnac przewoda wiec istnieje mozliwosc zasysania paliwa przez pompke ale nie wiem niestety jakie masz przewody w swoim kombajnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Może źle odpowietrzasz? Musisz pompować ręcznie dopóki nie poczujesz, że pompka ciągnie i dopiero wtedy zaczynasz odpowietrzać poszczególne elementy układu. Sprawdź jeszcze przewód "przelewowy" (ten na górze) - potrafi się zapchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

To znaczy przewód przelewowy i ten od odstojnika jest nowy pompka też nowa A dla czego z banieczki odpali od razu i pompka zaciągnie bez problemu A wszystko stało się to jak chciałem 3tyg temu przeprowadzić i na starej pompce zgasł i nie chciał odpalić, na krótko na tej starej też nie odpalił ,a jak kupiłem tą nową to odpalił bez problemu ale nie ciągnie ze zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

A sprawdzałeś przewód do zbiornika? Może siedzi tam jakiś paproch. Próbowałeś go przedmuchać? Jak ręcznie pompujesz to ciągnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez Bimbollo
      Witam
      Tak jak w temacie zapowietrzył nam się DF 130 i nie wiemy jak go odpowietrzyć.
      Proszę o pomoc pozdrawiam.
    • Przez MrGrzechuPL
      Witam wszystkich !, mam takie pytanie,  czy podejdzie kielich filtra paliwa od c 330 do silnika s 15 ?? bo stary jest już dość zardzewiały i nie szczelny plus niema tej tzw "śruby" co wystawała z kielicha, a chce wymienić i odpalić esa po około 10 latach.
      ps. zdjęcia :
    • Przez mateuszsoja1
      Witam, kupię kombajn Bizon z056 z roku 90 z małym przebiegiem proszę pisać lub dzwonić 604-920-952
×