Zaloguj się, aby obserwować  
mrcase85

problem z orbitrolem mtz

Polecane posty

mrcase85    1

Witam. Mam problem ze wspomaganiem w mioim. kupiłem niedawno wspomaganie na orbitrol 100 zapomtowałem bez wiekszych problemów. od czasu zamontowania wspomagania odczuwam takie dziwne szarpanie gdy jade drogą i żeby skręcić muszę szarpnąć kierownicą nie ma takiej płynnej jazdy tylko jedna wielka szarpanina kiedyś bym wyje... w płot mało brakowało morze ktoś wie co z tym fantem zrobić dodam ze wymieniłem popme na 16 i nic nie pomogło prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

Masz zapowietrzony uklad kierowniczy musisz okdkrecisz krociec od silownika od wspomagania i krecic kierownica az powietrze z olejem nie przestanie leciec i zakrecasz podczasz skrecania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

u mnie dzieje sie to samo tylko w pewnym monencie a dokładniej na krańcowych położeniach to trzeba się ostro zaprzeć i nie chce nawet wtedy kierownica puscić i takie chrupanie w kierownicy czuć. i jak koła są np. max skręcone w lewo i szarpne mocno w prawo to na maxa w prawo ida... i czy to też jest wina zapowietrzonego układu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klejnus    0

A olej masz w odpowiednim poziomie? Może masz za mało i temu tak to działa? I próbowałeś odpowietrzyć jak koledzy pisali wcześniej?


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak juz jest wszystko ok okazało się że krzyżak był wywalony ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Panowie mam taki problem że nie idzie uprowadzić mojego MTZ-ta po drodze nosi go jak nie wiem co. Wszystko niby jest ok ale gdy chcę jechać prosto to tak ciężko chodzi kierownica i zaraz jak się pociągnie w lewo lub w prawo to tak nagle koła skręcają. I wątpię żeby był układ zapowietrzony bo odkręcałem krućce3 od siłownika ze 3 razy i szedł sam olej. I jeszcze ma coś takiego że jak się ustawi kierownicę w środkowym położeniu to gdy dodam gazu to koła same skręcają. I nie wiem czy to wina orbitrola i czy mogę to jakoś naprawić. Orbitrol 100 nowy tak więc nie wiem czy ma jakąś regulację czy coś. Proszę o szybką pomoc bo ludzie przychodzą o prasowanie a ja stoję i klienci uciekają ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Zrób próbę. Weź przód do góry tak żeby 2 koła były w powietrzu i wtedy sprawdź na wolnych obrotach i jak dodasz gazu. Może akurat coś gdzieś w nim przepuszcza i koła skręcają same. Nie znam budowy orbitola wiec tylko tka przypuszczam.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

z wyjątku braku odpowiedzi pisze kolejny temat.

Głównym problemem jest orbitrol, tej wiosny założyłem orbitrol do mtz 82 i ogólnie było coś od początku nie tak a mianowicie skręcanie gdy np. jade drogą i żeby skręcić musze szarpnąć kierownicą aby skręcił tak jakby się kierownica zacinała. mijanie się z samochodem graniczy z cudem aby go nie skasować. w polu się tego nie odczuwa i nie ma rużnicy czy małe obroty czy duze prosze o odp bo siewy za pasem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    88

kolego jak masz mozliwosc załóż wiekszy orbitrol albo przypatrz sie czy ciec ci sie drążek kierowniczy gdzies nie zacina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam to samo też takie szarpanie ale tylko w położeniu kół prosto. Ja teraz zrobiłem taki mały myk a mianowicie podniosłem ciśnienie na orbitrolu śrubą pod tą przystawką co dochodzi do tej kolumny. Jest tam taki korek na imbus 6 lub 5 odkręciłem do i tam jest śruba też na taki sam jaki jest w korku imbus i wkręciłem do końca i jest lepiej ale i tak czuć to zacinanie ;/ I jest do niezbyt komfortowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

pod kierownicą dokładniej pod deską rozdzielczą tam jest krzyżak i on był uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

koledzy ja swój problem rozwiązałem. okazało się ze niepotrzebnie włożyłem łozyska między orbitrolem a slimakiem na tym wałku 20 min roboty i się kręci jak samochodem 1600zł ale się opłaca jakbym wiedział to bym dawno założył polecam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj