Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mrcase85

problem z orbitrolem mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mrcase85    1

Witam. Mam problem ze wspomaganiem w mioim. kupiłem niedawno wspomaganie na orbitrol 100 zapomtowałem bez wiekszych problemów. od czasu zamontowania wspomagania odczuwam takie dziwne szarpanie gdy jade drogą i żeby skręcić muszę szarpnąć kierownicą nie ma takiej płynnej jazdy tylko jedna wielka szarpanina kiedyś bym wyje... w płot mało brakowało morze ktoś wie co z tym fantem zrobić dodam ze wymieniłem popme na 16 i nic nie pomogło prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

Masz zapowietrzony uklad kierowniczy musisz okdkrecisz krociec od silownika od wspomagania i krecic kierownica az powietrze z olejem nie przestanie leciec i zakrecasz podczasz skrecania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

u mnie dzieje sie to samo tylko w pewnym monencie a dokładniej na krańcowych położeniach to trzeba się ostro zaprzeć i nie chce nawet wtedy kierownica puscić i takie chrupanie w kierownicy czuć. i jak koła są np. max skręcone w lewo i szarpne mocno w prawo to na maxa w prawo ida... i czy to też jest wina zapowietrzonego układu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klejnus    0

A olej masz w odpowiednim poziomie? Może masz za mało i temu tak to działa? I próbowałeś odpowietrzyć jak koledzy pisali wcześniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak juz jest wszystko ok okazało się że krzyżak był wywalony ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Panowie mam taki problem że nie idzie uprowadzić mojego MTZ-ta po drodze nosi go jak nie wiem co. Wszystko niby jest ok ale gdy chcę jechać prosto to tak ciężko chodzi kierownica i zaraz jak się pociągnie w lewo lub w prawo to tak nagle koła skręcają. I wątpię żeby był układ zapowietrzony bo odkręcałem krućce3 od siłownika ze 3 razy i szedł sam olej. I jeszcze ma coś takiego że jak się ustawi kierownicę w środkowym położeniu to gdy dodam gazu to koła same skręcają. I nie wiem czy to wina orbitrola i czy mogę to jakoś naprawić. Orbitrol 100 nowy tak więc nie wiem czy ma jakąś regulację czy coś. Proszę o szybką pomoc bo ludzie przychodzą o prasowanie a ja stoję i klienci uciekają ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Zrób próbę. Weź przód do góry tak żeby 2 koła były w powietrzu i wtedy sprawdź na wolnych obrotach i jak dodasz gazu. Może akurat coś gdzieś w nim przepuszcza i koła skręcają same. Nie znam budowy orbitola wiec tylko tka przypuszczam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

z wyjątku braku odpowiedzi pisze kolejny temat.

Głównym problemem jest orbitrol, tej wiosny założyłem orbitrol do mtz 82 i ogólnie było coś od początku nie tak a mianowicie skręcanie gdy np. jade drogą i żeby skręcić musze szarpnąć kierownicą aby skręcił tak jakby się kierownica zacinała. mijanie się z samochodem graniczy z cudem aby go nie skasować. w polu się tego nie odczuwa i nie ma rużnicy czy małe obroty czy duze prosze o odp bo siewy za pasem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    72

kolego jak masz mozliwosc załóż wiekszy orbitrol albo przypatrz sie czy ciec ci sie drążek kierowniczy gdzies nie zacina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam to samo też takie szarpanie ale tylko w położeniu kół prosto. Ja teraz zrobiłem taki mały myk a mianowicie podniosłem ciśnienie na orbitrolu śrubą pod tą przystawką co dochodzi do tej kolumny. Jest tam taki korek na imbus 6 lub 5 odkręciłem do i tam jest śruba też na taki sam jaki jest w korku imbus i wkręciłem do końca i jest lepiej ale i tak czuć to zacinanie ;/ I jest do niezbyt komfortowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

pod kierownicą dokładniej pod deską rozdzielczą tam jest krzyżak i on był uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

koledzy ja swój problem rozwiązałem. okazało się ze niepotrzebnie włożyłem łozyska między orbitrolem a slimakiem na tym wałku 20 min roboty i się kręci jak samochodem 1600zł ale się opłaca jakbym wiedział to bym dawno założył polecam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×