Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie zamierzam wdawać się w spory 7211 vs 4512, nie ma to sensu. W skrócie trzeba by porównać zużycie jednostkowe w całym zakresie obrotów i obciążenia, wartości minimalne nie dają pełnego obrazu sprawności silnika.

Opublikowano (edytowane)

1605b.jpg1505b.jpg

 

Proszę pełny wykres w zużyciu paliwa przez silnik Zetor w całym zakresie obrotów. Dla porównania silnik z frotki 125 po prawej

Edytowane przez Pirell
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z wykresu max spalanie przy pełnej mocy: (97x240)/0,85= 27,4 litra/h.

 

135 KM x 0,2= 27, czyli moje przybliżenie się zgadza, nie wiem z czym tu dyskutować.

Opublikowano

Heh oszczedny ciekawe chyba jak nie pracuje pisali ze pełny zbiornik 180 l wystarcza na 7 godz pracy przy max obciazeniu to chyba taki oszczedny nie jest

To tam pewnie wir w zbiorniku się robi. Dla c-330 beczka ropy to by na tydzień starczyła :lol:

A wydajność pracy obu ciągników pewnie porównywalna :lol:

Opublikowano (edytowane)

O co znaczy to dzielenie przez 0,85 ??

 

97 kW x 240 g/kWh = 23,28 l/h

 

o co chodzi z tym 0,85 ?

 

A jeszcze według mojego oka a jestem trochę ślepy to Frotka 135 osiąga 97 KW przy 2060 obr/min przy spalaniu jednostkowym 233 g/kWh co daje nam :

 

97 kW x 233 g/kWh = 22,6 l/h

 

A po drugie według twoich wyliczeń każdy ciągnik o mocy 100km powinien spalać 20l/h a przecież tak nie jest jak to wytłumaczysz ?

Edytowane przez dyczko0
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ręce opadają.

Kilogram ropy to nie to samo co litr. Stąd 0,85.

 

Każdy ciągnik 100 KM spali ok 20 litrów, jeśli obciążysz go w 100%.

Opublikowano

zetor 135km z szerszymi kołami, obciąznikami na tył i klimą kosztuje ok 185 brutto a case 115km kosztuje z 210 netto , wieć cena nie jest porównywalna

bierz zetora 135 zawsze zapas "jakiejś" mocy :>

Opublikowano

z tego co wiem to ta 135 ma innny silnik niż wyżyłowana do granic 125, tak więc lepiej135 mocniejszy i prawdopodobnie oszczędniejszy, a najlepiej to na te nowe poczekac tomi podnośnik mocniejszy miec beda

Opublikowano

Ma dokładnie ten sam silnik tylko głowica jest inna 16V, zetor aktualnie posiada jeden silnik i kręci go w zakresie od 60 do 135km w planach jest 6 cylindrowy ale jakoś się z wprowadzeniem nie śpieszy mam jeszcze nadzieję że wreście odblokują ten czwarty bieg w skrzyni i będzie 24/24 a nie jak jest to teraz 24/18 bo pracując na terenowej czwórce żeby cofnąć trzeba przerzucić na trójkę.

Opublikowano

Ostatnio zadzwoniłem do POM-SERVICE do zamościa i za czarnego limited edition na max wyposażeniu powiedział mi 200brutto ale coś opuści. Ma 2 takie. Co do spalania to lepiej się w tą całą dyskusję nie wdawać ale ja uważam że 16zaworowy będzie oszczędniejszy od całej reszty gamy. Co do porównania ceny Zetora i Case to Case będzie kosztować około tyle netto co zetor brutto. Jeśli ktoś znajdzie ciągnik droższy od Case to znaczy że jego Dealer lubi kase i nabijać ludzi w balona.

Opublikowano

Cena Zetora zależy od dealera, ja brałem w rol-mechu strzelno i po rabacie wyszło naprawdę tanio. Nikt z okolicznych dealerów nie dał taniej. A różnice w cenach są naprawdę spore pomiędzy różnymi dealerami. A co do jakości to u nas na wiosce jeździ sporo proxim i forter a serwisu oprócz przeglądów serwisowych prawie nie widać.

Opublikowano (edytowane)

Jak ty możesz porównać Case do Zetora?

Zetor szybciej wchodzi na obroty niż Case, spalanie pomiedzy 130km Case jest wieksze niż u Zetora i tu mi nie wciskać kitów.

Znajomy ma Case 100 Maxum i ma cieżko odpalać, a zimą to juz tragedia 5 min to trze aby zapalil. A juz nie nadarza mu lać. Pracuje tylko w Agregacie 3.60 .

w Gruberze mówi że spalanie ma masakryczne. Ale co z tego ze ma komfort. Fakt faktem kabina jest dobrze wyciszona, w zetorze jest nieco głośno. Kwestia przyzwyczajenia. A tobie radze 135. Najmniejsze spalanie z ciągnikow o mocy 135 :)

Edytowane przez magic7745
Opublikowano

Ostatnio zadzwoniłem do POM-SERVICE do zamościa i za czarnego limited edition na max wyposażeniu powiedział mi 200brutto ale coś opuści. Ma 2 takie. Co do spalania to lepiej się w tą całą dyskusję nie wdawać ale ja uważam że 16zaworowy będzie oszczędniejszy od całej reszty gamy. Co do porównania ceny Zetora i Case to Case będzie kosztować około tyle netto co zetor brutto. Jeśli ktoś znajdzie ciągnik droższy od Case to znaczy że jego Dealer lubi kase i nabijać ludzi w balona.

Syty powiedz mi skąd ty taką cenę masz bo ja zamówiłem 115 prawie ful wersja tylko przedniego wom niema za 197 tyś .

Opublikowano

to jest przydatne przy uwrociach ciągnik schodzi ci jeden zakres niżej i łagodniej wykonujesz nawrót. A po za tym to takie informacje są w instrukcji,ale oczywiście łatwiej w internecie szukać :D

Opublikowano

tak jak kolega napisał wyżej wciśnij ten przycisk i naciśnij sprzęgło do końca to zobaczysz co sie stanie i podziel sie wrażeniami a jak nic nie zobaczysz to dopiero ci powiem co powinno sie stac

Opublikowano

dajmy na to ze latasz pełną 2 albo nie bo z 2 i tak przełożysz na 1

latasz pełną 1 z pługiem obrotowym i dojeżdżasz do końca i cofasz zęby się zawrócić zęby trafić w bruźne i zazwyczaj tam jest nie równo i zęby tobą tak nie "trzęsło" żebyś wykonał manewr w miarę komfortowo sam ci przerzuca jeden zakres niżej i robisz to wolniej i łagodniej

Opublikowano

hey,to zly temat ale nie wiem gdzie zapytać,wiec mam taki dziwny metaliczny dzwiek w swoim zetorze 115,tak załóżmy co 15-20 sekund, ma tez ktos taki dziwny dzwiek? ludki z zetora mowili ze zetory tak chodza;p co wy na to? mi sie zdaje ze to spreżarka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v