Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to jest smieszne co inni mowia mtz leprzy od mf ha ha ha mialem mtz 82 mial tylko 1200 mth a skrzynia sypala sie jak nie wiem 4 raz robiota i przed sprzedaniem znow poszla. teraz mam mf 3080 na 15 ha super maszyna polecam niech inni nie pie.. ze cos jest nie tak z nimi fakt czesci drogie ale teraz nie ma ciagnika ktory by mial tanie czesci chyba ze c-330 lub c-360. ja osobiscie polecal bym na 20 ha cos kolo 100 km tak jak 3080 lub 3070-3075 w spalaniu nie ma duzej roznicy a po co przemeczac maly ciagnik.

Opublikowano

MF 3060 na 20ha to w sam raz maszyna, odpowiednia moc, małe spalanie i duży komfort w kabinie. Osobiście wolałbym MF 390 bo prostszą ma konstrukcje (chodzi o skrzynie) ale jego cena jest zazwyczaj o 10tys. większa noi jest ich niedużo na allegro. Podobnie z U-5714 ale tutaj nie ma już tego komfortu ;)

Opublikowano

w moim gosp. są 24 hektary, produkca mleka a wiec kiszonki, dwa lata temu kupiłem MF3065 z 94r z września, prosta skrzynia 4*4speedshift, lux maszyna jak narazie bez zadnych wiekszych awarii, w 3obrotowej Vogel na 1,30 z wałem spokojnie sobie radzi, 3 maetry bierny uprawowo siewny równiez, ubijanie kiszonek rowniez elegancko, zwrotny dynamiczny i wzglednie ekonomiczny :) zależy jaka masz cięzka noge, ja w polu nie krece wiecej niz 1900 obr/min, ciagnik na oponach w 80% z papierami i przywiezieniem z francjii kosztował45tys

Opublikowano

Mam kilka pytań bo ostatnio z ojcem co raz bardziej patrzymy wymienić naszego zetora 7211 na coś mocniejszego i z przednim napędem. I wypatrzyłem sobie własnie model 3060 <_< I teraz tak w tym modelu był tylko jeden rodzaj skrzyni czy kilka ? Jak kilka to na jaki typ najlepiej postawić ? Jak z spaleniem w poszczególnych pracach wychodzi ? Jak wygląda dostępność części i ich koszty? +/- ile mth średnio wytrzymują silniki ? Z wszystkie odp z góry dzięki :)

Opublikowano

W serii MF 30XX były montowane dwa rodzaje skrzynie Speed shift 16/16 z 1pół biegiem pod obciążeniem i przekładnie Dyna shift 32/32 4pół biegi pod obciążeniem, ta 16/16 jest na pewno prostsza od Dyna.... moim zdaniem na ciągnik średniej mocy 16/16 wystarcza no chyba że ciągnik pracuje w zmiennym terenie np górzystym jak miałbym kupować ciągnik np: o mocy 120km to wybrałbym Dyna.....Silnik Perkins należy do oszczędnych spalanie można sobie porównać na jednej z niemieckich stron.Dostępność części jest dobra jest wiele firm oferujących oryginały jak i zamienniki także problemu nie ma części do MF i tak do nie najdroższych nie należą.Mechanik mówił że te Perkinsy wytrzymują 15tyś ale to raczej zależy od użytkowania i dbałości jeden wychodzi mniej drugi więcej.

Opublikowano

uzupełniając wypowiedź kolegi  masseyferguson6140 mogę dodać że 3060 jest też bardzo zwrony i wygodny ergonomia zdecydowanie na plus.... mam taki ciągnik na szerokim ogumieniu z turem i nie mogę powiedzieć na niego złego słowa... trzeba tylko dbać o skrzynie i obchodzić się z nią delikatnie

Opublikowano
W serii MF 30XX były montowane dwa rodzaje skrzynie Speed shift 16/16 z 1pół biegiem pod obciążeniem i przekładnie Dyna shift 32/32 4pół biegi pod obciążeniem, ta 16/16 jest na pewno prostsza od Dyna.... moim zdaniem na ciągnik średniej mocy 16/16 wystarcza no chyba że ciągnik pracuje w zmiennym terenie np górzystym jak miałbym kupować ciągnik np: o mocy 120km to wybrałbym Dyna.....Silnik Perkins należy do oszczędnych spalanie można sobie porównać na jednej z niemieckich stron.Dostępność części jest dobra jest wiele firm oferujących oryginały jak i zamienniki także problemu nie ma części do MF i tak do nie najdroższych nie należą.Mechanik mówił że te Perkinsy wytrzymują 15tyś ale to raczej zależy od użytkowania i dbałości jeden wychodzi mniej drugi więcej.

Ja w 3080 mam skrzynie PLUS POWER SHIFT i to jest właśnie 32/32 w takim razie jak wygląda sprawa z Dyna Shift? Czy to te same skrzynie?

Opublikowano

Jak masz 4 biegi podstawowe + reduktor żółw zając czyli 8 i na każdym 4 półbiegi pod obciążeniem to Dyna shift co daje 32/32.Z nazwą Plus power.... pierwszy raz się spotykam o ile pamiętam to były montowane jeszcze skrzynie z dodatkową grupą biegów pełzających.

Opublikowano

Myslisz sie co do skrzyn bo przeciez to juz bylo mówione gdzies indziej w 3060 były skrzynie :

 

1) 16x16 z jednym połbiegiem

2)32x32 z jednym półbiegiem tj. 4 biegi główne żłów i zajac do tego zakres A i B w rewersie i półbeg.

 

A skrzynia Dynashift dostepna była dopiero po 1993 r i w ciagnikach powyzej 90km. <_<

 

 

A i 3060 spali sporo mniej niz 7211 mowie Ci szczególnie w lekiej pracy i komfort duzo lepszy wiec ja bym sie długo nie zastanawiał ale trzeba dobry egzemplarz znaleźć.

Opublikowano
Myslisz sie co do skrzyn bo przeciez to juz bylo mówione gdzies indziej w 3060 były skrzynie :

 

1) 16x16 z jednym połbiegiem

2)32x32 z jednym półbiegiem tj. 4 biegi główne żłów i zajac do tego zakres A i B w rewersie i półbeg.

 

A skrzynia Dynashift dostepna była dopiero po 1993 r i w ciagnikach powyzej 90km. <_<

 

 

A i 3060 spali sporo mniej niz 7211 mowie Ci szczególnie w lekiej pracy i komfort duzo lepszy wiec ja bym sie długo nie zastanawiał ale trzeba dobry egzemplarz znaleźć.

Od nośnie drugiej opcji. Ja mam dokładnie tak. Do tego mam oryginalna naklejkę na szybie z rozpisanymi prędkościami na danym biegu przy danych obrotach i właśnie na tej naklejce jest napisane PLUS POWER SHIFT. 3085 ma Dyna shift i jest to ciągnik nowszy. Właśnie od 1993r. :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm tak czytam o tych biegach, i skoro sa tu osoby ktore duzo lepiej znaja sie na MF, to co oznacza nazwa, bo spotykalem tylko autotronic" datatronic" .. a ja mam na drzwiach electronic" a na szybie naklejke z rozkladem biegow i czemu jest oznaczenie 4*2 ..szkoda że jest wolny,,bo tylko 30km/h na wysokich obrotach <_<

Opublikowano

Mój również jest wolny.

Autotronic jest to komputer zarządzający włączaniem przedniego napędu oraz blokady mostów(rozłącza gdy podnosimy podnośnikiem i po przekroczeniu 12-15km/h)

Datatronic jest to komputer znajdujący się na prawym słupku kabiny. Wskazuje prędkość jazdy, wałka itp, w zależności od modelu komputera gdyż MF'y wychodziły z różnymi modelami tych właśnie komputerów.

Opublikowano

no ale co oznacza ta nazwa electronic, bo nie spotkałem żadnego jeszcze takiego poza moim nie spotkalem, poza tym, niemam komputera na słupku, no i nie wyłacza mi blokady po podniesieniu itd..wiec moze ktos to rozwikła <_<

Opublikowano

Może szwankuje autotronic dlatego nie rozłącza. Electronic to z tego co mi wiadomo to, że ciągnik ma sterowania elektro-hudrauliczne(pokrętła, przyciski), a nie mechaniczne jak w innych ciągnikach.

Opublikowano

Witam biggrin.gif mam zamiar zakupić Mf 3060. z lat 90... i nie wiem czy to dobra inwestycja:d więc pytam was co możecie powiedzieć na temat takiego ciągnika... Jak się sprawuje w polu jak jest ze spalaniem i z awaryjnością?? czytałem ze skrzynia niejest za dobra czy to prawda?? Czekam na wasze opinie pozdrawiam:D

Opublikowano

skrzynia jest ok jesli użytkowana była z głową to służy przez lata, pali bardzo mało na polu spisuje się dobrze no i jest bardzo zwrotny...inwestycja dobra tylko musisz szukać ciągnika jak najmniej zużytego wtedy będzie służył i służył ,a masz coś na oku?

Opublikowano

Dokładnie:D mam juz taki upatrzony... ma przyjechać z niemiec. za miesiąc i właśnie sie zastanawiam nad jego kupnem tak jak pisałem to mf 3060. rok 90 i ceni za niego 35tys. Powiem tak jestem zielony na tym punkcie i takiego modelu.. może mi powiesz na co zwracać uwagę??

Opublikowano

sprawdzaj luzy w przednich kołach. jak pracuje podnosnik czy działa nie zacina się no i przede wszystkim biegi... nie powinno być wycia na wstecznych i huku na luzie na wolnych obrotach który cichnie po wciśnięciu sprzęgła... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v