Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
cosmos

Klucz CCZ 91 (pompa wtryskowa)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Klucz
cosmos    1

Nie znalazłem takiego posta, więc pytam czy ktoś ma jakiś sposób na odkręcenie pompy wtryskowej w sześciocylindrowym Zetorze lub Ursusie bez turbo. Chodzi mi o odkręcenie jednej z trzech szpilek mocujących ją do bloku. Ta jedna jest pomiędzy pompą a blokiem i nie mogę jej odkręcić. W instrukcji napraw Ursusów 902 itd. jest coś o kluczu CCZ 91. Czy ktoś ma jakiś sprytny sposób, czy muszę pospawać sobie taki klucz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

To musi być tak mocno wygięty klucz pod kątem 60 stopni i oczkowy ale widziałem takie w profesjonalnych sklepach z narzędziami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

nie wiem jak to wygląda w twoim ciągniku ale ja w swojej sześćdziesiątce odkręcam tę śrubę nasadką z przyspawaną szpilką od Pragi ( bądź tatry) tyle tylko że tam jest na nią miejsce. koniec szpilki ma łeb sześciokątny i za pokrętło używam wtedy zwykłej oczkowej 19 giętej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cosmos    1

Max2505 ja w 60-tce też mam taki klucz do odkręcania pospawany, ale w c360 to jest między blokiem a pompą w cholerę mięjsca w porównaniu do 120tki, po drugie w c360 dźwignię od gazu masz na zewnątrz, a w 120-tce ta dźwignia jest pomiędzy blokiem a pompą i przeszkadza z dojściem do nakrętki bo leży w prostej limi na nakrętkę.

Lukas120, i tym wygiętym oczkowym odkręcasz wkładając go od strony alternatora???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

@cosmos - są jeszcze zestawy kluczy nasadowych. w niektórych jest ruchomy przegub, może nim byś wygospodarował troszkę miejsca??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

no właśnie tak kombinowałem, nasadka + przedłużka + przgub cardana + przedłużka z przetyczką, no ale to jest ciężko włożyć i po paru prubach się zniechęciłem, ale jak nic nie wykombinuję to będę tak robił.

lukas120 czy chodziło ci o takie klucze np:

http://www.narzedziak.pl/go/_info/?id=1704

niestety taki klucz nie podejdzie, musiałby być jeszcze osadzany (czyli wygięty w 3d).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Kup jakiś tańszy oczkowy klucz i wygnij go sobie w imadle, da radę odkręcić tą srubę od strony alternatora. Trzeba tylko trochę cierpliwości, i najlepiej zwinne i cieńkie palce <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koris    0

ja odkręcam tę nakrętkę przez przedłużki z nasadkom jak dzwignia gazu śćiągnięta a najlepiej jej niezakręcać pozdro.... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

W końcu odkręciłem tą pompę, i mam pytanie ile kosztuje u was regeneracja pompy szóstki? I czy ktoś z was rozbierał regulator obrotów, bo moja pompa ciężko zapala ciągnik i jak odpalę to wkręca silnik na wysokie obroty i dzwignia gazu nie działa? Czy lepiej dać sobie spokój i oddać ją do regeneracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Z pompą wtryskową lepiej dać sobie spokój i oddać do regeneracji- były u mnie w okolicy przypadki "własnoręcznej regeneracji" i nie skończyło się to dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

zobacz czy masz olej w pompie. Spotkałem się z przypadkiem że ciągnik tak robił dodawał i zwalniał gazu tak sam z siebie (tyle tylko że to byla czwórka). Okazało się ze nie było oleju w pompie. Po dolaniu prawie wszystko wróciło do normy

ja też nie polecam pchania paluchów do pompy wtryskowej. Aby ją zregenerować ważny jest odpowiedni stół, jeśłi go nie masz to też nie radze "samogrzebania"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    1

Olej w niej był, pomimo tego że olej dochodził do niej z silnika, to i tak dolałem trochę bezpośrednio do pompy, ale to niepomogło. W instrukcji napraw jest napisane że jest to wina prawdopodobnie zatartej listwy regulatora. Dlatego się zastanawiam, że może tłoczki są ok, i nie jest potrzebna pełna naprawa. A tak wogóle to przy okazji zauważyłem że 2 pierwsze przewody wysokiego ciśnienia są inacdzej powyginanne i jakby innej długości niż powinny. A zastanawiam się nad regeneracją dlatego bo szkoda mi kasy, ponieważ nie wiem jak długa jeszcze będę miał ten ciągnik, gdybym robił go dla siebie to oddałbym do naprawy, i dlatego się tak zastanawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

co do pompy - dawaliśmy swoją do założenia elementów do turbinki bo jakiś idiota zagranicą do 10145 wstawił pompę od 8145.

dowiedzieliśmy się też że gość nie wymieniał w niej nic (oprócz tego co miał dołożyć) bo po pierwsze bylo wszystko OK a po drugie to ponoć nie idzie dostać dobrych części do regeneracji - tzn to co jest na rynku wytrzymje max3-4 lata i w dłuższym aspekcie czasu taniej wyjdzie kupić nową pompę.

znajomy teraz kupował do u1604 i dał coś okolo 2,5 tys PLN.

 

a co do odkręcenia tej pompy - dobra przedłużka i idzie ją wykręcić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Jak tam jest nakrętka na 16 to się bierze klucz od świec zapłonowych od samochodu taki z przegubami.

Gorzej w nowym zetorze tam jest pięciokątna nakrętka,to przecinak i młotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×