Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piston

Czy MTZ 952.3 da rade

Polecane posty

piston    0

tak jak w temacie...Chodzi mi o pług 4 skibowy obrotowy

Ziemia płaska jak stół, klasy V i IV

Mile widziane inne propozycje, sugestie...

Pozdrawiam

Edytowano przez piston

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Raczej jest to mozliwe ale nie będziesz osiągał zbyt dużej prędkości i chyba będziesz musiał go dociążyć bo te ciągniki sa dosyć krótkie. Ale to wszystko zależy od pługa. Przy zabezpieczeniu kołkowym pujdzie bez problemu ale na resorze albo spręrzynie będzie ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopek00    0

Piston zależy jakie lemiesze bo 4x42 to luz

ale jak 4x48 to już będzie nie tylko ciężko z ciągnięciem ale i z podnoszeniem :D


Ursus c-360
Ursus c-330
Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kameleont25    75

Moim zdaniem to jak da rade podnieść to da rade bo siąsiad ma Mtz 820.3 i orze nim pługiem 4 skibowym na sprężynie na klasie ziemi VI-IV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Tak jak piszą koledzy powyżej prędkość robocza nie będzie zbyt zawrotna . . . No i bez dwóch zdań musisz dorobić sobie do niego dociążenie na przód chyba że masz tura to już inna bajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Dokładnie jak masz tura to będzie git a jeśli nie to albo tuz i opciążnik albo własna konstrukcja na opciążniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

4x40 pociągnie ale na zimę będzie miał co robić, ja osobiście dokładam do mojego 1025 zawsze obciążniki od T25. poprostu odkręcam przodek od t25 i wpinam 1 w 2 tu gdzie są dziury na bolca, wkładam bolca i biorę 6x 25kg obciążniki + przodek i różnica jest duża bo koła przednie mają lepszą przyczepnosć, z podniesieniem nie będzie żadnego problemu bo ma 2 siłowniki i 4,5 tony udźwigu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolt    0

Mój 820.2 smiga w 4x40 na zabezpieczeniu srubowym tylko tyle ze mam tura gleby klas III-VI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Raczej jest to mozliwe ale nie będziesz osiągał zbyt dużej prędkości i chyba będziesz musiał go dociążyć bo te ciągniki sa dosyć krótkie. Ale to wszystko zależy od pługa. Przy zabezpieczeniu kołkowym pujdzie bez problemu ale na resorze albo spręrzynie będzie ciężko.

 

No właśnie Belarusy są dość długie np: porównaj proxime czy forterre sam ich rozstaw osi

Z uciągniem i prędkością nie powinno być problemu bo zazwyczaj one ciagają 4 zagonowe inaczej wygląda sprawa udźwigu i stabilności chociaż on jest na monobloku więc o udźwig nie martwił bym się a stabilnośc. Chociaż skrzynke kamieni na dziób :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

to wszystko zalezy od pługa na jakiej ramie :) ale uciagnac powinien dac rade wkoncu ma 95 koni i na takiej glebie jeszcze ..

ale lepiej sobie kup 3 skibowy obracany szybciej bedziesz mykał nim i bez kombinowania z dociazeniem ... ja mam 4 zagonowy kvernelanda i bez obciaznikow case dyga do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

kolego widziałem ten filmik 100 razy, ziemia leciutka i widać że ma co robić. niech pojedzie tym pługiem na gliniastą ziemię i trochę zgłębi... Ja swoim ciągam 4x40 ale 1025 ( 105 KM) i na zimę chcieć zaorać głębiej na ziemi ciężkiej ma co robić, bo tak się wydaje ale 160cm to sporo. Nie będziesz jeździł napewno tak szybko jak ja ale wolniej i powinno iść wkońcu MTZ ma potężny uciąg.

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

To i ja dam filmik:P


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

ja mam mtz 952 90 koni i ciągne akpila km 80 4*36 on ma ustawianą szerokość od 32 36 40 44 ja mam ustawione na 36 na 40 też sobie dobrze radzi ale nie chce zabardzo męczyć traktora moje ziemie to III i IV klasa główne bez górek

Edytowano przez audi80b4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    4

Ja orzę 5-6 km/h bo przy wyrzszej prędkości no i oczywiście obrotach zużycie paliwa dramatycznie wzrasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.