Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy komuś z posiadaczy T25 zdarzyło się, że zerwało gwint na wale koła w władku??? Ja miałem w ciągu 10 lat już trzy razy taki przypadek. Dwa razy w orce i raz z przyczepą samozbierającą.

Opublikowano

kuzyn mial podobny przypadek we wladku....ale udalo sie zregenerowac....kupilismy nowa srube, wkrecilismy ja na pakuły(konopie) i jakis klej do gwintow...narazie 3 lata i jest dobrze...tylko srube musi byc dobrze dokrecona bo jak delikatnie dokrecisz to szkoda roboty

Opublikowano

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Opublikowano

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Nie ma gwintu o skoku 1,8mm na wale koła tam jest gwint o skoku 1,5mm, można wykonać tzw. dziki gwint pogłębiając ten zerwany ale trzeba nową nakrętkę dopasować do tego co zostało zrobione na wale.

Opublikowano

O jaki wał chodzi? O wał korbowy? Czy o półoś koła napędowego? Bo mi się zdarzyło urwać koło zamachowe na wale korbowym, ale tam mocowanie jest na o ile dobrze pamiętam na 6 śrub M12 i 2 kołki. Prawdopodobnie śruby się poluzowały podczas pracy z glebogryzarką na kamienistym polu. Wywierciłem kołki, kupiłem nowe śruby i kołki. Trzeba tylko uważać. Śruby i kołki tylko oryginalne. Zastępcze śruby jakie mieli w sklepie nie nadawały się - nie miały kołnierza, a kołki miały pasować od C-360, ale są za krótkie i mają inne pasowanie, są za luźne. Po skręceniu co prawda jest chyba minimalne bicie, bo sprzęgło nieco szarpie przy ruszaniu, ale już 2 lata jeździ i jest ok.

Opublikowano

No to ja sprawdziłem w katalogu części i w instrukcji jak się to nazywa. Intuicja mnie nie zawiodła. W katalogu części ruscy to nazwali po prostu koło zębate, a w instrukcji oś tylnego koła. Nigdzie nie ma nic o osi wału. Nie wiem skąd się wzięło takie określenie.

Opublikowano

. Półoś jest w ciągnikach w kórych niema zwolnic. Chyba dobrze pisze?

Półoś także występuje w ciągnikach ze zwolnicami(kombajny też).

Przenosi napęd z mechanizmu różnicowego do zwolnic, na niej znajdują się bębny hamulcowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v