SSaPeRR

Zerwany gwint na półosi w T-25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
SSaPeRR    0

Czy komuś z posiadaczy T25 zdarzyło się, że zerwało gwint na wale koła w władku??? Ja miałem w ciągu 10 lat już trzy razy taki przypadek. Dwa razy w orce i raz z przyczepą samozbierającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    292

Miałem tak w C 360-3P w podorywce dobrze że koło nie wypadło wsadziliśmy nowy wał i już


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel1987    0

kuzyn mial podobny przypadek we wladku....ale udalo sie zregenerowac....kupilismy nowa srube, wkrecilismy ja na pakuły(konopie) i jakis klej do gwintow...narazie 3 lata i jest dobrze...tylko srube musi byc dobrze dokrecona bo jak delikatnie dokrecisz to szkoda roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SSaPeRR    0

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SSaPeRR    0

Będę często sprawdzał czy się robi luz. Jakby tak to pomyśle o kleju. Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

Myślałem że tylko ja mam takiego pecha. Ja oddałem wał do napawania i znajomy zrobił nowy gwint na wale o większym skoku- 3mm (oryginalnie jest chyba 1.8mm) No i jakoś się jeździ. Sprawdzam po każdej cięższej pracy czy niema luzu.

Nie ma gwintu o skoku 1,8mm na wale koła tam jest gwint o skoku 1,5mm, można wykonać tzw. dziki gwint pogłębiając ten zerwany ale trzeba nową nakrętkę dopasować do tego co zostało zrobione na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

O jaki wał chodzi? O wał korbowy? Czy o półoś koła napędowego? Bo mi się zdarzyło urwać koło zamachowe na wale korbowym, ale tam mocowanie jest na o ile dobrze pamiętam na 6 śrub M12 i 2 kołki. Prawdopodobnie śruby się poluzowały podczas pracy z glebogryzarką na kamienistym polu. Wywierciłem kołki, kupiłem nowe śruby i kołki. Trzeba tylko uważać. Śruby i kołki tylko oryginalne. Zastępcze śruby jakie mieli w sklepie nie nadawały się - nie miały kołnierza, a kołki miały pasować od C-360, ale są za krótkie i mają inne pasowanie, są za luźne. Po skręceniu co prawda jest chyba minimalne bicie, bo sprzęgło nieco szarpie przy ruszaniu, ale już 2 lata jeździ i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SSaPeRR    0

Książkowo i katalogowo jest to wał koła. Półoś jest w ciągnikach w kórych niema zwolnic. Chyba dobrze pisze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Nie chciało mi się zaglądać żeby sprawdzić jak się to nazywa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No to ja sprawdziłem w katalogu części i w instrukcji jak się to nazywa. Intuicja mnie nie zawiodła. W katalogu części ruscy to nazwali po prostu koło zębate, a w instrukcji oś tylnego koła. Nigdzie nie ma nic o osi wału. Nie wiem skąd się wzięło takie określenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

. Półoś jest w ciągnikach w kórych niema zwolnic. Chyba dobrze pisze?

Półoś także występuje w ciągnikach ze zwolnicami(kombajny też).

Przenosi napęd z mechanizmu różnicowego do zwolnic, na niej znajdują się bębny hamulcowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel0418
      pług do śniegu w fazie testów.W planach jest hydrauliczne sterowanie prawo-lewo 





    • Przez Kaik2
      Witam mam kolejny problem z t25 mianowicie od pewnego czasu zauważyłem zgrzytanie w prawym tylnim kole jak i koło delikatnie bije na boki robi tak zwana osemke. Wymieniłem łożysko pomimo tego sciaglem koło złapałem za piaste i piasta ma luz na około 2,3 cm chodzi tył i przod proszę o porady bo już nie mam pojęcia co to może być pozdtawiam
    • Przez evolution93
      Witam.Robiony jest remont silnika i podczas rozbierania silnika wyszło ze sa 2 inne korbowody. nie wiem jak długo ten ciagnik tak pracował .Czy lepiej zmienic na takie same czy nie nie ma co zawracac sobie tym głowy? wiem ze masa ich powinna byc taka sama ale czy to w ruskim ma znaczenie.Czy mozliwe ze właśnie przez te inne korby wał na 2 panewce głownej mogł sie przytrzec poniewaz czuć wyrażny garb/uskok i sa rysy .
      i druga sprawa uszczelnienie wału od strony rozrzadu. chcac wymienic simering przy kole pasowym sa tam takie 2 podkładki jedna filcowa i cienka .do czego służy ta filcowa poniewaz rozpadła sie w rekach na czesci i w hurtowni nie ma nigdzie czegos takiego.
       
    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów, pojawił się problem z podnosnikiiem w t25, żeby podnieść coś cieższego trzeba mocno gazowac i trzymać dźwignię rozdzielacza w górze. W czym może tkwić problem? O czego zacząć szukać czy wina leży po stronie pompy czy rozdzielacza.
    • Przez wladekt25aaaaaa
      Witam od 20 Lat posiadam ten ciagnik jakim jest T25a rocznik 84 .
      1 Problem jest taki ze podczas orki wyskoczyly biegi oralem 3 polowa obroty 1200-1400 okazalo sie ze tryby byly do wymiany wymienilem 3 tryby i dokupilem druga wajche typu rewers po zamontowaniu wszystkiego skrzynia wyje caly czas tylko na 3 i 1 na tych co wyskoczyla . Co mam robic?
      2 problem taki jest ze z roku na rok brakuje mu sily mianowicie kleka w rotacyjnej dymi na czarno i siwo wymieniany byl 1 wtrysk pompa byla kupywana okolo 5 lat temu jest do dzis w plugach unia grudziadz 2 brak sily  podkladanke robie 3 grudziadzkimi ale ewidentnie brakuje mu mocy co mam robic
      3 problem jest taki dotyczacy elektryki gdy wlaczam halogeny pala sie bezpieczniki gdy odlacze prawy to lewy pracuje caly czas a jak podlacze prawy to koniec wszystko sie pali tak to krotkie dlugie sie wlaczaja aby kierunki wiec bardzo prosze o pomoc mam 16 lat moj tata byl fachowcem jesli chozi o t25 niestety zmarl zostalem sam wiec chcialbym sie nauczyc go robic Prosze o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.