Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam

Ostatnio zastanawiałem się jakby tu ułatwić sobie pracę w bardzo ciasnej oborze. Wszystko muszę wozić taczkami i jest to trochę męczące gdyż muszę wykonać około 30 kursów dziennie i szperając po internecie natrafiłem na bardzo fajne urządzonko o nazwie BOBMAN

Bardzo spodobało mi się to rozwiązanie i zacząłem szperać dalej i okazało się że jest to bardzo mało skomplikowana machina napędzana hydraulicznie na jedno koło które jest równocześnie skrętne co daje jej niesamowita zwrotność i małe rozmiary.

Niestety nie wszystko jest tak kolorowe. Przeraża cena która wynosi ponad 10 tys, zł :blink: i po jej obejrzeniu od razu odechciało mi się jego kupno i coraz bardziej przychodziła chęć własnej konstrukcji :rolleyes: . Stanęlo na tym, że nie wiem jak dobrać części , aby to wszytko działało. Myślałem o zamontowaniu silnika Hondy (lub pochodnego) z allegro np. http://allegro.pl/silnik-spalinowy-czterosuwowy-ohv-9-km-gratis-i1609115435.html i z niego dać napęd na pompę od cyklopa. Podwozie stanowiłyby 3 kola od malucha (2 z przodu i jedno z tyłu) z czego to tylne byłoby napędzane hydraulicznie i skrętne. I tutaj pojawia się problem jakisilnik hydrauliczny wybrać. Myślałem o tym ale proszę o radę http://allegro.pl/silnik-hydrauliczny-eaton-char-lynn-nowy-i1598865846.html . Do tego "nośnika narzędzi" chciałbym przyłączyć na "czole" mini paszo-wóz do zadawania Kukurydzy, w którym byłoby ok 500 kg kukurydzy, ale to inna bajka, zdecydowanie na później :rolleyes: .

Edytowane przez Manita
Opublikowano (edytowane)

silnik spalinowy moim zdaniem może być..

z pompą musisz się dowiedzieć ile oleju tłoczy na 1obrót. podejrzewam, że koło 25cm3/obrót .. po podłączeniu takiej pompy do silnika bezpośdednio na wał to przy maksymalnych obrotach 3600obr/min (w takiej pracy pompie napewno nie zaszkodzi) uzyskasz wydajność nawet 90l/min przekazując ten strumień na silnik hydrauliczny tak mały uzyskasz około 1800obr/min. wartości te są zbliżone...

musisz zwrócić uwagę na wydajność pompy na 1 obrót i chłonność silnika hydraulicznego na 1 obrót. w silniku hydr. tej budowy (korpus-część robocza-pokrywa) znaczenie ma szerokość części roboczej. jak się przyjrzysz temu silnikowi zobaczysz że tu jest dużo szerszy ten element

 

http://allegro.pl/si...1574279256.html

 

a taki sprzedawca podaje jej parametry

http://allegro.pl/si...1600039601.html

i wynosi 370cm/obr. tak podsumowując to po skończeniu budowy żeby się nie okazało, że zbudowałeś bolida który w maksymalnych prędkościach może rozwinąć 50, 100 lub 200km/h :)

może można zastosować dużo mniejszą pompę a większy silnik hydr. co na pewno wpłynie na mniejsze obciążenie silnika spalinowego i lepszą sprawność układu napędu..

Edytowane przez Ginterpol
Opublikowano

jednak duzo taniej sie nie zrobi....ale mialem u siebie na budowie takie cos zrobione z WSK-i...most byl skrocony od zuka....kola tylnie jodelki i nie bylo problemow nawet w ciezkich warunkach....konstrukcja ze zlomu....a jak przyjdzie ci wszystko kupic to nie wiele taniej wyjdzie

Opublikowano (edytowane)

W Wenecji jeździ olbrzymia ilość takich wozidełek, szczególnie na wysepkach. Taniej byłoby sprowadzić takie coś. Mam gdzieś foto takiej machiny z wyspy Lido-musiałem uwiecznić , by pozostała pamiątka o innych środkach lokomocji. O takie , i wiele na ich podobieństwo

http://www.truck.pl/pl/article/438/w%C5%82oskie-tr%C3%B3jko%C5%82owce-polska-premiera-ape-tm,nc_047

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Jeżeli waszym zdaniem 10 tysięcy to dużo za takie códo to ..... ;(

 

no wiesz przy hodowli 20 krów mlecznych to jest bardzo dużo (nie rzadko cała miesięczne wyplata) a tak myślę, że można by zrobić to o wiele taniej nawet z całkiem nowych części za max polowe pieniędzy (jak liczyłem to do 3-4 tys powinno się zmieścić).

 

A co do tych trójkołowców z Wenecji to są stanowczo za szerokie mi potrzebna jest konstrukcja nie szersza niż 60-70 cm max. Jedyne co mnie zainteresowało to taki mały silniczek disel'a który na pewno byłby wiele oszczędniejszy tylko gdzie kupić taki :unsure:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Coś takiego?

Jeśli nie potrzebujesz dużych prędkości to powinien wystarczyć, mały, lekki i spala śmieszne ilości paliwa.

Opublikowano

Co za problem,obrót od zgrabiarki gwiazdowej, most polonez skrócony i na to jakas jodelka, do mostu silnik hydrauliczny, idąc dalej rozdzielacz i regulator przepływu, pompa hydrauliczna przy silniku GX 160. Przełożenie pompy 2:1 z silnikiem, manetka wyciągnięta do raczki i wszystko mamy. Regulacje obrotów silnika, regulacje prędkości, rewers i hamulce, dokładając drugą pompę można cos nadbudowac. Jak ktos zainteresowany to mogę wecej napisać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v