Skocz do zawartości
Manita

Samojezdne taczki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Taczki
Manita    1
Napisano (edytowany)

Witam

Ostatnio zastanawiałem się jakby tu ułatwić sobie pracę w bardzo ciasnej oborze. Wszystko muszę wozić taczkami i jest to trochę męczące gdyż muszę wykonać około 30 kursów dziennie i szperając po internecie natrafiłem na bardzo fajne urządzonko o nazwie BOBMAN

Bardzo spodobało mi się to rozwiązanie i zacząłem szperać dalej i okazało się że jest to bardzo mało skomplikowana machina napędzana hydraulicznie na jedno koło które jest równocześnie skrętne co daje jej niesamowita zwrotność i małe rozmiary.

Niestety nie wszystko jest tak kolorowe. Przeraża cena która wynosi ponad 10 tys, zł :blink: i po jej obejrzeniu od razu odechciało mi się jego kupno i coraz bardziej przychodziła chęć własnej konstrukcji :rolleyes: . Stanęlo na tym, że nie wiem jak dobrać części , aby to wszytko działało. Myślałem o zamontowaniu silnika Hondy (lub pochodnego) z allegro np. http://allegro.pl/silnik-spalinowy-czterosuwowy-ohv-9-km-gratis-i1609115435.html i z niego dać napęd na pompę od cyklopa. Podwozie stanowiłyby 3 kola od malucha (2 z przodu i jedno z tyłu) z czego to tylne byłoby napędzane hydraulicznie i skrętne. I tutaj pojawia się problem jakisilnik hydrauliczny wybrać. Myślałem o tym ale proszę o radę http://allegro.pl/silnik-hydrauliczny-eaton-char-lynn-nowy-i1598865846.html . Do tego "nośnika narzędzi" chciałbym przyłączyć na "czole" mini paszo-wóz do zadawania Kukurydzy, w którym byłoby ok 500 kg kukurydzy, ale to inna bajka, zdecydowanie na później :rolleyes: .

Edytowano przez Manita

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

Mnie również interesowałoby takie rozwiązanie, będę wdzięczny jeśli ktoś podzieli się swoją wiedzą na ten temat.


Sprzedam pług 2-skibowy, sadzarkę, przetrząsacze widłowe- maszyny z własnego gospodarstwa
W celu kontaktu proszę pisać prywatne wiadomości na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17
(edytowany)

silnik spalinowy moim zdaniem może być..

z pompą musisz się dowiedzieć ile oleju tłoczy na 1obrót. podejrzewam, że koło 25cm3/obrót .. po podłączeniu takiej pompy do silnika bezpośdednio na wał to przy maksymalnych obrotach 3600obr/min (w takiej pracy pompie napewno nie zaszkodzi) uzyskasz wydajność nawet 90l/min przekazując ten strumień na silnik hydrauliczny tak mały uzyskasz około 1800obr/min. wartości te są zbliżone...

musisz zwrócić uwagę na wydajność pompy na 1 obrót i chłonność silnika hydraulicznego na 1 obrót. w silniku hydr. tej budowy (korpus-część robocza-pokrywa) znaczenie ma szerokość części roboczej. jak się przyjrzysz temu silnikowi zobaczysz że tu jest dużo szerszy ten element

 

http://allegro.pl/si...1574279256.html

 

a taki sprzedawca podaje jej parametry

http://allegro.pl/si...1600039601.html

i wynosi 370cm/obr. tak podsumowując to po skończeniu budowy żeby się nie okazało, że zbudowałeś bolida który w maksymalnych prędkościach może rozwinąć 50, 100 lub 200km/h :)

może można zastosować dużo mniejszą pompę a większy silnik hydr. co na pewno wpłynie na mniejsze obciążenie silnika spalinowego i lepszą sprawność układu napędu..

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel1987    0

jednak duzo taniej sie nie zrobi....ale mialem u siebie na budowie takie cos zrobione z WSK-i...most byl skrocony od zuka....kola tylnie jodelki i nie bylo problemow nawet w ciezkich warunkach....konstrukcja ze zlomu....a jak przyjdzie ci wszystko kupic to nie wiele taniej wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
(edytowany)

W Wenecji jeździ olbrzymia ilość takich wozidełek, szczególnie na wysepkach. Taniej byłoby sprowadzić takie coś. Mam gdzieś foto takiej machiny z wyspy Lido-musiałem uwiecznić , by pozostała pamiątka o innych środkach lokomocji. O takie , i wiele na ich podobieństwo

http://www.truck.pl/pl/article/438/w%C5%82oskie-tr%C3%B3jko%C5%82owce-polska-premiera-ape-tm,nc_047

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

Jeżeli waszym zdaniem 10 tysięcy to dużo za takie códo to ..... ;(

 

no wiesz przy hodowli 20 krów mlecznych to jest bardzo dużo (nie rzadko cała miesięczne wyplata) a tak myślę, że można by zrobić to o wiele taniej nawet z całkiem nowych części za max polowe pieniędzy (jak liczyłem to do 3-4 tys powinno się zmieścić).

 

A co do tych trójkołowców z Wenecji to są stanowczo za szerokie mi potrzebna jest konstrukcja nie szersza niż 60-70 cm max. Jedyne co mnie zainteresowało to taki mały silniczek disel'a który na pewno byłby wiele oszczędniejszy tylko gdzie kupić taki :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś takiego?

Jeśli nie potrzebujesz dużych prędkości to powinien wystarczyć, mały, lekki i spala śmieszne ilości paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

Tak właśnie o taki chodziło znalazłem go po dodaniu posta i już nie chciałem usuwać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
same110    66

Ktoś już cos skonstruował?
Mnie zachęciła takowe wozidlo



Ktoś użytkuje taki sprzęt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowcamlody    34

Co za problem,obrót od zgrabiarki gwiazdowej, most polonez skrócony i na to jakas jodelka, do mostu silnik hydrauliczny, idąc dalej rozdzielacz i regulator przepływu, pompa hydrauliczna przy silniku GX 160. Przełożenie pompy 2:1 z silnikiem, manetka wyciągnięta do raczki i wszystko mamy. Regulacje obrotów silnika, regulacje prędkości, rewers i hamulce, dokładając drugą pompę można cos nadbudowac. Jak ktos zainteresowany to mogę wecej napisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    2

Do  hodowcamlody

Jeżeli możesz to opisz, dołącz zdjęcia lub szkice. Jeżeli nie "tu" to na priw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.