Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Stało się to niedawno i nagle. Zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni na maxymalnie skręconych kołach (oczywiście wyłączyło półbieg itp co mnie zaniepokoiło) Zatrzymałem ciągnik i sprawdzam poszczególne funkcja i:

- uruchamiam Wom kontrolka zapala się i następnie wyłącza wszystko

- uruchamiam blokadę kontrolka tylko mignie

- uruchamiam półbieg kontrolka tylko mignie

 

Pomierzyłem ciśnienia i faktycznie mam duże spadki z 17bar do nawet 2 bar i powrót do 17 (oprócz wom tu mam tylko 8 - 10 bar, ale tu wiem że mam już nieszczelność bo w zeszłym roku podobny pomiar wskazał 15 bar) Martwią mnie jednak te duże spadki podczas załączania poszczególnych rzeczy tak jakby pompa nie dawało odpowiedniej ilości oleju. Dodam że pompa ma 3 lata (bosch-rexrot). Zawór 17 bar też wykluczam bo założyłem inny i to samo. Dziwny jest dla mnie obiaw zapalającej się kontrolki na max skręcie kołami?

Proszę o wskazówki bo nie wiem już gdzie szukać. Skłaniam się ku pompie ale tak by szybko padła - w końcu ciśnienia utrzymuje w normie te 17 bar oraz ok 140bar na skręceniu kół na max 155bar jak depnę gazu mierzone w punktach pomiarowych (o ile dobrze pamiętam takie samo ciśnienie było w zeszłym roku jak wszystko działało, nie miałem tylko tak dużych spadków w układzie 17 bar).

 

Aha olej to Agrol STOU filtr oryginalny z metalową siatką sprawdzałem i jest czysty. Powietrza w oleju nie mam (nic się nie pieni).

 

POMOCY!

Opublikowano

Sprawdź cewki elektrozaworów czy się prawidłowo przesuwają tzn nie zacinają, jeżeli jest 17 bar to pompa jest aż za dobra ja bym ją wykluczył, a szukał przyczyny w w uszczelnieniach o-ringach zaworach krańcowych itd

Opublikowano (edytowane)

przy maksymalnie skręconych kołach powinieneś mieć 170 bar. Nieważne czy przy 1000 czy przy 2000 obr/min. to jest właśnie jeden z etapów sprawdzania tej sekcji pompy. To już nam zawęża pole poszukiwań. w tym przypadku dalsza część tego obwodu nie ma znaczenia. Zawór w orbitrolu zatrzymuje ci cały olej bo pompa nie daje rady go przebić i przepchać dalej.

Ja bym zaczął od najprostszej i najtańszej rzeczy w tym przypadku czyli filtra oleju. Może i on wygląda na czysty ale nigdy nie będziesz miał pewności jak jest w środku. Skoro pompa mam 3 lata (zależy ile mth???) no ale nie powinna sie tak szybko wykończyć. No chyba ze masz mazut zamiast oleju.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie o-ringów na wszystkich elektrozaworach - były bardzo twarde, jednak to nie pomogło. Rafik256 a jeżeli mam orbitrol nie oryginalny?? w parametrach jego jest zawór przelewowy 140bar wiec chyba zegar powinien pokazać właśnie coś koło tego, czy się mylę bo już zgłupiałem całkowicie?? czy do tego 140 należy dodać 17 + 5 + 1,5bara i wtedy wyjdzie suma ok 165bar czy dobrze to rozumuję, bo jeżeli tak to faktycznie mam za niskie ciśnienie, chociaż dziwne do skręca się dobrze. chyba zamówię ten filtr - polecasz mi jakiś konkretny? czy wybrać najtańszy ale z metalową siatką w środku??

 

pozdrawiam

 

Dziś wymontowałem sprzegło WOM i 2 oringi były pęknięte więc tutaj problem rozwiązany. Wymontowałem również sprzęgło przedniego napędu i tutaj również widać problem trzaśnięty (rysy) na deklu zakrywającym sprzęgło, mam nadzieję że wymiana i w tej części poprawi sytuację. Jednak i tak nie daje mi spokoju ciśnienie, ale o tym napiszę jak już poskładam całość.

Edytowane przez jan222
Opublikowano

Czy ktoś wie którą śrubką reguluje się ciśnienie oleju na hydraulikę zewnętrzną, bo ma ciężko złożyć agregat uprawowy, jak sprawdziłem ciśnienie to jest 175 bar niezależnie od obrotów a powinno być 185 + 15, znalazłem dwie śruby na inbus 6 i 8 przy zaworach koło złończ diagnostycznych ale ciezko nimi ukręcic, która to z nich ?

Opublikowano

Ja mysle ze nie reguluje sie cisnienia w ten sposob, raczej odpowiedzialny jest za to zawor, ktory wkrecony jest w pokrywe z elektrozaworami i filtrem, yulko ze pionowo od gory, na klucz chyba 27 jesli dobrze pamietam

Opublikowano

Tak jest tam śruba na klucz 27,to w jaki sposób tą śrubą dokonać regulacji, bo niema możliwości ją dokręcić? troche niżej na przeciw jest sruba na imbus o której pisałem.

Opublikowano

Tak jest tam śruba na klucz 27,to w jaki sposób tą śrubą dokonać regulacji, bo niema możliwości ją dokręcić? troche niżej na przeciw jest sruba na imbus o której pisałem.

Pod tą śrubą jest sprężyna i zawór od ciśnienia i podkładki którymi ustala się ciśnienie dodaj jedną cienką i powinno pomóc

Opublikowano

Jest o cisnieniu w hydraulice wiec sie podlacze, a mianowicie mam taki problem: jak ciagnik dluzszy czas stoi nieuruchamiany(okolo 1 dzien i w zwyz)po uruchomieniu silnika,kontrolka od cisnienia oleju w hydraulice potrafi sie swiecic nawet 40 sekund :blink: filtr i olej czysty, czyzby lapalo gdzies powietrze?? :huh: dodam ze przy nastepnych odpaleniach gasnie niemalze zanim silnik zalapie, w czasie jazdy nie zapala sie ta kontrolka, nie mruga, nic sie nie dzieje

Opublikowano

Hejoł

Zmostkuj czujnik jak usterka nie zniknie to znaczy się że sterownik skrzyni ten pod kabiną generuje błędy......... jeżeli zniknie i wszystko będzie OK to albo czujnik albo coś z ciśnieniem, tu warto by podłączyć zegar na zimnym i zobaczyć czy czujnik mówi prawdę i ciśnienie jest za niskie(niż 17 bar)

 

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v