Skocz do zawartości
Mucha

Wybór Pronara

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mucha    5

Panowie chcę w najbliższym czasie kupić sobie Pronara tylko nie wiem jakiego. Musi to być 82 ale teraz model... 82A ma skrzynię 18/4 i jest niesynchronizowana. Taką mam w MTZ 82 i przyzwyczaiłem się już do tych biegów mimo że jest ich trochę ;p Ale chodzi mi o to bo model SA i TSA mają już skrzynię 14/4 i są synchronizowane. I słyszałem takie opinie że te 14/4 bardzo się sypią i nie nadają się do transportu. Z jednej strony 18/4 jest wygodniejsza bo ma więcej przełożeń ale z drugiej strony ta zmiana biegów i zgrzytanie za każdym razem też jest troszkę denerwujące. I proszę o wasze opinie i opinie ludzi którzy mają takie ciągniki a nie takich co coś usłyszał i od razu mówi że szajs, złom itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mój kolega ma właśnie tego ze skrzynią 14/4 a ja mam ze skrzynią 18/4 i powiem szczerze to jego ciągnik był w serwisie po 1 miesiącu bo się skrzynia rozleciała a moja ma 2 lata i tylko olej zmieniałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Nie wiem jak w pronarze ale w belarusie 14/4 1100 mtg wychodziła jak na razie i bez problemów chodzi, przełożenia masz niezłe, do transportu jest właśnie ok ale prędkość maksymalna w TSA Cie zaskoczy, 82A będzie chyba z deka wolniejszy nawet od 82 SA, zgrzytów jako takich nasza skrzynia jak dotąd nie odnotowała, ale wolałbym zwykłą szybką skrzynię jaką mamy w MTZ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ursus914    6
Napisano (edytowany)

Ja jezdze na 14/4 u mojego wuja, wymaga dużej wprawy w transporcie, jeżeli ciągasz pow. 12 ton na pagórkowatym terenie, synchronizacja działa naprawdę dobrze, ale biegi wchodzą trochę miękko i ciężko je wyczuć, natomiast ta 18/4 jest też w jego MTZ i tam biegi wchodzą na pewno lepiej, lecz zgrzytają. Generalnie to wg. mnie ciężki wybór, ale skrzynia skrzynią, SA ma dużo lepszy podnośnik na dwóch siłownikach, generalnie lepszy sprzęt. TSA ma gorszy podnośnik od SA, ale silnik z turbiną pow. 1200 obr naprawdę daje czadu (Mój wujo ma 82 TSA2 ).

PS. Piszesz że tylko 82 ale tak naprawdę super ciągnik w stosunku do 82 to 1025A Bo tam jest jeszcze inna skrzynia i ten mocny podnośnik i 105 KM pod maską.

Edytowano przez ursus914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Tzn. wiesz generalnie Pronar to nie skrzynie ZF czy Carraro. Ale tak w sumie to ja myślę że z tych pronarowskich to lepsza niż 14/4. Lepiej ze stopniowana, ale awaryjność to już nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej pomyslec o czyms innym niz Pronar????ja bym takiego taktora nie kupil..lepiej moze cos uzywanego a z wyzszej pułki doutz far..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Może to i racja, ja same ruski mam ale zetorem 7745 pobujałbym sie jednak xP alllbo ursusem 914, to chyba lepsze rozwiązania niż pronar a moc i komfort w pełni porównywalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    0

Ja osobiście też nie uznaje PRONARA bo zbyt awaryjny jest w stosunku do BELARUSA (niby ruskie ale mimo wszystko Pronar jest składany w Polsce i trochę niedokładnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Z ursusem masz racje, jak mieliśmy 914 to była całkowicie inna jazda, z tym że DeLuxe , to to chodziło perfekt, I zupełnie mocniejsza konstrukcja, mosty , ramiona podnośnika, przeguby w przednim moście 2,5 raza większe dosłownie, jeden minus to mała zwrotność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Ja ani na belarusa narzekać nie mogę ani na MTZ, ale i ursusy u zetory mają lepsze rozwiązania techniczne, wszystko jest poręczniejsze, kabiny są cichsze i nie buja tak nimi, i jak to mój ojciec powiedział- nie trzeba drabiny do wchodzenia do nich;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

moim zdaniem SA jest lepszy od A ponieważ tam jest inna hydraulika z ktorej nic nie leci a i po za tym wszystkie SA mialy mosty krzyzakowe ktore sa lepsze od stozkowych np do ladowacza a co do skrzyni 14/4 nie jest zle biegi wchodza bez zadnych zgrzytow i w miare plynie i wbrew pozorom do transportu nie jest taka zla trzeba tylko zlapac troche wprawy sam posiadam pronara 82SA i ciagam nim 2 przyczepy z zakladkami i jakos to idzie

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

no to na pewno nie jest fendt albo DF :D ale tez zalezy jaki komu sie trafi <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Ja mam Pronara 82A z 2001 roku. Ciągnik robi naprawdę dużo, mam ponad 1800 mth. Awarii większych nie było, podpora przedniego napędu 380 zł i w tamtym roku łożysko na tylnej półosi, z uszczelkami niecałe 100 zł. Spalanie bardzo zadowalające. Skrzynia 18/4 nie narzekam, nic w niej nie robiłem, prędkość jaką osiągam to 40 km/h. W porównaniu do Zetora to tylko na różnicy w komforcie przegrywa i to w niewielkim stopniu. Posiadam Zetora z 2004 roku, model 3320, pali bardzo dużo. Problemy z instalacja, parę zegarów nowych, pompa sprzęgłowa, cylinderki hamulcowe, ciągnik też ma około 1800 mth. W kabinie pod wycieraczkami sama rdza, powywalało pryszczy że głowa mała. Kabina nie szczelna, jak pada deszcz to w ciągniku jest mokro. Jakość i wykonanie Zetora to jedno wielkie nieporozumienie. Teraz na pewno nie kupił bym Zetora za takie pieniądze, nie jest warty swojej ceny, już jazda Pronarem daje mi więcej satysfakcji niż Zetorem, dlatego że spale mniej, zrobie 2razy więcej i szybciej. Ja jestem bardziej za nowym Pronarem niż nowym Zetorem. Tyle ode mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalus77    22

Ja tam powiem tylko tyle;) Jak dla mnie bomba co rok rozpoławianie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

wstawcie ceramiczne tarcze wzmocnione i mozliwe ze cos to da i nie trzeba bedzie ciagle sprzegla robic a i jeszcze wg mnie na zywotnosc sprzegla ma wplyw styl jazdy i uzytkowania i sie pozniej nie dziwcie ze sprzeglo wam siada jak z duzych biegow ruszacie z duzym ciezarem <_< a z kolega pronar82a sie zgodze w 100 % poniewarz nowe ciagniki nie sa juz tak wykonane jak starsze i z tak dobrych materialow i czesci ich jakosc pozostawia wiele do zyczenia !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal82sa    14

Wybierz 82sa ponieważ ma lepszą skrzynie lepszy podnośnik 4500 kg a 82tsa ma 3500kg:).Jeżli to ma być głowny ciagnik to bierz 82sa.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

zalezy ile kolega moze na niego przeznaczyc gotowki bo SA potrafi byc nawet o 10 tys droższy od A a nawet czasem od TSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja się troszkę sugeruję moim MTZ 82 i właśnie nie wiem co mam już wybrać :) W MTZ 82 biegi jak ma się troszkę pojęcia to nawet i synchro jest nie potrzebne( jak się zna swój sprzęt to się wie jak go użytkować) ale z drugiej strony ten podnośnik... no iw SA jest krzyżak a właśnie chcę sobie założyć do niego tura od Ruska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

skoro tak to krzyzakowy most bedzie napewno lepszy do tura kolega w pronarze TSA ma tura i oczywiscie most krzyzakowy i nie narzeka nic na na most

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal82sa    14

zalezy ile kolega moze na niego przeznaczyc gotowki bo SA potrafi byc nawet o 10 tys droższy od A a nawet czasem od TSA

Ale zobacz że SA jest najlepszy w swojej katergoi i inne wyposażenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

tak kolego masz racje SA ma bardzo dobre wyposarzenie podnosnik 4,5 tony robi wrazenie posiada rowniez blokade tylnego mostu elektrohydrauliczna jak i rowniez zalaczanie walka wom odbywa sie w ten sam sposob jeszcze jak sie trafi na najszerszych oponach to juz super ciagnik jak za te pieniadze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Most krzyżakowy od 2004 roku jest w standardzie w 82A, nie zakładają już stożków tak dla jasności Panowie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

stozkowe to chyba jeszcze tylko do belarusow zakladaja no oczywiscie 82A na krzyzaku tez polecam do tura jak najbardziej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×