Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Hubert8245

Zetor 8245 - problem z TUZ-em

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Hubert8245    23

Witam. Mam problem z wyżej wymienionym zetorem, a mianowicie z podnośnikiem hydraulicznym, otóż po pracy z agregatem podnośnik przestał reagować, nie dają nic zmiany regulacji podnośnika, kręcenie pokrętłem od regulacji ciśnienia - nic dosłownie NIC, podnośnik opadł na dół i nie można ruszyć ramionami do góry ani za pomocą rozdzielacza ani ręcznie (tak jak by się zablokowały) Pompa hydrauliczna jest sprawna, sprawdzana była przy przyczepie i wszystko działa jak należy. Może ktoś ma jakiś pomysł co się mogło stać? ;[

Edytowano przez Hubert8245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

A może wina leży po stronie samego rozdzielacza? Wydaje mi się, że bez zdjęcia podnośnika się nie obejdzie niestety.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

spróbuj odkręcić wąż od siłownika pomocniczego i wtedy ręcznie podnieść, jak da radę to coś z rozdzielaczem, jeżeli masz trójnik lub szybkozłącze z wyjścia na siłownik pomocniczy to podłącz go pod hydraulikę zewnętrzną i spróbuj podnieść go, ja tak kiedyś zrobiłem i pomogło, chyba coś wpadło w rozdzielacz i przepchnąłem za pomocą hydrauliki zewnętrznej

p.s. tylko wajchę od podnoszenia tuza miej w położeniu góra, bo inaczej będzie tak jakby opuszczał <_<

Edytowano przez prometeusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Hubert8245    23

Problem rozwiązany, wypadła zawleczka od sworznia i ten zablokował cały układ (3 godziny rozbierania, 10 minut roboty i następne 2 godziny składania <_< ) Całe szczęście, że nie wpadła w mechanizm różnicowy, bo dopiero wtedy był by problem :blink:

Edytowano przez Hubert8245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Przepraszam, że odkopuję temat ale mam problem z hydrauliką w 8045. Nie działa tylny TUZ jak i hydraulika zewnętrzna. Wcześniej ciągnik trochę postał i było normalnie teraz nic się nie da zrobić.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Może to wina pompy hydraulicznej. Albo jak u mojego kolegi w 914, okazało się, że oleju wcale w skrzyni nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

miałem takie objawy w swojej c385, odkręcałem śrubę na pompie hydraulicznej aż poszedł olej i zakręcałem z powrotem na włączonym silniku...pomagało jakis czas aż zaczęło denerwować to wymieniłem pompę na nową i jest ok ... zaglądnij do filtra może przytkany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Filtr czysty nie tak dawno był czyszczony, olej też jest. Możliwe, że to wina jakiegoś zaworu. Jeśli się nie mylę jest on poniżej szybko-złączy.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Ale jak nie masz oleju na hydraulice zewnętrznej, to masz tylko dwa problemy. Zarwany napęd pompy lub padnięta pompa. Pompa jak jest do wymiany to będzie zapowietrzała się w czasie roboty. pod szybko złączami jest zawór ale jak się zacina to pompa przeważnie jest na samej górze na maksa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

poluzuj śrubę na pompie jak pójdzie olej to ci odpowietrzy ,jak będzie sucho to sprawdzaj napęd pompy...jak będzie ci coraz częściej zapowietrzać to wymiana pompy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Ale jak nie masz oleju na hydraulice zewnętrznej, to masz tylko dwa problemy. Zarwany napęd pompy lub padnięta pompa. Pompa jak jest do wymiany to będzie zapowietrzała się w czasie roboty. pod szybko złączami jest zawór ale jak się zacina to pompa przeważnie jest na samej górze na maksa.

Właśnie hydraulika zewnętrzna też nie działa.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Zrób tak jak napisał kozulek2.Odkręć węża od pompy na odpalonym cięgniku. Jak olej pójdzie to pompa padła,a jak nie to sprawdź napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez vailus
      Witam. Przeglądam ofertę ze strona y sklep dla rolnika i jestem zdecydowany zakupić tam po sezonie kompletna hydraulike do tura w zetor 8045. Ale mam kilka pytań odnośnie wyboru rozdzielacza w tym zestawie, gdyż zamierzam sobie odrazu pociągnąć dodatkowe wyjścia na tył ciągnika. Rozdzielacz będzie napewno na dzwignie. 1. Do tura będą szły 2 sekcje na siłowniki dwustronnego działania. Pierwsza na podnoszenie całych ramion, a druga na manewrowanie łyżka. Dodatkowe dwie sekcje chciałbym puścić na tył ciągnika. I teraz pojawia się pytanie. W ofercie sklepu są rozdzielacze z wybraną sekcja pływająca, nurnikowa i zatrzaskiem. W jakiej ilości i jakie te sekcje wybrać? Dodam że w przyszłości ciągnik będzie pracowal z prasa zwijajaca typu jd 550 lub coś podobnego (zależy od stanu, jak to w używanych prasach). 2. Poprzedni właściciel podłączył za pomocą zwykłego trójnika wyjście na podnoszenie ramion tura do góry, biorąc zasilanie z wyjścia hydraulicznego z tyłu (są tam siłowniki jednostronnego działania które wymienię na dwustronne) . Myślę żeby tam wstawić zawór trójdrożny zamiast tego trójnika i poprowadzić zasilanie na nowy rozdzielacz. Czy powrót z tego rozdzielacza można skierować do korka wlewu oleju do skrzyni? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie jak podłączyć dodatkowy rozdzielacz? 3. Czy ta liczba wyjść hydraulicznych jest optymalna żeby później myśleć o podłączeniu tego do prasy zwijajacej? Chciałbym sobie to naszykowalem już na gotowe i nie bawić się w ponowne przeróbki w niedalekiej przyszłości, więc dlatego wolę zrobić wszystko na gotowe już teraz. Dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez tomas318
      Witam wykonuje naprawy elementów hydrauliki siłowej tz. pompy rozdzielacze siłowniki itp wiecej inforamcji udziele prywatnie 
    • Przez vailus
      Witam. Posiadam zetora 8045 i chciałem się zapytać czy możliwe jest zainstalowanie hydrauliki podanej w linku poniżej do tura w tym ciagniku. Tur jest marki hydrac. Chciałem się dowiedzieć gdyż w zimę planuje modernizację mojego tura. A niestety nie mogę znaleźć kompletu który jest dedykowany dla mojego modelu.. https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Kompletna-hydraulika-do-ladowacza-Tur-Zetor-5211-7211%2C-rozdzielacz-dwa-cylindry-do-podnoszenia-i-jeden-do-lychy-przewody-komponenty/25356
    • Przez vailus
      Witam. Na wstępie zaznaczę że przeszukałem kilka tematów i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. 
      Chce rozbudować hudraulike w zetorze 8045, który jest wyposażony w tura. Tur posiada jedną parę siłowników jednostronnych wpietych trojnikiem do zasilania z pompy.  W przyszłości zamierzam dodać jeszcze jedna parę siłowników do krokodylka itd. Natomiast z tyłu chciałbym mieć jedną parę wyjść zasielanie i powrót oraz jedno wyjście jednostronnego działania. A teraz czy dobrze to kombinuje. Podłącze zasilanie z pompy bezpośrednio do rozdzielacza hydraulicznegoc4 sekcyjnego i powrót rozdzielacz do powrotu hydrauliki. Następnie podlacze jedna sekcje nurnikowa do siłowników jednostronnych w turze, druga zwykła do krokodylka. Dwie pozostałe sekcje z rozdzielacza do tylnych wyjść. W tym także jedna sekcja nurnikowymi do wyjścia np do kiprowania przyczepy. Druga para wyjść zasielanie i powrót do innych maszyn. Praca będzie odbywała się po pociągnieciu  dźwigni hydraulicznej w ciagniku. 
      Moje pytanie brzmi : czy takie rozwiązanie ma sens? Czy to będzie działało? Czy może jest inny pomysł jak to rozwiązać? 
    • Przez nradek96
      Witam, posiadam zetora 16145. Przy podnoszeniu big bag'a coś jakby strzeliło, zatrząsł się wąż idący od pompy do tura i pompa przestała działać. Odkręciłem przewód wychodzący z niej i ciągnik chodził na wolnych obrotach aż podało olej ale działało może z 2 minuty i to samo. Dolałem oleju, na miarce jest prawidłowo i po odkręceniu przewodu pompa znów podała olej, zakręciłem i wszystko działało do momentu aż dodałem trochę gazu. Wtedy się wyłączyła i już nie działa mimo że włączam ją tą dźwignią pod kabiną (nie mam klapki ale da się ją załączyć bez niej). Ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie pomóc? Pompa nie miała problemów z wydajnością, jedynie 2 lata temu wydarzyło się to samo, tyle że wtedy się dowiedziałem o tym że mogła się wyłączyć i to pomogło, a teraz już niestety nie. Czekam na porady i pozdrawiam. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.