Zaloguj się, aby obserwować  
gospodarny1992

Dylemat

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam gospodarzy!!!

Korzystam z forum bo mam dylemat ujęty w temacie....proszę o Wasze opinie, stosowne komentarze, i polemikę. Przedmiotami są tutaj Class arion 620 6-cylindrowy i Valtra 4-cylindrowa. Moc identyczna moment obrotowy również. Prace to orka, prace przedsiewne, sporadycznie prasa. Do ciągników planowany jest ładowacz. Zaznaczam że mam już ładowacz, a w związku z tym ten nie będzie mocno eksploatowany. Kwestia do rozmowy to marka, silniki Valtra-Sisu, Class-JD. Dodatkowo będzie przedni TUZ i WOM. Proszę też o opinie nt. Amortyzowanej przedniej osi, i wszystkiego co wydaję się istotne w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Claas na pewno jest większy gabarytowo i podobno najcięższy w tej klasie mocy, valtra jest dużo lżejsza. Do pracy w polu moim zdaniem lepszy będzie claas.Z drugiej strony to lepszym porównaniem axiona 620 byłoby porównanie z valtrą serii t. W axionie jest świetna kabina, moim zdaniem chyba najlepsza w tej klasie.

Edytowano przez MichalR

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

uważam, że powinieneś pomyśleć nad valtą jeśli ma być to ciągnik nowy. valtra należy do koncernu AGCO tej samej co fendt i massey fergusonktóre mają bezstopniową skrzynię.. silnik może nie należy do najoszczędniejszych ale jd w spalaniu nikt nie pobije.. :) . claas swoje ciągniki po prostu przejął produkcję kupując francuską fabrykę renówki i tylko je udoskonala. tak poza tematem z ciągników claasa to można uwagę zwrócić na xeriona gdyż uważam że jest to produkt konstruktorów claasa i to od samych podstaw. co do miękkiej osi to jest wygoda i nawet widziałem test w którym udowadniano że ciągnik z miękką osią ma lepszą trakcję. wiem że w tak zwanych PGR-ach rzadko można spotkać ciągnik z miękką osią bo dyrektor jeździł tym nie będzie a tańszy jest.... mogę się mylić że valtra miękką oś ma w standardzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

Napisz jeszcze jak cenowo wyglądają ciągniki i czy ma to dla Ciebie duże znaczenie. Jeżeli większość prac to prace ciężkie prace polowe to z tych dwóch jednak Claas (mimo iż osobiście nie jestem do nich przekonany). Ciągnik ten jest cięższy - lepszy uciąg, dzięki 6cylindrowemu motorowi będzie stabilniejszy podczas transportu z maszynami zawieszanymi. Jeżeli bierzesz pod uwagę Valtrę to ja osobiście rozważyłbym zakup ciągnika z 6cylindrowym silnikiem o podobnej mocy i momencie obrotowym.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik nowy, oczywiście. Class jest bardzo interesujący... oferta we wniosku jest na Valtre i jej cena w Hi-tech i miękką osią,dod.oświetleniem tuzem bez WOM dośc bagata wersja to jakieś 300 tys. Clasa za to niema w okolicy stąd można się bić o cene(reklama) ma 6 cylindrów cenowo są podobne... serwis jest dość daleko. Do valtry dużo bliżej...co do classa jeszcze nie miałem poważnej rozmowy z dealerem... ciągnik będzie to najcięższych prac teraz zwiększamy areał. Mam już Forterre 110 km...

 

Dziękuje bardzo za zainteresowanie, to mi jest pomocne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody89    1

Co do Valtry sie nie wypowiem, nie miałem z nia styczności.

 

Natomiast Claasa (dokładnie model 630 czyli praktycznie identyczny) oglądałem osobiscie siedziałem w nim nawet dealer proponował nam go na testy. Bardzo podobała mi sie ta maszynka mojemu tatuskowi tym bardziej. Jakość wykonania Claasa jest naprawde na wysokim poziomie, traktor sprawiał wrażenie prostego bez zbednych kabli, pajeczyn elektoniki i czujników naplatanych dookoła silnika i tylniego mostu jak to potrafi byc w innych markach. Silnik JD to tutaj juz kazdy ma swoja osobista opnie na ten temat. Natomiast to co mnie zainteresowało w Arionie a co inne marki nie podaja albo jakos poprostu nie zauważyłem to rozkład masy ciagnika na przednia, tylnia oś w granicach 50/50 co napewno bedzie przydatne gdy ten traktor ma byc typowym wołem roboczym. I co do ceny to juz było to kilka miesiecy temu i moge cos przekrecic ale za Ariona 630 golasa dealer mówił cene rzedu 270 brutto.

 

Skoro masz zetora 110km 4 garowego to o kolejnym traktorze myslałbym juz 6 garowym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    113

@Gintermol uzasadnij dlaczego niby johndere tak dużo pali. Czy nie masz przykładu :P. Bo według mnie john wcale dużo nie pali z moich doświadczeń.


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

Ja się także wypowiem:

Valtra ma również masę idealnie rozłożoną bo silnik jest wysunięty do przodu co poprawia uciąg i stabilność

Claas jest 6-cio garowy więc gabarytowo masowo jest skazany na zwycięstwo ;) To ma być typowy wół roboczy więc chyba on wygrywa jednakże jeśli silniki mają te same parametry to warto pomyśleć o Fince bo 4 cyl to mniejsze spalanie co w dzisiejszych czasach jest na wagę złota i jeszcze odległość serwisu ma duże znaczenie w pracy ciągnika i humoru Rolnika :D Pozdrawiam


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

andzieju2257 mam takie doświadczenia z jeleniami że NIGDY nie zdarzyło się aby ta marka kiedykolwiek zaskoczyła mnie mile w spalaniu a jestem mocno przewrażliwiony na tym punkcie więc produkty jd są dla mnie nie do przyjęcia podobnie jak z paliwożernymi silnikami mercedesa w rożnych kombajnach tylko tu już wielkiego wyboru nie ma i w niektórych przypadkach muszę się godzić na takie rozwiązanie... i jeszcze jedna dla mnie ważna zasada to ciągnik musi być lekki gdyż wykonuję sporo prac gdzie ciężar jest sporą wadą a na dociążenie ciągnika jest wiele sposobów czego nie można powiedzieć o odciążeniu a jd należy do najcięższych trykli które mają pojemnością największe silniki i spalają w galonach... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

John Deer chleje jak głupi przy małym obciążeniu silnika :unsure: Ale jak go dobrze obciążysz to Fendt ma problem aby mu dorównać :D

Napisałem to ja szczęśliwy posiadacz JD :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    64

JD spala najwięcej a jak już weźmiemy pod uwagę testy np. DLG to razem z Fendtem spalają najmniej, no może po za serią 5020 i 5R. Ale fachowcy zawsze wiedzą lepiej niż dokładne pomiary na hamowniach :lol:

 

Nie zawsze ciągnik ma być lekki, jak ktoś kupuje ciągnik do ciężkiej pracy o mocy 200 KM to lepszym rozwiązaniem będzie 7 tonowy czy 9 tonowy ciągnik. A może wystarczy 6 tonowy? Obciążanie ok ale tu się kłania DMC i ciągnika nie da się dociążać w dużym stopniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zamiana preferencji!!!

Valtra wypadła z koszyka... do gry wszedł JD 6630 Comfort VS. Claas 630 CIS. Oba oglądałem, jeździłem. Widoczne różnice to wykończenie kabiny w JD lepiej to wygląda, przełączanie biegów w claasie jest joystic a w JD jest wajcha dość nie wygodna jak dla mnie, ale idzie się przyzwyczaić. W claasie podstwowe funkcje są w podłokietniku w JD na konsoli bocznej, Claas ma amortyzowaną kabine w standardzie w JD tego niema nawet nie ma za bardzo możliwości montażu. Cena !!! Pomijając różnice w wyposażeniu za JD 225000 netto Claas 272000netto spora różnica..wypowiedzcie się bo aż mnie głowa boli od myślenia:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Witam kolegów, mam do was pytanie, który z tych ciągników jest lepszym wyborem, pomijam fakt 4/6 cylindrow, jedynie chodzi o wytrzymałość, ciągnik to ciągnik taki do wszystkiego, przyczepa /przyczepy, rozsiewacz, opryskiwacz, wycinarka do kiszonki, rozrzutnik obornika - mały ale przy nim pracować będzie, może czasem przyczepa samozbierająca itp. Roczniki egzemplarzy to 2000 steyr i 2002 Lamborghini, wyposażenie steyr to skrzynia 40 km/h i przedni podnośnik, opony przod dobre tyl słabe, Lamborghini ma pneumatyke ,skrzynia 40km/h, podłokietnik do sterowania, komputer pokładowy, klimatyzację, i opony tyl dobre przód słabe. Zastanawia mnie tylko który ciągnik jest ze tak się wyrażę bardziej stabilny jakościowo  i jak to się mówi mądrzejszy. Zastanawia mnie co za silnik siedzi w tym lambo, bo steyr to sisu a Lamborghini ma już chłodzony powietrzem. Czekam na wasze spostrzeżenia z użytkowania tych ciągników, i opinii dotyczących eksploatacji i komfortu. Pozdrawiam 
    • Przez Miszka123
      Witam takie pytanie mam do użytkowników mających nowoczesne ciągniki   bądź którzy też zakupili używane i użytkujecie   kilku letnie  ciągniki nowoczesne   do ilu motogodzin   sprawują się   nie są jeszcze tak  zużyte  traktory    , jak kupując na co zwracać uwagę w tych nowych   np 5-6 letnie ciągniki danej marki  jakie polecacie   
    • Przez Rafal2389
      Witam chcę kupić ciognik mam już wybrane dwa modele zetor major 80 cl lub nh T4.75, którego byście mi polecili 
    • Przez Eracer
      Witam, 
      Zamierzam kupić nowy ciągnik. Będzie pełnił rolę podstawowego w gospodarstwie o produkcji roślinnej. Chce aby dał radę współpracować z agregatem uprawowo-siewnym biernym 3m. W przyszłości wyposażę go w ładować czołowy.
      Na zakup przeznaczę około 200-230 tyś. Netto.
      Najbardziej odpowiadają mi Massey Ferguson 5711 dyna4 oraz John Deere 6095 MC. 
      Plusami MF jest zdecydowanie skrzynia dyna4, możliwość wyposażenia w amortyzację kabiny oraz niższa cena.
      Do zalet JD: wyższa masa (około 5500) zapewni większy uciąg, konstrukcja ramowa, możliwość wyposażenia w TLS. Silnik pomimo mniejszej mocy ma większy moment obrotowy od MF.
      Proszę o Wasze opinie na temat tych ciągników.
      Pozdrawiam,
      Paweł
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.