Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

 

Oto jej zawartość:

 

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3

Opis Autotronic 3

Ogólnie o Autotronic 5

1. Zasilanie 6

2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6

3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6

4. Blokada mechanizmu różnicowego 6

5. Włącznik hamulca 7

6. Napęd na cztery koła 7

7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7

8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7

9. WOM 8

10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8

11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8

12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9

13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9

14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9

15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9

Kontrola i naprawy za pomocą testera 10

A Ogólne 10

B Tester ECTU 11

C Prawidłowe funkcjonowanie. 13

D. Nieprawidłowe działanie. 17

E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22

F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23

G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30

System Dynashift 33

A Ogólne 33

B. Funkcje jednostki sterującej. 34

C. Instrukcja wykonywania testów. 35

D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

 

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

 

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

 

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’

2. WOM

3. Blokada mechanizmu różnicowego

4. Napęd na cztery koła

 

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4

Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:

A. Wyłączenia:

2 - WOM

3 - Blokada mechanizmu różnicowego

B. Zablokowania:

1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’

C. Włączenia:

4 - Napęd na cztery koła

 

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.

W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.

Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

 

Test Nº1 – Kontrola zasilania

 

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.

a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie

sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

 

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )

Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów

Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8

Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

 

B ) czujnik sprzęgła

Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła

Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

 

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:

Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa

Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

 

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

 

Fragment z instrukcji do Dynashift

C. Instrukcja wykonywania testów.

 

System posiada swój własny program testów.

Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

 

Inny fragment tego tekstu

 

Test 2: Test czujnika sprzęgła

 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.

Usterka:

 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'

 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

 

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

 

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

 

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

 

Pozdrawiam rafik256

  • Like 1
Opublikowano

witaj. przeczytalem twoje tlumaczenie i jestem pod wrażeniem bo może ty mi pomożesz mam toki problem w czasie jazdy zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju w hydraulice i wtedy blokuje mi cos w skrzyni biegów tak jakby przechodził ana żółwia jak masz jakąś rade z góry dzięki i jeszcze ładowanie jest ok.

Opublikowano

Jak już będziesz miał ode mnie ta instrukcję to będziesz wiedział ze takie rzeczy są normalne w przypadku zapalenia się kontrolki od ciśnienia. To tam należy szukać przyczyny awarii. Wszystkie co wiem na temat MF jest zawarte w instrukcji napraw. To właśnie z niej się tego wszystkiego dowiedziałem. Także każdy kto chce lepiej poznać swój ciągnik i zasady jego funkcjonowania powinien mieć taka instrukcję. Nie dość że pozwoli ona lepiej poznać ciągnik to pozwoli również zdiagnozować prawie wszystkie awarie jakie występują w obrębie autotronic i dynashift.

Opublikowano

Ogólnie w serii 36xx z początków jej istnienia czyli rok 1987 w występowała ta sama skrzynia co w serii 30xx tylko zmodernizowana i tzw. wzmocniona. Jednak system sterowania został ten sam. Także wydaje mi się ze tą instrukcję z powodzeniem można zastosować do serii 36xx jednak gwarancji nie dam żę nie bedzie absolutnie żadnych różnic bo tej serii aż tak dobrze nie znam. schemat odezwij się do mnie na PW myślę że się jakoś dogadamy.

Opublikowano

Instrukcja napraw jest w dalszym ciągu dostępna. Zainteresowanych proszę o kontakt.

Mam problem w moim MF 3670 migają na przemian kontrolki ABCD i wszystko przestało działać, zostały tylko biegi terenowe . Bardzo proszę o pomoc !!! Czy ta instrukcja pasuje do tego modelu i jaki jest jej koszt. Chyba że ty coś mi poradzisz.

Opublikowano (edytowane)

Instrukcja może mieć tam jakieś zastosowanie bo podobieństwa są. Jednak idealna nie będzie. Dlatego nie namawiam za bardzo właścicieli innych serii niż 30xx i 31xx do kupowania tej instrukcji. Ktoś ta instrukcje kupi z wielkimi nadziejami i okaże się że do jego serii ciągnika w instrukcji jest mniej przydatnych informacji niż się spodziewał. Wtedy będzie miał do mnie pretensję że został wprowadzony w błąd.

Wole sprzedać kilka instrukcje mniej, tak żeby wszyscy byli zadowoleni, niż 1 raz komuś komu może ona nie pasować. Nie chciałbym żeby ktoś później pisał o mnie na forum różne dziwne rzeczy.

 

Właścicielom serii 30xx i 31xx instrukcję naprawdę polecam, bo wiele można się dzięki niej dowiedzieć. Właściciele innych serii niech do mnie odezwą na PW. Najwyżej wyśle im jakiś fragment instrukcji żeby sami sprawdzili czy im ona odpowiada.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

Witam

Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

 

Oto jej zawartość:

 

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3

Opis Autotronic 3

Ogólnie o Autotronic 5

1. Zasilanie 6

2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6

3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6

4. Blokada mechanizmu różnicowego 6

5. Włącznik hamulca 7

6. Napęd na cztery koła 7

7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7

8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7

9. WOM 8

10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8

11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8

12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9

13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9

14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9

15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9

Kontrola i naprawy za pomocą testera 10

A Ogólne 10

B Tester ECTU 11

C Prawidłowe funkcjonowanie. 13

D. Nieprawidłowe działanie. 17

E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22

F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23

G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30

System Dynashift 33

A Ogólne 33

B. Funkcje jednostki sterującej. 34

C. Instrukcja wykonywania testów. 35

D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

 

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

 

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

 

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’

2. WOM

3. Blokada mechanizmu różnicowego

4. Napęd na cztery koła

 

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4

Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:

A. Wyłączenia:

2 - WOM

3 - Blokada mechanizmu różnicowego

B. Zablokowania:

1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’

C. Włączenia:

4 - Napęd na cztery koła

 

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.

W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.

Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

 

Test Nº1 – Kontrola zasilania

 

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.

a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie

sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

 

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )

Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów

Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8

Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

 

B ) czujnik sprzęgła

Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła

Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

 

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:

Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa

Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

 

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

 

Fragment z instrukcji do Dynashift

C. Instrukcja wykonywania testów.

 

System posiada swój własny program testów.

Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

 

Inny fragment tego tekstu

 

Test 2: Test czujnika sprzęgła

 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.

Usterka:

 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'

 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

 

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

 

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

 

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

 

Pozdrawiam rafik256

 

Czy dotanę tę instrukcje na wymianę.mam fiat 70-40dt,pilnie trzeba mi elektryka do mf 3026 autotronic,

Opublikowano

w jaki sposób można dostać tę instrukcję?? Mam problem z załączeniem przedniego napędu w moim MF 3065, kiedyś był jakiś magik i zrobił to w godzinkę, na pewno nic nie wymieniał i nic z tych rzeczy, po roku czasu problem znów się pojawił a magik jakoś nie może się zmobilizować żeby przyjechać.

Opublikowano (edytowane)

Tylko że ja wysłałem koledze @StasiekD na jakich zasadach może kupić tą instrukcję. Czy wy również jesteście zainteresowani???

 

PS. Jakby co to gdzieś na forum jest link do strony skąd można ściągnąć tą instrukcję w języku angielskim. Wersja polskojęzyczna jest jest stworzona przeze mnie i kosztowała mnie sporo pracy dlatego nie udostępniam jej za darmo. za to za darmo służę pomocą na forum. Jeżeli tylko będę potrafił zawsze chętnie pomogę.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

Witam

 

Jestem zainteresowany instrukcją do Aututronica

 

Mam problem z Steyr em 9190

Sterownik to Autotronic 2

 

Wygląda na to ze to MF serii 3000/3100

 

potrzebuje schematu instalacji elektrycznej

może bedzie taka sama

 

sterownik wygląda tak jak na zdjęciu

 

http://images.truck.pl/photos/242745448/large/2B2E53500F1DC31A702BA77E08A5FE93.jpg

 

Jeżeli instrukcja jest do takiego sterownika

to jestem zainteresowany.

 

Prosze o cenę

Opublikowano

Witam

 

 

Nie dawno stalem sie posiadaczem mf 3670 autotronic, ciagnik prawdopodobnie stal dlugo i nie wszystkie kontrolki swieca i wlaczniki reaguja, ale mam problem z tylnim napedem, przy ruszaniu przednie kola zrywaja sie energicznie a tylnie nie ciagna, ponadto podczas wolnej jazdy wciskajac hamulec nozny tylne kola zatrzymuja sie a przednie ciagna caly czas, wyglada mi to na usterke mechaniczna aczkolwiek nie jestem pewiem. Czy spotkal sie ktos z takim problemem badz wie jak to rozwiazac?

Opublikowano

Dzieki. Ze wzgledu na brak czasu troche minie zanim sie tam dobiore, nie wiem co tam moze byc i jakie pieniadze szykowac na czesci.ma ktos może schemat skrzyni i mostu w przekroju lub jak to wogole wyglada, zeby wiedziec jak sie do tego zabrac. z gory dziekuje

 

Opublikowano (edytowane)

nie dramatyzuj, nie tłumacz się brakiem czasu bo poza spuszczeniem oleju trzeba zdjąć 2 wtyczki i odkręcić jakieś 10 śrub a koszt w najlepszym wypadku kołek sprężysty i tubka silikonu

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Chodzi o ta blache na ktorej jest zawor sterujacy podnosnikiem.dzisiaj polaczylem pare kabli pod komputerem sterujacym skrzynia i jest tak:na zolwiu i zajacu bez przedniego napedu rusza powoli ale doslownie 20 cm i staje sle slychac jak sie cos kreci i za 5 sekund zalapie i to samo i tak cyklicznie; natomiast jak wlacze przycisk od szybkiej jazdy to samo tylko ze przejedzie moze 0.5 metra;widzialem na schematach w inernecie ze tam sa takie tarczki tylko nie wiem czy w tym modelu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v