Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam takie pytanko co sie mogło stać w 1224 wzmacniacz jest po generalnym remoncie + wymian pompy i ostatnio jechałęm i kontrolka zaczeła nonstop świecić co może być za przyczyna??

Opublikowano

no ZTS jest to jedna z możliwości szkoda że nie był wymieniony przy remonicie:( teraz trzeba prawie pół kabiny rozebrać by go wymienić przynajmniej w naszym wypadku dzięki i pozdrawim

Opublikowano

Panowie, mam Ursusa 1012, rozsypał się wzmacniacz momentu. Rozebrałem i nie wiem co jest grane. Podług katalogu mam w środku mieć 3 tarczki miedziane z ząbkami do środka i trzy blaszki z ząbkami na zewnątrz (mniej niż w 912), a na samej górze przed zabezpieczeniem tarcza oporowa, w katalogu ta tarczka ma ząbki, a w moim przypadku brak tych ząbków(na pewno nie było ich tam i się nie ścięły).Właśnie pod tą tarczą oporową która podług katalogu powinna mieć ząbki ja mam założoną dodatkową czwartą tarczkę blaszaną z ząbkami na zewnątrz, taka jaka jest użyta do przekładek między tarczami miedzianymi.

Gdy wymontowałem stary komplet to wszystkie tarcze były sklinowane przez zabezpieczenie i nie miały żadnego luzu. Jak kupiłem traktor od początku nie działał wzmacniacz. Proszę o opis po kolei co powinno być założone i ile sztuk i czy jak się założy zabezpieczenie to tarczki powinny mieć delikatny luzik i można je ręcznie kręcić. Bo jak ja włożyłem nowe i w takich ilościach jak wymontowałem to wszystko jest skinowane i tarcze się nie ruszają.G dy włożę tak jak podaje katalog 3 tarczki z okładzinami i trzytarczki blaszane z ząbkami na zewnątrz to jest luzik delikatny.

Dziękuje.

Opublikowano

złóż wg katalogu i ma chodzić. Tak jak miałes zrobione blokuje sie wzmacniacz gdy jest zużyty (inaczej ciagnik bedzie stał w miejscu) ale WYMIANA TARCZEK TO NIE WSZYSTKO !!! Musisz najprawdopodobniej wymienic jeszcze pare innych rzeczy zeby to chodzilo.

Opublikowano
złóż wg katalogu i ma chodzić. Tak jak miałes zrobione blokuje sie wzmacniacz gdy jest zużyty (inaczej ciagnik bedzie stał w miejscu) ale WYMIANA TARCZEK TO NIE WSZYSTKO !!! Musisz najprawdopodobniej wymienic jeszcze pare innych rzeczy zeby to chodzilo.

Tylko widzisz jest jeden problem, według katalogu tarcza oporowa sprzęgła ma ząbki na zewnątrz, a w sklepie dają identyczną jak miałem czyli bez ząbków ?

 

Proszę jeszcze o info jak w prawidłowy sposób wyregulować taśmę hamulca żeby było dobrze.

Opublikowano

Tarcza oporowa nie ma ząbków, w środku są 3 tarczki sprzęgłowe i 4 dociskowe. Hamulec możesz wyregulować jak nie zmieniałeś taśmy i bębna i nie są zużyte już na złozonym ciągniku śrubą regulacyjną.

Opublikowano

Tarcza oporowa nie ma ząbków, w środku są 3 tarczki sprzęgłowe i 4 dociskowe. Hamulec możesz wyregulować jak nie zmieniałeś taśmy i bębna i nie są zużyte już na złozonym ciągniku śrubą regulacyjną.

Taśma jest zmieniona. Czy jak jest na zającu to taśma nie opina bębna, a jak zapodam żółwia to taśma ma być opięta na bębnie ? Mam wrażenie, że coś mam źle wyregulowane, jak odpalę to ciągnik po chwili zaczyna się lekko dusić gdy jest na wolnych obrotach, jak wł. żółwia jest OK. Jeszcze jedno, wymieniłem sworzeń kompletny który wyhamowuje obroty skrzyni gdy naciśnie się na sprzęgło, kurcze teraz bierze bardzo nisko i jak naciskam na sprzęgło gdy chcę wyjąć bieg to ,,trzyma'', ciężko jest wyluzować lewarkiem. Wydaje mi się że to wina za bardzo skręconego sworznia. Czy to może być przyczyna.

Opublikowano

a może ktos napisac jak sie reguluje sprzegło w c-385 ?? bo jak puszczam to strasznie rwie i trudno jest ruszyc bez zrywu , czy jest tam jakas sruba regulacyja czy trzeba rozpołowic ciagnik ? a wogle jaki jest typ sprzegła w 385 słoneczko czy łopatki ?? (rocznik to 1976)

Opublikowano

Zrobiłem remont wzmacniacza(Ursus 1012), wszystko co w bębnie wzmacniacza zamontowałem nowe, żeliwna flansza z tulejami(bęben na nią się zakłada), nowa, uszczelniacze nowe, taśma nowa, sprężynki nowe, łożyska nowe, pompa wzmacniacza nowa (ta w skrzyni pośredniej po prawej stronie). Złożyłem odpaliłem, żółw się załancza. Dziś podpiołem plug i w pole, trójka polowa zapuszczam w ziemie obroty silnika są ciągnik jedzie ale jakoś wolno, aż w końcu zaczyna się kopać, ale kopie się przy już małej prędkości i tak jakoś niemrawo, jak ulże na podnośniku przyspiesza opuszczam zwalnia. Potem talerzówka hydrauliczna, zauważyłem, że jak robię np na 4 polowej to gdy puszczam sprzęgło traktor najpierw wchodzi na obroty dopiero przyspiesza. Mam tylko jedno wytłumaczenie nie zmieniłem oleju. Czy to że olej ma nie wiadomo ile lat i być może jest to mieszanka olejów może mieć wpływ na takie zachowanie wzmacniacza, szczególnie po rozgrzaniu. A może dać spokój olejowi i znowu rozjechać - brry.

Czekam na sugestie w tej sprawie.

Opublikowano
Jeśli na żółwiu się nie ślizga to albo gdzieś masz nie szczelny układ i olej sperdziela albo tarczki są zjechane i się ślizgają

Nażółwiu jest OK, tarczki nowe.

Opublikowano

A kontrolka od wzmacniacza się nie zapala jak się ślizga? Mi to wygląda na nieszczelność hydrauliki więc albo nie dokręciłeś któregoś przewodu albo coś pękło albo rozdzielacz puszcza mocno...

Opublikowano

Witam, kupiłem niedawno ursusa 1002. Półbiegi nawet są oki, ale pojawił się mały problem tzn, wracając z pola (ciągnik rozgrzany) i jadąc pod górkę drogą utwardzoną wszystko ok, zwalniam,obr silnika ok 1100, dodaję gazu i ciągnik nie przyspiesza... obroty rosną a ciągnik jedzie powoli. Dopiero jak dojdą na 1500-1600 to wtedy zaczyna przyspieszać ładnie. Na zimnym brak takich objawów. Co może być tego przyczyną?? Sprzęgło, mikropompka, uszczelnienie??A może żle wyregulowana taśma?? Z góry dzięki za pomoc

  • Root Admin
Opublikowano

chyba bede musial przetestowac swojego zetora jak to jest - od poczatku jak go kupilem w 2006roku to caly czas jezdze na zajacu i jakos dobrze idzie, chociaz teraz tak mysle ze przy plugu czasem by sie przydal, wiele razy tak mam ze ciagnik nie chce sie za bardzo rozbujac - tak jakby zamulony byl.

mozna ruszac na zolwiu?

Opublikowano

O ile się nie myle to ta ''wajcha'' jest od włączania pompy podnośnika ;) A jest tam oznaczenie ''H''

 

Edit:

 

Może ktoś usunąć poprzedniego posta bo mi się net zawiesił i tak wyszło :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v