Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

taki gosc powiedział mi ze mogło oberwac tarcze i dla tago tak sie dzieje?? a i jak czy da sie to jakos sprawdzic czy to jest to?? czy trzeba rozjechac cignikiem zeby sie dowiedziec?? :P

Opublikowano

Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :P

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

Opublikowano
Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :)

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

to tzw. żółw i zając :):P:)

Opublikowano

chyba nie działa mi ta kontrolka bo jak włacze na zajaca to zgasnie a za chwile znowu swieci i na odwrut to samo jest :angry: a gdzie to sprawdzic manometrem przy dekłu skrzyni??

Opublikowano

Koledzy wzmacniacz to nie reduktor ani biegi terenowe.

Żadne z nich nie mają możliwości przełączanie wielkości siły momentu obrotowego a zarazem prędkości jazdy bez rozłączenia sprzęgła głównego.

Opublikowano
Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :P

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

 

Wzmacniacz to półbieg (taki jak powershift w nowszych ciągnikach) w ursurach i starszych zetorach jest tylko jeden i po włączeniu wzmacniacza każdy bieg jest wolniejszy o ok 30% co daje większy moment obrotowy na kołach co daje większy uciąg :)

Opublikowano
Wzmacniacz to półbieg (taki jak powershift w nowszych ciągnikach) w ursurach i starszych zetorach jest tylko jeden i po włączeniu wzmacniacza każdy bieg jest wolniejszy o ok 30% co daje większy moment obrotowy na kołach co daje większy uciąg :)

Nie prawda wzmacniacz nie całkiem odpowiada półbiegowi tak jak w powershift,ponieważ jeśli się dłużej na nim jeździ to się tam tarczki zjadą i po wzmacniaczu :P

Opublikowano

Hmmm. To teraz to juz chyba calkiem sa pomieszane teorie. Tak mi sie wydaje.

Zolwik i Zajaczek to mysle nic innego jak biegi terenowe i szosowe. Polbieg to ja rozumie cos co pozwala zwiekszyc uciag lub moment obrotowy na kazdym z biegow. Takie polbiegi posiadaja np stareSkody ciezalowe i Liazy. Zalaczane to jest pneumatycznie malym zaworkiem na drazku zmiany biegow. Robi sie psyk i potem wysprzeglasz i i puszczasz sprzeglo i juz dajesz wgore dalej na piatce tyle ze duuuzo mocniej.

Ale nadal nie moge pojac o czym mowa jezeli chodzi o stare ursusy. Jedyne co tam jest to mala wajcha od biegow terenowych. Jak np w terenowym Uazie produkcji CCCP. Zalaczasz reduktor i masz dodatkowe 4 biegi.

Opublikowano

@karola44

 

Biegi szosowe i polowe i polowe znacznie różnią się prędkością, np. na 4 polowej jedziesz max 10km/h a na szosowej 4 jedziesz 25km/h a wzmacniasz to dokładnie to samo co półbieg w Liazie tylko że tu jest załączany hydraulicznie i nie trzeba do przełączania używać sprzęgła :P prędkość spada tylko o ok 30% No i oczywiście występuje to tylko w ciężkich ursusach i zetorach.

Opublikowano
@karola44

 

Biegi szosowe i polowe i polowe znacznie różnią się prędkością, np. na 4 polowej jedziesz max 10km/h a na szosowej 4 jedziesz 25km/h a wzmacniasz to dokładnie to samo co półbieg w Liazie tylko że tu jest załączany hydraulicznie i nie trzeba do przełączania używać sprzęgła :P prędkość spada tylko o ok 30% No i oczywiście występuje to tylko w ciężkich ursusach i zetorach.

 

No i wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem. Rozjasniles mi to w zupelnosci. I upewniles mnie w moich przypuszczeniach. Czyli w C330 i C360 nie wystepuje nic co mozna nazwac Wzmacniaczem. Te modele maja jedynie biegi terenowe i szosowe. Tzn 360, ma dodatkowa dzwignie do przelaczenia przezozenia. 330 ma w zasadzie 3 biegi terenowe i 3 biegi szosowe. + oczywiscie po jednym wstecznym.

Dobra juz sie nie wcinam. Z mocniejszymi i konkretnymi maszynami nie mialem stycznosci to juz nie przeszkadzam :P

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v