Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Posiada ktos zdjecia gdzie jest zamontowana ta przystawka. jak jest wykonana itp??? Z czego jest koło zebate w tej przystawce??? Z jakiego modelu landrowera jest ten dyfer. jaki jest rozmiar ogumienia

Opublikowano (edytowane)

C-330 i tak jest dobra bez przedniego. Wiem bo mam. i nie raz tate ciągalem nią(ciezarowka 20t) i szedł(blokada pompa w gorze i na holu) :) takze z przednim to pewnie rakieta

Edytowane przez damii
Opublikowano

Ten napęd z wałka przekażnika to lipa. Zeby ten napęd był połączony z wałkiem ataku tylniego mostu to by był ok. Wtedy na wszystkich biegach by można było jezdzic.

Opublikowano

Czy znajdzie sie ktoś odważny,który coś wiecej napisze na temat zamontowanego u siebie przedniego napedu ? B)

Bowiem wiekoszosc postów to tylko dogryzanie sie iż 30 nie nadaje sie do montowania 4x4 .

pozdrówka i czekam na śmiałka :)

Opublikowano

4x4 jest nie zastąpione, cofnąć do tyłu po górkę czy zjechać z większym ciężarem z górki przód trzyma wtedy i cię nie pchnie tak łatwo. Dobrym przykładem są te nowe ciągniczki nawet najmniejsze mają 4x4

Opublikowano

Według większości użytkowników przedni napęd w c-330 to bezsens. Ja jestem za zamątowaniem napędu. Nieraz przy cofaniu do stodoły z przyczepą jednoosiową załadowaną zbożem (ok. 6 ton) lub z ziemniakami tylne koła ciągnika mielą i trzeba rozpędu żeby wepchnąć ją przez krawężnik, jak by był przedni napęd to trakcja zwiększa się i odbywałoby się to bezproblemowo. Wbrew opini niektórych użytkowników napęd nie dodaje kucy. Z jakimś pojęciem technicznym i zapleczem maszyn można go zrobić we własnym zakresie za nieduże pieniądze (koszta części).

Opublikowano

U mnie przy przyczepie 3,5 t też potrzebuje troche rozpędu żeby wjechać przez próg i ani mnie to nie dziwi ani nie przeszkadza, nie rozumiem tylko czemu oczekujesz że dwa małe kółka dodadzą Ci trakcji jak przy jakiejś Valtrze która jest nieraz cięższa od przyczepy i robi z nią co chce. Do 60tki jeszcze można się pokusić o przedni jeśli ktoś naprawdę go potrzebuje (mokry teren, traktor jako główny, itp), ale 30tka? Nie przesadzajmy, w niczym jej to specjalnie nie pomoże a tylko moc będzie zbierać

Opublikowano

@ lukasz222 Przejechałbyś się taką 30tką to zmieniłbyś powyższą opinię. Dwa małe głupie kółka dodadzą Ci w ciapku wystarczająco dużo trakcji, byś nie musiał brać rozpędu z tą przyczepą,

Opublikowano

Jak nie ma sie czym zaprzeć (czyt. brak odpowiedniej masy w stosunku do naczepy która dodatkowo "dąży" do podniesienia przodu) to i trzecia oś pędna mu niezbyt pomoże. Jak dla mnie brak jest (w rolnictwie) uzasadnienia do dodawania temu ciągnikowi przedniego napędu. Od prawie 10 lat robię ciapkiem dosłownie wszystko w gospodarstwie, od jazdy z przyczepką dla świń zaczynając, na prasie i "Annie" kończąc i nigdy nie bawiłbym się w dodawanie mu czegokolwiek bo na to co umie zrobić wystarcza mu to co ma. Nawet wyciągając obornik na pochylonej śliskiej płycie nie wpadałem na pomysł zakładania "przodka", a niektórym już go potrzeba przy cofaniu z przyczepą. Każdy ze swoim traktorem robi co chce, ale moje zdanie jest właśnie takie. Do lasu może sie przydac 4x4, ale na pole - zbędna fatyga.

Opublikowano

Przy cofaniu z przyczepą jest dokładnie odwrotnie - tył się podrywa dociążając przód i przy 4x4 to bajka nie cofanie. A w pole to jak najbardziej zbędne bo przy pługu to za dużo nie pomoże

Opublikowano

@lukasz222 Jak masz płaski teren to założysz szersze kapcie i to wystarczy ciapkowi. W górach( czytaj u mnie) to teraz tym ciągnikiem da się wyrabiać cuda, Cofanie z kosiarką pod górkę to teraz dziecinna zabawa. Cofnij mi zwykłą 30tką z kosiarką 1,65 pod górkę na mokrej trawie. Nie zrobisz tego a najwyżej zryjesz trawę :D

 

Dasz tak radę bez obciążnika z tyłu?

Opublikowano

Jak długo jeżdżę tak jeden raz tylko utknąłem na dobre z pełnym beczkowozem (2000 l) na łące przy roztopach, poza tym zawsze przechodze bez większych szkód więc nie zakładałbym się :P a na serio w górach to ekstremalne warunki, podobnie jak w lesie i może Ci się przydać (pomijam fakt że 1,65 to troche przerośnięta jak na ciapka ^^), ale jesli się ciapka eksploatuje w normalnym gospodarstwie to przodek zbędny. Tak jak mówiłem ja z śliskiej nachylonej płyty betonowej wyjeżdżam z pełnymi widłami obornika najwyżej używając blokady. I bez kombinowania z szerokimi oponami, wszystko w standardzie. Dobre opony i dociążenie i nie potrzeba temu ciągnikowi naprawdę nic więcej. Taka moja opinia

Opublikowano

Wladyslaw1 a ten most jest od disco czy defa? Pytam bo mam disco i ma on strasznie duży promień skrętu. aczkolwiek możliwe że to wina przekładni nie mostu

Opublikowano

Ale wtedy by mocniej skręcał a on właśnie słabo skręca. Jak będzie cieplej to zajrzę ale nie sadze aby coś kombinowane było bo w obie strony tak samo marnie skręca

Opublikowano (edytowane)

Witam, chciałbym wam przedstawić naszego ursusa c 330 4x4 (328) z napędem na przód. W ursusie zastosowana dyfer z uaza który jest napędzany z wałka "wom", wspomaganie jest z mercedesa w 124. Oto zdjęcia:

nnjf.jpg

e98w.jpg

fstb.jpg

a5zv.jpg

Edytowane przez Marcin1324
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v