Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

skrzynia będzie obciążona tak samo jak i bez przedniego napędu przecież moc silnika pozostaje bez zmian więc skąd zwiększenie obciążenia ? czy jest sens zakładać to już inna kwestia

Opublikowano

Nie zgodzę się z użytkownikiem UKASZ. Owszem silnik wygeneruje ten sam moment obrotowy jednak 4 koła napędowe spowodują lepsze wykorzystanie tego momentu, a co z tym idzie naprężenia na wałkach i kołach zębatych będą większe. Prosty przykład, zakopałeś się, normalnie jak wrzucisz niższy bieg zmielisz kołami, a mając 4x4 traktor jeszcze nie zmieli bo będzie miał "zaparcie" tak wiec skrzynia będzie przenosiła większe przeciążenia. podobna sytuacja jest przy stosowaniu kół bliźniaczych.

A odnośnie samego napędu to moim zdaniem tylko i wyłącznie dla szpanu bo chcąc go wykorzystać w polu trzeba jeździć na niższych przełożeniach żeby dostarczyć mu na koła więcej Nm, co spowoduje wydłużenie się czasu zabiegu i spadek efektywności. Jedynie w przypadku jakiejś wpadki 4x4 okaże się pomocny, ale czy to zrekompensuje większe spalanie w całym okresie użytkowania?

Opublikowano

owszem przy słabej przyczepności moment przenoszony przez 4x4 będzie wyższy jednak i tak będzie on równy (a raczej mniejszy)jak moment przenoszony na asfalcie przez koła tylne. Skrzynia w 30 jest solidna jak chyba nigdzie więc to nic nie zmieni. Bliźniaki to inna para kaloszy bo zwiększają się obciążenia na łożyska kół, zwolnice pochwy, ale przez to iż zwiększa się odległość od punktu podparcia osi ( łożyska ) do punktu styczności z podłożem. Jak już pisałem wcześniej nie jestem zwolennikiem takiej modyfikacji w 330 owszem czasami mogło by się przydać gdyby było fabrycznie, ale raczej nie na tyle często aby było to opłacalne

Opublikowano

sam mówisz o wytrzymałości skrzyni wiec czemu nawiązujesz do zwolennic, znam temat ułożyskowań związany z kołami bliźniaczymi. Mało prawdopodobne żeby na asfalcie się zakopać :P . prosty przykład, ciągniesz po drodze gruntowej jakiś ciężki ładunek i ciapek zaczął się kopać na IV biegu, normalnie zacznie się kopać, naprężenia na kołach zębatych i wałkach w skrzyni są równe momentowi obrotowemu który zdoła obrócić 2 koła. jeżeli będziesz miał 4 koła to zwiększenie przyczepności spowoduje wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy do stanu w którym zacznie ci się ślizgać sprzęgło albo zdusisz silnik, wtedy ty sobie wrzucasz III bieg potem II na końcu I i wtedy moment obrotowy na kołach ci rośnie a wraz z nim naprężenia na wałkach skrzyni. Osobną kwestią jest rzeczywista wytrzymałość elementów, chodziło mi o samą idę problemu. Reszta zależna jest od operatora.

Opublikowano

zwolnice dotyczyły tylko bliźniaków. A na asfalcie nie masz się zakopać a chodziło o to że układ napędowy przenosi pełny moment obrotowy silnika (pomijając straty) i jakoś nic się nie dzieje. W terenie nawet z 4x4 nie przeniesiesz takiego momentu więc i obciążenia mniejsze.

Opublikowano

od czego jest podłączony od jakiego trybu jest podłączony jeżeli ktokolwiek ktoś wie ma jakieś informacje na temat 330 4x4 proszę o kontakt pod numer telefonu 697 734 590 mieszkam w województwie kujawsko pomorskim

Opublikowano

PO 1 ruski wychodzili z przednim napedem ale tylko kilka sztuk .

Niemożna ich spotkac w innych krajach bo niemozna było ich importowac na inne tereny

i dlatego zostały w Rosji >

nie wierzysz jedz do rusków dobze poszukaj i tam znajdziesz z przednim napedem fabrycznie ale pozatym

jest tam duzo T-30

Widziałem T-25,T30 z przednim napędem ale te nowsze bo maja wyjscia pod skrzynia (starsze nie )

ale C330 nie bo ona nie jest porzystosowana pod przedni naped jeszcze mozna dorobic do C360

Opublikowano

ja mam założony napęd przedni do c330 od zeszłego roku i sprawuje się rewelacyjne. mieszkam w woj. małopolskim na terenie górzystym i taki napęd jest niezastąpiony w pracy na roli. nieprawdą jest, że przedni napęd stanowi duże obciążenie dla silnika i skrzyni. napęd jeżeli nie jest potrzebny można go wyłączyć, a jeśli załączymy go przy jeżdzie w góre lub w dół bardzo pomaga. odkąd jest założony praktycznie nie używam blokady. napęd wykonałem własnoręcznie, jednakże wykonanie na profesjonalnych cześciach jest dosyć kosztowne. na przełomie lutego i marca będe miał do sprzedania dwa takie napędy z porządnymi oponami z dębicy i całym osprzętem. pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Czy możesz podać szczegóły .... jaki most i skąd jest przeniesienie napędu ? byłbym wdzięczny dużo bawię się w lesie a tam niestety ... pod kołem jest potrzebne zaparcie , myślałem o WOM przez zależne.

 

No nie, 60% za cytowanie i znowu cytujesz?

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano

U mojej c330 założony jest most od najcięższego jeepa LandRover. Można założyć od każdego jeepa jeżeli wcześniej przeliczysz przełożenie. Jeżeli masz c335 jest wyjście z dołu do kółka zębatego napędu WOM według prędkości jazdy. W Twoim przypadku (praca w lesie)nie można założyć wyjścia od spodu ciągnika ponieważ każdy pniak urwie przystawkę. Ja mam wyjście z doku z lewej strony traktora. Trzeba dorobić koło do przystawki, które kosztuje ok 1000zł. Reszta, wał pędny od poloneza. Opony- 750x16.

Opublikowano

Mam pytanie

Z lewej strony wyjście ? Czyżby Pan wyciął w ścianie skrzyni biegów otwór prostokątny na przejście do koła zębatego?

Jeśli tak to nie osłabia to konstrukcji skrzyni.

Z jakiego koła zębatego jest odbiór na napęd.

Opublikowano (edytowane)

kilka zdjęć mojego napędu do c330 4x4, wycięta szpara o szerokości 2 cm nie w skrzyni lecz obudowie tylnego mostu. czasami nie potrzeba dużej mocy lecz lepszej przyczepności do podłoża. w małym gosp. jeśli nie trzeba dużego ciągnika to c330 4x4 jest najlepszym rozwiązaniem. nadmieniam, że cześci do c330 są śmiesznie tanie. ciągniki nowej generacji sa drogie w zakupie a cześci horrendalnie drogie.

Edytowane przez wladyslaw1
Opublikowano

na przełomie lutego i marca będe miał do sprzedania dwa takie napędy z porządnymi oponami z dębicy i całym osprzętem. pozdrawiam.

Ile cenisz taki napęd? Dorabiasz też przystawki? :P Pozdro

Opublikowano (edytowane)

Dwa mam już zamówione ale następne będą na początku marca, napędy są z całym osprzętem, opony z felgami oraz przystawką i wałem, jeśli mieszkasz w Małopolsce jest możliwy montaż, cena 5,5-6 tyś złotych :rolleyes:

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Ale to ty go wykonujesz czy kto??

Jaka jest na to gwarancja?? sprawdza się w ogóle ten wynalazek ??

Od czego ten napęd i ta cena max 6 tyś to całe koszty tej zabawki czy coś jeszcze ??

PS. Jaka jest dokładnie miejscowość w której wykonują te usługi?

Edytowane przez pawelll48
Opublikowano

Sam wykonuje napęd na czesciach o których wsponiałem we wczesniejszych postach. Użytkowalem cały ubiegły rok w cieżkich warunkach i spisuje sie bez zarzutu. Konstrukcja jest bardzo prosta i nic nie ma prawa sie zepsuc. Cena obejmuje wszystko łącznie z założeniem napędu do ciagnika. nie mam firmy, zajmuję się tym amatorsko. Po założeniu do swojego ciągnika stwierdziłem, ze to fajna sprawa i mozna innym pomóc.

Opublikowano

Jak przystawka jest zamontowana z lewej strony za połączeniem skrzyni z tylnym mostem to nie przeszkadza podest i zbiornik powietrza na przejćie wału.

Jak sie wyłacza ten naped na szosę

Czy ma Pan zdjęcie przystawki zamontowanej na ciagnik

Opublikowano

Naped na przystawke idzie z którego koła zębatego mostu tylnego ( od koła przekaźnika zależnych wom czy dodatkowego koła zębatego na wałku napedzajacym wał atakującego koła stozkowego przekładni głównej).

 

Czy przedni most od UAZ z przełożeniem 8/41 nie bedzie lepszy?

Opublikowano (edytowane)

Napęd jest od koła zębatego napędu WOM, według prędkości jazdy. Most od UAZa ma za mały skręt i bardzo ciężko się kreci kierownica.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Czyli jak będzie włączony naped WOM zależny to będzie napęd na przód.A co z obrotami WOM nie zależnymi np do rozrzutnika

wtedy najbardziej przydałby mi sie naped jak mokro jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v