Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mianowicie mam taki problem pod obciążeniem np. uprawianie pola agregatem 2,5 jak za nisko opuściłem to żadne koła się nie kręciły ale ciągnik nie zgasnoł.

Opublikowano

Ale czy masz żółwia , bo to że go nie używasz to nic nie ma wspólnego czy go włączasz czy nie.

Jak masz żółwia to na 100% na nim ci się ślizga. Jeśli na mas żółwia to radzę ci sprawdzić luz na pedale sprzęgła, a ostatecznie tarcza poszła.

Opublikowano

Jeśli sprzęglo się ślizga to trzeba albo podciągnąć tarczę, ale jeśli po tym będzie dalej tak samo, to już tylko wymienić tarczę. W takim wypadku wymieniłbym (w 8145 jest 1 stopniowe tzw słoneczko) na sprzęgło 2 stopniowe ze starszego typu, gdyż lepiej wysprzęgla i łatwiej wchodzą biegi. Wiem to, bo pracowałem kiedyś u1224, który miał 2 stopniowe sprzęgło i zetorem 8145, który miał słoneczko.

Opublikowano

Więc pod schodkami dokręć śrubę, i po problemie. Zobaczysz ją, to jest kawałek śruby 16 mm z łebkiem jajowatym na klucz 11. Popuść nakrętkę na niej na klucz 24 dokręć z 1,5 -2 obroty i problem zniknie. Na zgaszonym silniku.

Jeśli nie no to sprzęgło, ale ja na 99,9% obstawiam że to taśma na żółwiu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli sprzęglo się ślizga to trzeba albo podciągnąć tarczę, ale jeśli po tym będzie dalej tak samo, to już tylko wymienić tarczę. W takim wypadku wymieniłbym (w 8145 jest 1 stopniowe tzw słoneczko) na sprzęgło 2 stopniowe ze starszego typu, gdyż lepiej wysprzęgla i łatwiej wchodzą biegi. Wiem to, bo pracowałem kiedyś u1224, który miał 2 stopniowe sprzęgło i zetorem 8145, który miał słoneczko.

Może kolego powiesz jak idzie podciągnąć tarcze sprzęgłową na tzw. słoneczku? i powiedz mi jeszcze że wymieniając słoneczko na starszy typ to jest tak chop- siup,i od kiedy jest to 2 stopniowe sprzęgło?

Opublikowano

We wszystkich ciężkich ursusach i zetorach było i jest sprzęgło jedostopniowe w 4cylindrowych wcześniej na 3łapki później w nowszych wersjach tzw.słoneczko a w 6 cylindrowych cały czas sprzęgło na 4 łapki. Nic to nie wnosi do dyskusji chodziło mi tylko o wyjaśnienie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz kolego racje, tylko ja zadałem pytanie @look19 bo mnie rozbawił swoim postem. :D

Opublikowano

Mnie to zaraz denerwują takie wypowiedzi niektórzy piszą tu bo mają jakiś problem i tym staram się zawsze pomagać a niektórzy tylko po to aby się wymądrzać ale nie ma co sobie falować jakoś to przeżyjemy :lol:

Opublikowano

Jutro wam napisze czy pomogło to podkręcenie żółwia, ale mam jeszcze jeden problem jak pod nosze na podnośniku i pod nosze na maksa to pompa hamuje silnik, mechanik mi powiedział że spadło z jakiejś rolki.

Opublikowano

Może kolego powiesz jak idzie podciągnąć tarcze sprzęgłową na tzw. słoneczku? i powiedz mi jeszcze że wymieniając słoneczko na starszy typ to jest tak chop- siup,i od kiedy jest to 2 stopniowe sprzęgło?

 

 

Ok. Przyznaję rację. Przecież tu nawet bez sensu było by montować 2 stopniowe, gdyż wom jest inaczej napędzani niż np w 360. Co do słoneczka mój znajomy w nowej 1234 krótko po kupieniu jej w 1999roku wymienił słoneczko na stary typ, ponieważ w polskim wykonaniu nie chciało chodzić (nie tylko jemu z resztą, innym, którzy mięli ursusy x34/xx34 też, co ciekawe w zetorze nie było z tym problemu).

Opublikowano

W 6 nigdy nie było słoneczka a jedynie normalne sprzęgło na 4 łapki jedno tarczowe jedno stopniowe także znowu coś piszesz nie tak kolego look19 w wersjach 32 i 34 były i sa hydrauliczne wysprzęgliki i to one zwykle się psuja po prostu przepuszczają i te wersje mają na ogół synchronizowaną przekładnie

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Jutro wam napisze czy pomogło to podkręcenie żółwia, ale mam jeszcze jeden problem jak pod nosze na podnośniku i pod nosze na maksa to pompa hamuje silnik, mechanik mi powiedział że spadło z jakiejś rolki.

Trudno na odległosć cos powiedzieć bo nie wiem jak ten traktor się zachowuje ale moim zdaniem podkręcenie tasmy nic nie da bo jak zaciąga tasme to chodzi na żółwiu a jak na zającu to na tasmie musi być luz bodajże 0,20 mm a Ty piszesz że na żółwiu nie jezdzisz i się slizga,może być tak:1-zaolejona- zużyta tarcza sprzęgłowa, 2-być może docisk {słoneczko}nie ma już tej siły i po 3-cos się zaczyna dziać ze wzmacniaczem momentu.Z tym podkręcaniem tasmy to tylko ostrożnie bo luz dobrze wyregulować to jest cała procedura a nie jak tu ktos pisał podkręć i po problemie bo spalisz tasme i wtedy będzie po problemie.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Jak zatrzymuje się traktor to słychać takie gwizdanie , bo jeśli tak to 100% wzmzcniacz i napisz czy tak się dzieje odrazu czy po rozgrzaniu oleju i czy wom i napęd działaja bez zarzutu , bo jak szwankują to mikropompka padła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v