Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jumzthebest

udoskonalenia jumz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
Mariuszczs    23

Podziel się z nami równierz.

Trzeba obowiązkowo zrobic blokadę mostu "pod ręką" bo nikt nie ma 3 nóg, a tak to ciągnik jest doskonały :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzthebest    0

co do tej blokady to sie zgodze;P

ja w swoim jumzie bede zakladal orbitrol i halogeny dalekosiezne z przodu i z tyłu.

a moglbys wstawic fotki swojego jumza w srodku. głownie chodzi mi o siedzenie i deske rozdzielczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mariuszczs    23

Ale co z deską ? Nic mi tam nie działa oprócz przycisku od rozrusznika ( zresztą chyba nieorginalny bo pierwotnie to był sprzęt odpalany z silnika benzynowego ) .

Siedznie to Recaro z Vectry A GT - wygodne i cieplutkie na wiosenne prace i ma super trzymanie boczne i 3 gałki do regulacji lędźwi i kąta oparcia.

 

Zapomniałem o jeszcze jednym udoskonaleniu czyli o wyjęciu prawej szyby bocznej :)- można swobodnie głowę wystawic i popatrzec co tam się dzieje np z kołem od siewnika, albo czy pług dobrze kryje.

 

ogólnie to by się przydał jeszcze wtrysk małej dawki eteru do odpalania zimnego silnika bo wkurzające jest odkręcanie tu przy kolektorze i psikanie sprayem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    2

Ja z mojego jumza zrobiłem ciągnik do uprawy w tunelach foliowych :rolleyes: Potrzebowałem mocnego i ciężkiego ciągnika żeby dał radę w głęboszu z dwoma zębami. MF255 przy pracy w foliach padł chociaż jeszcze głębosza nie widział a ruski sobie dzielnie radzi. A co w nim pozmieniałem: założyłem z tyło koła 24 z przodu 16 balonówki, obniżyłem maskę trochę go skróciłem, zwęziłem i oczywiście zwaliłem kabinę jak nie zapomnę to zrobię i wstawię parę fotek tego mojego demona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XXXKowal    0
(edytowany)

Witam

ma może ktoś fotki Jumza koparki bez osprzętu

widocznego z tyłu

(wersji budowlanej i rolniczej)

Planuję zakup takiego sprzętu, ale muszę mieć pewność że nada się na ciągnik rolniczy???

 

Może ktoś wie czy w wersji budowlanej jest wałek WOM i możliwość założenia TUZ.

najlepiej byłoby zobaczyć fotki.

 

i jeszcze jedno

 

Czy stare wersje 6AL (chyba) te z silnikiem spalinowym zamiast rozrusznika

to czy właśnie zamiast tego silnika rozruchowego można wstawić normalny rozrusznik, czy były to elementy zamienne?

Edytowano przez XXXKowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kerim663    0

Jumz to dobry sprzęt i nadaje się na ciągnik rolniczy.Duże koła powodują że świetnie spisuje się w uprawie(nie ugniata mocno pola)Zaletą jest prosta budowa i tanie części zamienne a wadą hydraulika .W swoim wymieniałem rozdzielacz 340zł i zakładałem orbitrol100 400zł siłownik do niego 260zł plus przewody 200zł pompy zostały stare.Ramiona dorabiałem dłuższe o ok 10cm z grubego płaskownika ze złomu ,ściągi na krzyż jak we władymircu,zbiornik paliwa za siedzenie,fotel od vw LT.Mój to przeróbka z koparki wersja rolnicza wałek wom na osiem frezów założylem redukcje z alegro a 62zł .Zmieniłem też rozrusznik na szybkoobrotowy 280zł pali lekko na akumulatorze 120ah .Wersja budowlana nie posiada wom-u

Ogólnie za ciągnik z 88 roku zapłaciłem 8000zł plus przeróbki 2000zł.Do wszystkigo oprucz skrzyni leje olej veco 15-50 z grene i chodzi bardzo fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekjx    0

WItam!

 

Wersje rolnicze miały walek WOM w standarcie, wersje budowlane te w malej kabinie do 83' tez mialy wałek, pozniejsze budowlane nie miały.

Jesli jest walek gruby to najtaniej przejsciówka redukcyjna z allegro, caly orginalny walem WOM to ponad 300zl...

Na ciagnik rolniczy sie bardzo dobrze nadaje, jesli chcesz zdjecia tylu i kolejnych etapow montazu TUZ-a przeslij maila podesle Ci fotki.

Co do przerobki wersji 6AL to jest troche kłopot bo trzeba wymienić obudowe koła zamachowego na taka do której da sie zalożyć rozrusznik elektryczny. Jest z tym troche gimnastyki bo trzeba przepolowić ciągnik i zdjąć koło zamachowe, ale sie da w jednym jumzie to robiłem (tez mam zdjecia).

Z rzeczy ktore warto zrobić - wymienić rozrusznik na szybkoobrotowy, uszczelnić lub wymienić rozdzielacz, tylne koła wyposarzyć w opony 16,9 lub nawet 18,4 (wieksze nie wchodza w blotniki).

 

Ogolnie fajna solidna maszyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Ja ostatnio z braku kasy wymieniłem całkiem łyse tylne koła 16,9 na 13,5. Te stare buksowały nawet z siewnikiem . Przyzwoite opony razem z felgami kosztowały 600 zł obie - więc to zadecydowało. Ku mojemu ździwieniu spokojnie zaorałem pole którego myślałem że już nie zaoram - stała na sporej części woda i na poprzednich oponach się od razu topiłem, nierzadko po samą skrzynię. Wszyscy mi mówili że na tych wąskich od razu wpadnę, ale poszło, przy czym na polu obok orali na dwa traktory ( jedna 60 ciągnęła drugą i tak orali :) ).

 

Przy wymianie kół postanowiłem podnieśc ciągnik przy pomocy tylnego podnośnika i niestety ten wysiłek spowodował rozszczelnienie gdzieś na pompie bo nieźle teraz kapie olej, no i wywaliło uszczelniacz na tłoku bo też cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.