Skocz do zawartości

Nie działają wskażniki w 82SA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Opublikowano

No w tym,to ja zielony jestem,ale spróbuje.Nie wiem tylko,czy ten "mechanik" jak mi zakładał nowy alternator,to czegoś nie pop...,bo coś tam przerabiał,ale to było w lecie,a wskażniki zgasły niedawno.

Opublikowano

sprawdz te przekazniki ktore sa przy bezpiecznikach te czarne i jeszcze mase i przewody odkrec zegary mozesz tez kostke potraktowac WD 40 napewno nie zaszkodzi ale ja stawiam na przekazniki tam sa chyba 2 albo 3 kup nowe to majatek nie kosztuje( ok 15zl ) i powinno byc dobrze a co do alternatora mogl byc skok napiecia i spalilo przekaznik

musisz poszukac pogrzebac a i co do gryzoni tez sprawdz kable czy nie pogryzione

Opublikowano

Dzięki Panowie,zapomniałem jeszcze dodać,że przed tą awarią,to wskazówka obrotomierza głupiała,tzn.ciągnik pracował na równych obrotach,a wskazówka skakała raz w górę,raz w dół.Czy to było powiązane z tym,co się stało?

Opublikowano

teraz jednak mysle ze to wina alternatora obrotomierz pobiera dane o obrotach z silnika z alternatora i to skakanie obrotow moglo wystapic z przyczyny ow alternatora poszlo jakies przepiecie albo skok napiecia i o ile sie nie myle to regulator jets w alternatorze i popalilo przekazniki od zegarow

jjesli sie myle to koledzy mnie poprawia

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Ja mam ten sam problem

Ten problem już mi kiedyś występował ale jakoś zanikł

Teraz za dniach znów obrotomierz zaczął wariować. I to tak że raz jest 0 a raz poza skalą aż do mth dochodzi.

Druga sprawa to to że światła przygasają i to jest bardzo zauważalne. Ładowanie akumulatora gaśnie dopiero przy ponad 1000obr

więc coś się musiało popieprzyć.

Słyszałem że te problemy są spowodowane tym żę te wszystkie kostki i ten układ scalony pod deską strasznie się grzeje przez to że światła są poprowadzone przez ten układ, a on tego nie wytrzymuje i wszystko zaczyna wariować.

I podobno wystarczy światła poprowadzić oddzielnie bezpośrednio bez tej kostki.

U mnie pasek dobrze napięty a alternator 1000w

Opublikowano

moze niech wypowie sie na ten temat ktos kto zna sie na elektryce i na tym ciagniku dokladnie ale ja mysle ze jak ladowanie gasnie dopiero przy 1000 rpm to raczej ci znow alternator zaczyna siadac

Opublikowano

Temat stary ale podepnę się. Moze to komuś pomoże.

Problem z niedziałającymi kontrolkami miałem i ja. Ciągnik MTZ 82TSA 2001 rok. Zgasł cały licznik i obrotomierz chyba poza kontrolką ciśnienia oleju albo ładowania (już nie pamiętam) Jako, że cokolwiek znam się na elektronice przejrzałem instalację i nie znalazwszy tam niczego nadzwyczajnego rozebrałem tablicę wskażników (za nową 1200 netto mi wtedy powiedzieli!!)Przyczyną braku kontrolek i obrotomierza był uszkodzony układ stabilizacyjny 7815. Pracuje tam chyba jako zabezpieczenie przed przepięciem. To niewiekla czarna kostka pod aluminiową blaszką (radiator) z 3 nóżkami widoczna z tyłu obudowy wskaźników. Mała lutownica, nowy układzik (kilka zł w sklepie z elektroniką) i 10 minut roboty.Każdy elektronik sobie z tym poradzi:) Licznik śmiga do dziś.

Opublikowano (edytowane)

Witam, temat stary ale może ktoś tu zagląda jeszcze. Nie działają mi wskaźniki i licznik w Pronarze 1025 nie działa radio i dzwiękowy czujnik zaniku ciśnienia oleju nie działa. Światła są napęd działa kontrolka od ciśnienia oleju i ładowania działają  Bezpieczniki sprawdzone działają. Zanim to się stało było słychać jakieś piknięcie (strzelenie, pstryk) i nie działają teraz. Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzić? Kontrolka od ręcznego działa

Edytowane przez Xawier
Opublikowano
Dnia 22.12.2011 o 22:08, Alio napisał:

Temat stary ale podepnę się. Moze to komuś pomoże.

Problem z niedziałającymi kontrolkami miałem i ja. Ciągnik MTZ 82TSA 2001 rok. Zgasł cały licznik i obrotomierz chyba poza kontrolką ciśnienia oleju albo ładowania (już nie pamiętam) Jako, że cokolwiek znam się na elektronice przejrzałem instalację i nie znalazwszy tam niczego nadzwyczajnego rozebrałem tablicę wskażników (za nową 1200 netto mi wtedy powiedzieli!!)Przyczyną braku kontrolek i obrotomierza był uszkodzony układ stabilizacyjny 7815. Pracuje tam chyba jako zabezpieczenie przed przepięciem. To niewiekla czarna kostka pod aluminiową blaszką (radiator) z 3 nóżkami widoczna z tyłu obudowy wskaźników. Mała lutownica, nowy układzik (kilka zł w sklepie z elektroniką) i 10 minut roboty.Każdy elektronik sobie z tym poradzi:) Licznik śmiga do dziś.

Kolego a jak sprawdzić ten układ , jestem elektrykiem ale z elektroniką to jestem na bakier 

No chyba że mieszkasz gdzieś niedaleko więc może mi to byś ogarną ?

Ja mieszkam pow. Siemiatycze podlaskie

Opublikowano

E nie za bardzo ogarnę. Mamy do sieebie ok 180 km a ja cierpię na chroniczny brak czasu.

Generalnie ten element wygląda dokładnie tak: 7815 1A 1 Amp +15V Voltage Regulator 

Wystarczy prosty miernik za 20-50 zł z omomierzem. Trzeba sprawdzić czy nie ma zwarć między nóżkami. Sam stabilizator kupisz w każdym sklepie elektronicznym za kilka zł ewentualnie wysyłkowo. Wlutowanie lutownicą to prosta sprawa.

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Jakąś rezystancję omomierz pokaże choć to zależy od tego jak przyłożysz przewwody do końcówek. Mogą być wartości od 300 do 2000 omów ale nie może być małych 0-50 omów.

  • Thanks 1
Opublikowano

Kolego podmieniłem stabilizator i nadal wskaźniki nie działają , masz jakiś pomysł co mógłbym z tym zrobić ?

Dodam że włożyłem ten zepsuty licznik do drugiego ZEFIRA i też nie działa więc awaria jest w liczniku a nie np. w instalacji 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v