Skocz do zawartości
News
foka71

Nie działają wskażniki w 82SA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wskaźniki
foka71    1

Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    739

Jakiś szczur np kable mógł Ci zjeść xP jakiś przekaźnik sie stopił, coś może nie łączyć, musisz po kolei badać instalacje w nim


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

No w tym,to ja zielony jestem,ale spróbuje.Nie wiem tylko,czy ten "mechanik" jak mi zakładał nowy alternator,to czegoś nie pop...,bo coś tam przerabiał,ale to było w lecie,a wskażniki zgasły niedawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    739

Alternator nie ma nic do rzeczy wg mnie, chyba że kable Ci gdzieś potopiło, ale ja obstawiam raczej na uszkodzenie mechaniczne instalacji


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

To byłoby nawet lepiej,bo może bym to sam naprawił;)Wielkie dzięki za podpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

sprawdz te przekazniki ktore sa przy bezpiecznikach te czarne i jeszcze mase i przewody odkrec zegary mozesz tez kostke potraktowac WD 40 napewno nie zaszkodzi ale ja stawiam na przekazniki tam sa chyba 2 albo 3 kup nowe to majatek nie kosztuje( ok 15zl ) i powinno byc dobrze a co do alternatora mogl byc skok napiecia i spalilo przekaznik

musisz poszukac pogrzebac a i co do gryzoni tez sprawdz kable czy nie pogryzione


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

Dzięki Panowie,zapomniałem jeszcze dodać,że przed tą awarią,to wskazówka obrotomierza głupiała,tzn.ciągnik pracował na równych obrotach,a wskazówka skakała raz w górę,raz w dół.Czy to było powiązane z tym,co się stało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

teraz jednak mysle ze to wina alternatora obrotomierz pobiera dane o obrotach z silnika z alternatora i to skakanie obrotow moglo wystapic z przyczyny ow alternatora poszlo jakies przepiecie albo skok napiecia i o ile sie nie myle to regulator jets w alternatorze i popalilo przekazniki od zegarow

jjesli sie myle to koledzy mnie poprawia

Pozdrawiam :)


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

Ja mam ten sam problem

Ten problem już mi kiedyś występował ale jakoś zanikł

Teraz za dniach znów obrotomierz zaczął wariować. I to tak że raz jest 0 a raz poza skalą aż do mth dochodzi.

Druga sprawa to to że światła przygasają i to jest bardzo zauważalne. Ładowanie akumulatora gaśnie dopiero przy ponad 1000obr

więc coś się musiało popieprzyć.

Słyszałem że te problemy są spowodowane tym żę te wszystkie kostki i ten układ scalony pod deską strasznie się grzeje przez to że światła są poprowadzone przez ten układ, a on tego nie wytrzymuje i wszystko zaczyna wariować.

I podobno wystarczy światła poprowadzić oddzielnie bezpośrednio bez tej kostki.

U mnie pasek dobrze napięty a alternator 1000w


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

moze niech wypowie sie na ten temat ktos kto zna sie na elektryce i na tym ciagniku dokladnie ale ja mysle ze jak ladowanie gasnie dopiero przy 1000 rpm to raczej ci znow alternator zaczyna siadac


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

wydaje mi sie ze od 2001 roku w 2000 roku jeszcze czerwone mtz skladali


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    64

Temat stary ale podepnę się. Moze to komuś pomoże.

Problem z niedziałającymi kontrolkami miałem i ja. Ciągnik MTZ 82TSA 2001 rok. Zgasł cały licznik i obrotomierz chyba poza kontrolką ciśnienia oleju albo ładowania (już nie pamiętam) Jako, że cokolwiek znam się na elektronice przejrzałem instalację i nie znalazwszy tam niczego nadzwyczajnego rozebrałem tablicę wskażników (za nową 1200 netto mi wtedy powiedzieli!!)Przyczyną braku kontrolek i obrotomierza był uszkodzony układ stabilizacyjny 7815. Pracuje tam chyba jako zabezpieczenie przed przepięciem. To niewiekla czarna kostka pod aluminiową blaszką (radiator) z 3 nóżkami widoczna z tyłu obudowy wskaźników. Mała lutownica, nowy układzik (kilka zł w sklepie z elektroniką) i 10 minut roboty.Każdy elektronik sobie z tym poradzi:) Licznik śmiga do dziś.


Sprzedam tegoroczne nasiona facelii tanio. 

Pomogłem choć trochę? Wciśnij zieloną strzałkę. To nic nie kosztuje....
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masseyy    0

U mnie w Pronarze kiedyś mysz sobie gniazdo zrobiła i nie działał włącznik WOM-u i blokada mechanizmu różnicowego. xD


MF 5470, Pronar 82SA, Ursus 3512, Weidemann 3006 i Bizonek Z056 xD Macie pytania w sprawie trzody?? Pisać!! Pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    36

Witam, temat stary ale może ktoś tu zagląda jeszcze. Nie działają mi wskaźniki i licznik w Pronarze 1025 nie działa radio i dzwiękowy czujnik zaniku ciśnienia oleju nie działa. Światła są napęd działa kontrolka od ciśnienia oleju i ładowania działają  Bezpieczniki sprawdzone działają. Zanim to się stało było słychać jakieś piknięcie (strzelenie, pstryk) i nie działają teraz. Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzić? Kontrolka od ręcznego działa

Edytowano przez Xawier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez Jakub766
      Witam Poszukuję osoby lub firmy, która założyła by w moim pronarze kompletną instalację EHR (sterownik, przewody itp.) w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez Tomasz2106
      Witam
      Zakupilem ciagnik pronara 1025a 105KM jaki polecacie do niego agregat uprawno siewny i agregat ścierniskowy??
    • Przez Demix
      Witam. Jestem tu nowy, możecie mi napisać co to może być jak znika płyn chłodniczy w MTZ 320,4 silnik Lombardini , ma przejechane zaledwie 80 godzin pracy, jest prawie nowy na gwarancji, ale serwis mojego dilera jest taki że nic nie umieją, nie potrafili mi go odpowietrzyć po wymianie filtrów, dzwonili do innych serwisów " jak to się robi " banalnie proste. Aż strach im powierzyć taką naprawę. A jest na gwarancji. A może znacie naprawdę dobrego mechanika, od takich traktorów MTZ. Jeśli byłby taki gdzieś bliżej powiatu Rawa Mazowiecka, lub Mszczonów, lub Nowe Miasto nad Pilicą , a jesteście pewni że poradzi sobie z każdą naprawą to napiszcie mi na priw. ( bo tu chyba nie przejdzie )  numer telefonu do niego. Dodam jeszcze że w silniku słuchać klekot gdzieś w górnej części silnika Lombardini. 
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.