Skocz do zawartości
foka71

Nie działają wskażniki w 82SA

Polecane posty

foka71    1

Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Jakiś szczur np kable mógł Ci zjeść xP jakiś przekaźnik sie stopił, coś może nie łączyć, musisz po kolei badać instalacje w nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

No w tym,to ja zielony jestem,ale spróbuje.Nie wiem tylko,czy ten "mechanik" jak mi zakładał nowy alternator,to czegoś nie pop...,bo coś tam przerabiał,ale to było w lecie,a wskażniki zgasły niedawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Alternator nie ma nic do rzeczy wg mnie, chyba że kable Ci gdzieś potopiło, ale ja obstawiam raczej na uszkodzenie mechaniczne instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

To byłoby nawet lepiej,bo może bym to sam naprawił;)Wielkie dzięki za podpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

sprawdz te przekazniki ktore sa przy bezpiecznikach te czarne i jeszcze mase i przewody odkrec zegary mozesz tez kostke potraktowac WD 40 napewno nie zaszkodzi ale ja stawiam na przekazniki tam sa chyba 2 albo 3 kup nowe to majatek nie kosztuje( ok 15zl ) i powinno byc dobrze a co do alternatora mogl byc skok napiecia i spalilo przekaznik

musisz poszukac pogrzebac a i co do gryzoni tez sprawdz kable czy nie pogryzione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foka71    1

Dzięki Panowie,zapomniałem jeszcze dodać,że przed tą awarią,to wskazówka obrotomierza głupiała,tzn.ciągnik pracował na równych obrotach,a wskazówka skakała raz w górę,raz w dół.Czy to było powiązane z tym,co się stało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

teraz jednak mysle ze to wina alternatora obrotomierz pobiera dane o obrotach z silnika z alternatora i to skakanie obrotow moglo wystapic z przyczyny ow alternatora poszlo jakies przepiecie albo skok napiecia i o ile sie nie myle to regulator jets w alternatorze i popalilo przekazniki od zegarow

jjesli sie myle to koledzy mnie poprawia

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

Ja mam ten sam problem

Ten problem już mi kiedyś występował ale jakoś zanikł

Teraz za dniach znów obrotomierz zaczął wariować. I to tak że raz jest 0 a raz poza skalą aż do mth dochodzi.

Druga sprawa to to że światła przygasają i to jest bardzo zauważalne. Ładowanie akumulatora gaśnie dopiero przy ponad 1000obr

więc coś się musiało popieprzyć.

Słyszałem że te problemy są spowodowane tym żę te wszystkie kostki i ten układ scalony pod deską strasznie się grzeje przez to że światła są poprowadzone przez ten układ, a on tego nie wytrzymuje i wszystko zaczyna wariować.

I podobno wystarczy światła poprowadzić oddzielnie bezpośrednio bez tej kostki.

U mnie pasek dobrze napięty a alternator 1000w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

moze niech wypowie sie na ten temat ktos kto zna sie na elektryce i na tym ciagniku dokladnie ale ja mysle ze jak ladowanie gasnie dopiero przy 1000 rpm to raczej ci znow alternator zaczyna siadac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    61

Temat stary ale podepnę się. Moze to komuś pomoże.

Problem z niedziałającymi kontrolkami miałem i ja. Ciągnik MTZ 82TSA 2001 rok. Zgasł cały licznik i obrotomierz chyba poza kontrolką ciśnienia oleju albo ładowania (już nie pamiętam) Jako, że cokolwiek znam się na elektronice przejrzałem instalację i nie znalazwszy tam niczego nadzwyczajnego rozebrałem tablicę wskażników (za nową 1200 netto mi wtedy powiedzieli!!)Przyczyną braku kontrolek i obrotomierza był uszkodzony układ stabilizacyjny 7815. Pracuje tam chyba jako zabezpieczenie przed przepięciem. To niewiekla czarna kostka pod aluminiową blaszką (radiator) z 3 nóżkami widoczna z tyłu obudowy wskaźników. Mała lutownica, nowy układzik (kilka zł w sklepie z elektroniką) i 10 minut roboty.Każdy elektronik sobie z tym poradzi:) Licznik śmiga do dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masseyy    0

U mnie w Pronarze kiedyś mysz sobie gniazdo zrobiła i nie działał włącznik WOM-u i blokada mechanizmu różnicowego. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    33

Witam, temat stary ale może ktoś tu zagląda jeszcze. Nie działają mi wskaźniki i licznik w Pronarze 1025 nie działa radio i dzwiękowy czujnik zaniku ciśnienia oleju nie działa. Światła są napęd działa kontrolka od ciśnienia oleju i ładowania działają  Bezpieczniki sprawdzone działają. Zanim to się stało było słychać jakieś piknięcie (strzelenie, pstryk) i nie działają teraz. Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzić? Kontrolka od ręcznego działa

Edytowano przez Xawier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez Krystian31
      Witam
      Mam problem z załączeniem przedniego napędu u Pronara 1025A rok 2005. Czujnik na desce rozdzielczej pokazuje załączenie napędu, kontrolka świeci, elektromagnes słychać że załącza zawór (słychać cykanie zaworu) a nadak nie załącza napędy przy poślizgu kół tylnich. Może ktoś z was ma lub miał podobny problrm z napędem?
×