Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak jarecki pisze pisze, ja czesto w nakretce od pojemnika z olejem krece bagnetem i widze co sie dzieje, autem w dieslu jak jezdzilem to silnikowy mieszalem, bylo 15w40 a dolewalem 10w40, 20w50, pozniej to juz fusch trans titan luzem kupowalem i i tak 1l/1000 mi bral i tak ;)

 

Co do tematu... z tego co zauwazylem Agrol nie jest za specjalnie zloslimym olejem, taktorem na olejach AMBRY wywracalem przyczepy, pozniej znow Ciagnikiem z Agrolem, Pozniej znow tym z olejem Ambry i nic nie wskazywalo na to by sie gryzly, czesto zerkalem na bagnet czy W Ambrze nie ma piany, nic kompletnie nie bylo.

Opublikowano

Witam. Oddałem ciągnik do remontu i przy okazji wymiana oleju w skrzyni. Ciągnik to landini 8550 z 1985r. Pytałem w tym zakładzie to mechanik mówił że oni przeważnie leją Castrol. Nie pytałem dokładnie jaki. Ja myślałem aby wlać ten Agrol U. Tylko nie wiem czy sie nada do tego ciągnika. Jeszcze taka sytuacja ze kupiliśmy go i był podłączany do prasy wypełnionej Agrol U, nie wiem jaki olej był w ciągniku. Takze nie wiem co wlac teraz zeby sie pozniej znow z prasa nie pogryzlo, ale tam i tak juz olej pomieszany z tym starym ciągnikowym.

Opublikowano

Jak należy rozumieć Temperatura płynięcia, max (ºC) jaką podaje producent?

Lotos podaje że Agrol U ma najniższą temperaturę płynięcia -24,to znaczy że przy -24 ma normalne właściwości czy że już przy -20 zaczyna się robić gęsta maź?

 

 

Opublikowano

odgrzebie temat.

 

Jest zalany w układzie L-HL-32 a chce zalać "AGROL U".

Pytanie: pogryzą się i siądzie hydraulika + podnośnik w MTZ952.3 czy będzie działać.

 

Wymiana konieczna gdyż w Z10145 i C330M mam już AGROL U i w MTZcie też myślę go zalać bo wtedy będę mógł przeczepiać sprzęt z MTZta do Z10145.

Opublikowano

Jestem dość sceptyczny jeśli chodzi o mieszanie olejów. Niemniej jednak jeśli zachodzi taka konieczność to trzeba zrobić próbę. Polega ona na zmieszaniu olejów co najmniej w takiej proporcji jaka będzie w ciągniku. Jeśli proporcja będzie mniejsza niż 50% przy próbie i tak oleje miesza się w równych proporcjach (1:1). Po dokładnym wymieszaniu trzeba koniecznie podgrzać otrzymaną mieszaninę (od czasu do czasu mieszając) do temperatury, w której będzie pracować (często będzie to 900C).

 

Każda zmiana oleju: wytrącenie osadów, mętnienie, rozwarstwienie, pienienie, itd.. wskazują na przeciwwskazania mieszaniu ich - nie wolno mieszać! Koszty takiego nieudanego eksperymentu przekraczają wymianę oleju na nowy

 

Co mi po tym, że otrzymana mieszanina olejów zachowuje się poprawnie, gdy ciągnik stoi latami w garażu kiedy okaże się, że zachowuje się tak tylko do pierwszej ciężkiej pracy.

Opublikowano

Doradźcie jaki olej wlać do 155.54 z rewersem i półbiegami. Poprzedni właściciel twierdzi że wymienił rok temu na Agrol hydrauliczno-przekładniowy i nie wiem czy go zmienić czy jeździć.

Do silnika mam zalany Agrol 15W40 i też zastanawiam się czy przejść na jakiś 10W40

Opublikowano

Dla mnie ten Agrol zastosowany w silniku nie jest olejem.

Proponuję zmianę myślenia. Najpierw klasa jakości oleju, potem klasa lepkości (dostosowana do panujących warunków klimatycznych (zima - lato), następnie producent, potem długo, długo nic, potem pojawia się Agrol.

 

Dokonaj pomiaru ciśnienia smarowania silnika i podaj tu a powiem Ci co masz za olej. Pomiary podziel na dwa: zimny i ciepły (900C) silnik, dla dwóch prędkości obrotowych: biegu jałowego, oraz obrotów znamionowych.

 

Co do oleju w tej skrzyni przekładniowej też zastanawiałbym się, czy jest sens męczyć ją oraz pompę hydrauliczną.

Zrób test: podnieś pług, którym orzesz lub agregat uprawowy przy obrotach biegu jałowego po godzinnej pracy. Jeśli pompa ma problemy olej do wymiany na lepszy, klasa jakości minimum HLP.

Opublikowano

Pompa ma problemy, zauważyłem że jak podnoszę np. agregat talerzowy i przesunę rewers to podnośnik się zatrzymuję, dopiero jak wrzucę luz to dalej podnosi. A jak się rozgrzeje to przy obrotach poniżej 1tys mruga STOP i zapala się kontrolka nad kierownicą, taka kropla z zębatką, domyślam się że to od smarowania?

Mam nadzieje że wymiana oleju pomoże, tylko na jaki? Może fuchs utto tylko mp czy ln?

Opublikowano

Jeśli jesteś posiadaczem Renault to jest specjalny dział poświęcony tylko i wyłącznie tej marce oraz temat poświęcony płynom eksploatacyjnym.

Pisałem tam na temat różnicy między tymi olejami, post #311: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/75872-ciągniki-renault-płyny-eksploatacyjne/?p=1795848

Zapomnij o tym, że kiedykolwiek miałeś "olej" Agrol, bo to proszenie się o wymianę pompy hydraulicznej i ciągłe proplemy ze skrzynią.

Opublikowano

Doradźcie jaki olej wlać do 155.54 z rewersem i półbiegami. Poprzedni właściciel twierdzi że wymienił rok temu na Agrol hydrauliczno-przekładniowy i nie wiem czy go zmienić czy jeździć.

Do silnika mam zalany Agrol 15W40 i też zastanawiam się czy przejść na jakiś 10W40

 

Ja dalej nie wiem czy dobrze zrobiłem że do skrzyni ciapka i zetorka 10145 wlałem agrol U. Chodzi o kwestię chłodzenia skrzyni w upalne dni.

 

Natomiast do silnika leję turdus - produkt lotosu, kilka wymian jak nie kilkanaście w 3 ciągnikach i zero problemu, przyznam że nawet nie wiedziałem że LOTOS robi olej agrol 15w40 skoro robią turdus. Przecież to strzał w kolano robić dwa produkty dla tej samej rzeszy konsumentów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v