Skocz do zawartości
celeronik

JD 975 - problemy

Polecane posty

celeronik    4

Mam małe problemy, kombajn po żniwach. Pierwszy problem dotyczy hydraulicznie rozkładanej rury, otóż od pewnego czasu po rozłozeniu na maxa rury nie moge jej z powrotem schować, idzie kawałeczek i staje, dopiero jak się ją popchnie to idzie. Drugi problem dotyczy cięcia łubiny, gdy łubin trafia do gardzieli to często jest tak, że wraca z powrotem do hederu i ślimak wywala strąki, bo jest ich za dużo, takiego problemu nie ma natomiast przy cięciu gorczycy, mozna to jakoś wyregulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Siłownik jest na pewno dwustronnego działania,masz zacięty zawór albo uszczelniacz w środku przepuszcza.Druga sprawa to prawdopodobnie ślizga ci się sprzęgło od napędu gardzieli,podkręć je i powinno być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

celeronik    4

Sprawdze może jutro, bo to kilka dni temu sie stało, a mam jeszcze taki problemik, dlaczego jak jest zimny silnik (kombajn stoi na dworzu), odpala na dotyk, ale jak pochodzi troche i jest ciepły są problemy z odpaleniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

O widze, że teżmasz problemy z odpalaniem swojego 975 na ciepło. Mam ten sam problem B). Jak się obrobie w polu to daje pompę i wtryski do sprawdzenia. Dużo ludzi mówiło mi abys prwadził luz na zaworach. Sprawdziłem, wyregulowałem, a problem nie zniknął. To chyba będzie pompa albo wtryski. Sprawdź jeszcze pompkę wspomagającą (ale to raczej nie będzie tego przyczyną).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48
Mam małe problemy, kombajn po żniwach. Pierwszy problem dotyczy hydraulicznie rozkładanej rury, otóż od pewnego czasu po rozłozeniu na maxa rury nie moge jej z powrotem schować, idzie kawałeczek i staje, dopiero jak się ją popchnie to idzie. Drugi problem dotyczy cięcia łubiny, gdy łubin trafia do gardzieli to często jest tak, że wraca z powrotem do hederu i ślimak wywala strąki, bo jest ich za dużo, takiego problemu nie ma natomiast przy cięciu gorczycy, mozna to jakoś wyregulować?

Co do strat łubinu sprawdź stan przenośnika pochyłego to on wywala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz dac pompe do przejrzenia. Jak masz ta (Nie Bosch) to sie troche wykosztujesz. Jak masz kupic sama pompe kup caly kpl silnik koszt ok 10 tys zl. Koleszka dal do regeneracji kosztowalo 8 tys zl i jest ok. Ale 10 mozesz miec wiecej czesci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio16    0

Ja za wymienienie uszczelki i wyregulowanie pompy zapłaciłem 200 zł wątpie by regeneracja była aż tak droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

To zależy co tam miałeś robione... Ja na samą myśl się boje co w mojej może byćnie tak i ile skasuje mechanik. A te rotacyjne to już wogóle cena pewnie będzie niezła B).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie odpala przy ciepłym silniku to jest napewno pompa i wtryski bo przy moim MF to samo było i pompa poszła do regeneracji a końcówki wtryskó zostały wymienione a także zawory ustawione i teraz kiedy tylko chce to odpala nie ważme czy zimny czy gorący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

ciepły ma problem z odpaleniem to raczej nie wina pompy,tylko zbyt ciasno ustawiony luz zaworowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Co do opuszczania rury od wysypu to sprawa może być banalna po prostu trzeba posmarować miejsce ślizgania się rury z kombajnem :P ja tak mam co jakiś czas nieco oleju i jest git. Co się tyczy odpalania to miałem podobnie tylko wina była rozrusznika koszt naprawy 130zł w specjalistycznym zakładzie. Jakie są objawy z tym zapalaniem rozrusznik kręci a nie chce załapać silnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54
ciepły ma problem z odpaleniem to raczej nie wina pompy,tylko zbyt ciasno ustawiony luz zaworowy.

 

Zawory ustawiałem i nic nie pomogło :P.

 

Kizo, u mnie rozrusznik kręci jak szalony, aku są nowe więc nie ma problemu, a odpalić nie chce :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GaTHeR    0

jak by co chłopaki to pm mi wyslijcie z namiarami - moze cos sie da z tym fantem zrobic... przeciez trzeba sobie pomagac-no nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    134

Mamy kolejny problem z naszym JD. Motowidła się podnoszą ale już nie chcą się opuścić. układ odpowietrzylismy tą śrubką na prawym siłowniku bo wcześniej w ogóle nie chciał się podnosić działał tylko lewy. Teraz podnoszą oba ale nie opuszczają się Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Witam. Chciałem tylko powiedzieć, że mam już problem z głowy z odpalaniem kombajnu :). Przyczyną była jednak pompa. Praktycznie nie wytwarzała już ciśnienia. Koleś co ją regenerował dziwił się, że i tak kombajn chodził na niej. Koszt naprawy (wymiana głowicy) to 1200zł ;). No ale teraz pracuje bez zastrzeżeń ;). Koleś chciał mi sprzedać jeszcze wtryski nowe bo powiedział, że na takim ciśnieniu jak teraz to mogą lać i kombajn będzie dymił. Jak na razie nie wymieniłem ich, przepracowałem cały sezon aby sprawdzić czy będą dymić i nie było problemu więc nie wymieniam :o.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8
Witam. Chciałem tylko powiedzieć, że mam już problem z głowy z odpalaniem kombajnu :). Przyczyną była jednak pompa. Praktycznie nie wytwarzała już ciśnienia. Koleś co ją regenerował dziwił się, że i tak kombajn chodził na niej. Koszt naprawy (wymiana głowicy) to 1200zł ;). No ale teraz pracuje bez zastrzeżeń ;). Koleś chciał mi sprzedać jeszcze wtryski nowe bo powiedział, że na takim ciśnieniu jak teraz to mogą lać i kombajn będzie dymił. Jak na razie nie wymieniłem ich, przepracowałem cały sezon aby sprawdzić czy będą dymić i nie było problemu więc nie wymieniam :o.

w moim to samo było z rurą, wystarczyło troche olej na kosz gdzie slzga sie rura :), co do odpalania było to samo, ale my mielismy naszego 4 sezony i dopiero w ostanim tak sie działo to myslelismy ze to ako i wymienilismy, rozrusznik tez był robiony, ale to pewnie tez bedzie pompa... nie wiem bo juz go nie mam, jakbysmy nie sprzedawali to na pwno na poczatek pompa do spr, i wtryski,

po tym temacie łatwo wywnioskowac co siada w tych modelach, bo o tym odpalaniu to juz sie naczytałem tez nieraz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    134

Witam

Niestety po roku użytkowania JD 975 okazało się ze remont kapitalny silnika który zrobiliśmy był źle wykonany i trzeba go powtórzyć. Dziś rozkręcałem silnik do wyjęcia i dokładnie przyjrzałem się nr na bloku i nie w ząb nie pasują do tych jakie powinny być. Na silniku nie ma tabliczki z modelem, jednak coś można wnioskować po nr na bloku. I teraz się zaczynam zastanawiać czy poprzedni właściciel który wiem że wymieniał silnik nie został zrobiony w konia. Na silniku mam podane 2 nr pierwszy to R65216 a drugi 7131

Szukałem troszkę od czego może być ten silnik ale nie wiem. A czy możliwe jest że blok jest od innego? Czy możliwe jest założenie bloku od silnika bez turbo do silnika z zmieniając tłoki i wał? Taki nr znalazłem przy silniku o modelu 6329 a taki jest zakładany np w JD970 jak również w ciągniku 3130 LINK z tym że tutaj nie ma turbo.

Ogólnie zgłupiałem i sam już nie wiem co to za silnik jest u mnie. Może ktoś coś wie więcej niż mnie udało się wyszukać w necie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

R56216 jest to numer bloku silnika 6359 a nie 6329. Taki silnik występuje też w 975, więc wszystko jest w pożątku.

Nawet jeżeli był to blok od silnika bez turbo to i tak jest taki sam [ też ma natrysk na denko tłoka ]

Coś jeszcze Cię nurtuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    134

Albo źle odczytałeś albo źle napisałeś bo u Mnie jest R65216. Czyli ogólnie rzecz biorąc można zastosować blok z innej maszyny czy nie? Chodzi Mi wyłącznie o blok przy założeniu że tuleje i wał idą z wersji turbo A blok ma tą są budowę i wymiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcik711    0

Witam ja przy swoim 965 mam książkę i są oznaczenia silników od 965 do985 w razie czego służę pomocą

 

Witam 965 975 985 numer silnika taki sam 6359tz02 tłoki i pojemność ta sama tylko moc inna jak coś to pisz hejka

Edytowano przez andrzej2110
łaczenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Pomyliłem się tylko z cyferkami pisząc posta, miało być R65216. Jest to blok silnika 6359. tz01 czy tz02 jest to tylko moc , inna pompa i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemas152    0

Witam:) W swoim jelonku mam takie same problemy jak wszyscy (rura, odpalanie). To chyba jest norma w tym typie :D Co do rury to na pierscieniu po ktorym rura sie obraca sa dwie smarowniczki:) Takze zamiast polewac to miejsce olejem wystarczy co jakis czas pyknac tam troche smaru... Mam do panow pytanko odnosnie hydrostatu. Otoz w ostatnie zniwa mialem problem z przerzucaniem biegow z 2 na wsteczny jak i na odwrot :blink: Czy ktos wie dlaczego tak sie dzieje?? I jak dolac olej do skrzyni bo nie za bardzo wiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×