Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam czy ktoś kto urzytkuje ciągnik z takim sprzęgłem może podac mi kilka wskazówek.kupilem fendta 612 ls słuszałem żę mogę nim ruszac z najwyzszego biegu pustym ciągnikiem jadąc regulowac jedynie gazem a pod obciązeniem ruszac z nizszego biegu jak jezdzic z góry na biegach czy one tak samo trzymaja jak ze zwykłym sprzęgłem czy stając pod górę niewybijając biegu bez chamulca ciągnik będzie stal a ruszając wystarczy dodac gazu prosze o podpowiedzi oraz jak konserwowac ten rodzaj sprzęgła z góry dziekuje.

Opublikowano (edytowane)

Ciężko ale da się zajeździć ja w swoim 304 jak go kupiłem to po tygodniu wymieniałem tarczę (nie przez to że dostawał tak po d*pie) został uszkodzony już we francji i taki do polski przyjechał a ja miałem ten niefart i go kupiłem (chodzi mi o niefart z tym sprzęgłem bo po za tym to traktor LALKA)a co do ruszania z najwyższego biegu to mniej więcej można ale bez przesady to nie VARIO sprzęgło z turbomatikiem najgorzej dostaje jak puszczasz powoli sprzęglo i dajesz dużo gazu to wtedy tak samo się zużywa jak i w normalnej 60-tce.Ja osobiście używałem turbomatiku przy przejeżdżaniu przez bruzdy w pracach polowych jeżdzi sie prawie jak automatem tylko że na jednym biegu.

Edytowane przez tomparkiet
Opublikowano

Mam mały problem ze sprzęgłem Turbomatic w ciągniku Fendt Favorit 512. Od pewnego czasu sprzęgło ma duży poślizg nawet przy 1500obr/min zwłaszcza w transporcie na najwyższych biegach. Ciągnik ma 10 500 MTG, niedawno wymieniałem olej w sprzęgle. Co może być przyczyną ślizgającego się sprzęgła?

Opublikowano

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

Opublikowano

Na poczatek trzeba by ustalic ktore sprzeglo sie slizga, jesli glowne to z pewnoscia do wymiany bedzie conajmniej tarcza. Jesli jednak slizga sie sprzeglo Turbomatic to sprawa jest bardziej skomplikowana i kosztowna. Moje pytania: 1. Jaki olej wlales do sprzegla turbo przy wymianie? 2. Jaka ilosc oleju wlales? Pamietaj ze w sprzegle turbomatic trzeba wlac dokladna ilosc oleju, taka jaka jest podana przez producenta...ani mniej...ani wiecej.

Opublikowano

Wlałem olej zalecany przez producenta (10W) zakupiony od Kobranków, w ilości 8,1 litra (w instrukcji 8,05-8,3). Olej który był dotychczas w sprzęgle był lekko zabrudzony miał charakterystyczny zapach, i było go nieco mniej(ok 7,5l)ciągnik z pewnością nie miał żadnych wycieków, zawsze idealnie suchy od spodu.

Opublikowano (edytowane)

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

W sprzęgle hydrokinetycznym turbomatik nie ma żadnej tarczy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=EsRrhv1RGNI

 

 

(...) no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

Sprzęgło główne... Podpowiedź z mojej strony: sprzęgła głównego jazdy nie szukaj w korpusie łączenia silnik-przekładnia, tam go nie ma.

Edytowane przez Grzesiex
Opublikowano

Ja z mam tez problem ze sprzęgłem. Mam fendt 611 LSA tubomatic i przy puszczaniu sprzęgła działa jak zwykłe sprzęgło czyli szarpie!? co to moze być?

Mówił mi ktoś ze może to być zły stan oleju!? Ale jak dokładniej sprawdzić stan?

Opublikowano

A moze by tak zajrzeć do zwykłego suchego sprzegla. Nie koniecznie to wina lezy w hydrokinetycznym sprzegle. Kto rozpolowił raz Fendta(miałem to przyjemnośc, faktycznie przyjemnosc bardzo latwoszło) po rozpołowieniu może zaskoczyc widok jakiś spodek przykręcony do wału korbowego :D To tylko turbomatic cały i tam nie ma zbyt co sie popsuć. rzeba kopać pod kabiną w obudowie skrzyni biegow tam jest to tradycyjne sprzęgło. Zajrzyj tam, u kolegi po wymianie tarczy troche szarpał ale teraz jest ok a oryginalna wytrzymała ponad 10 tyś mTH zadziwiajace zwlaszcza że ma on na sobie ładowacz czołowy odpiety był od założenia dopiero rok temu wiosną do rozpołowienia

Opublikowano

wiec pewnie przez ten turbomatic wolniej sie zużywało... a co do mojego to ma prawie 9tys. mth i przebieg na 90% realny bo ojciec sam go od rolnika w belgii kupił. A co do tego zwykłego sprzęgła to sprawdze to niedługo (zaczynają sie sianokosy więc teraz nie ma czasu) i zdam relację jak to wygląda. Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z  fendtem 611 lsa  mianowicie wczoraj otalem i zobaczyłem że nie ciągnie na 4 koła tylko na te co idą po wierzchu  niedziala mi ten wlacznik wylacznik (polretlo) jak zwał tak zwał co się włącza przedni naped mam podłączone to na krótko czyli główne powietrze z układu i przewud od napedu  jest to załączane pneumatyczne   co mam zrobić żeby bral na 4  a nie na 2 opony 
    • Przez mariuszzo
      Witam wszystkich potrzebuję informacji jakim olejem zalać skrzynie biegów w ciągniku fendt 611 ls i ile oleju potrzeba
    • Przez krupson
      Witam koledzy to mój pierwszy post na forum jeśli coś źle zamieściłem to proszę moderatorów o przeniesienie. Zakupiłem w maju Fenda 615lsa turbomatik 92rok i mam opcje ze można wyłączyć sprzęgło turbomatik  tak mi kumpel mówił który go sprowadził, jest czerwony przycisk z lewej strony na konsoli i  świeci się kontrolka tzw odwrócona litera T i wszystko dział normalnie jak w każdym fendzie natomiast gdy wyłączę kontrolka gaśnie i działa jak normalne sprzęgło w każdym ciągniku.Czy spotkał się ktoś z was z takim wyposażeniem? przekopałem forum ale nic nie znalazłem konkretnego.Jeżdżę cały czas na załączonym Turbo bo wiadomo ze jest to wygodniejsze niż zwykłe sprzęgło jednak ten kumpel mi mówił ze Niemiec mówił zęby i czasem wyłączyć turbomatik  jak się pracuje w polu ale po co to już nie powiedział. W koło mnie co ktoś ma Fenda z podobnych lat to mają tylko że turbomatik działa cały czas na stałe. Z góry dzięki za pomoc

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z instalacją elektryczną fendt 611 lsa  mianowicie potrzebował bym instrukcji do bezpieczników  z  opisem który gdzie idzie  
      Mam nawet problem z kierunkowskazami 
      Awaryjne działa tylko na jeden Bok A  kierunkowskazy wogole rozebrałem manetka od kierunkowskaz wszystko okej
      Pomóżcie mi proszę 
    • Przez valdi75
      Dzień dobry.
      Swieży zakup, objawy jak wyżej. Pali na dotyk, po odpaleniu niebieskawy dym do rozgrzania, później ustępuje. Sprawia wrażenienie trochę mułowatego, po rozgrzaniu nie zadymi nawet przy dużym obciążeniu. Silnik łącznie z pompą 300 mth po remoncie u poprzedniego właściciela. Zawiozłem wtryski do sprawdzenia, miały losowe ciśnienia, od 150 do 175 barów. Po regulacji dymienie nie ustąpiło, może jest minimalnie mniejsze. Jakieś sugestie?
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v