Skocz do zawartości
jan930

sprzęgło turbomatic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jan930    0

witam czy ktoś kto urzytkuje ciągnik z takim sprzęgłem może podac mi kilka wskazówek.kupilem fendta 612 ls słuszałem żę mogę nim ruszac z najwyzszego biegu pustym ciągnikiem jadąc regulowac jedynie gazem a pod obciązeniem ruszac z nizszego biegu jak jezdzic z góry na biegach czy one tak samo trzymaja jak ze zwykłym sprzęgłem czy stając pod górę niewybijając biegu bez chamulca ciągnik będzie stal a ruszając wystarczy dodac gazu prosze o podpowiedzi oraz jak konserwowac ten rodzaj sprzęgła z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzęgła się nie konserwuje a te bajery o których piszesz to według uznania to sprzęgło jest ciężko zajezdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1
Napisano (edytowany)

Ciężko ale da się zajeździć ja w swoim 304 jak go kupiłem to po tygodniu wymieniałem tarczę (nie przez to że dostawał tak po d*pie) został uszkodzony już we francji i taki do polski przyjechał a ja miałem ten niefart i go kupiłem (chodzi mi o niefart z tym sprzęgłem bo po za tym to traktor LALKA)a co do ruszania z najwyższego biegu to mniej więcej można ale bez przesady to nie VARIO sprzęgło z turbomatikiem najgorzej dostaje jak puszczasz powoli sprzęglo i dajesz dużo gazu to wtedy tak samo się zużywa jak i w normalnej 60-tce.Ja osobiście używałem turbomatiku przy przejeżdżaniu przez bruzdy w pracach polowych jeżdzi sie prawie jak automatem tylko że na jednym biegu.

Edytowano przez tomparkiet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lipa1992    0

Mam mały problem ze sprzęgłem Turbomatic w ciągniku Fendt Favorit 512. Od pewnego czasu sprzęgło ma duży poślizg nawet przy 1500obr/min zwłaszcza w transporcie na najwyższych biegach. Ciągnik ma 10 500 MTG, niedawno wymieniałem olej w sprzęgle. Co może być przyczyną ślizgającego się sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Na poczatek trzeba by ustalic ktore sprzeglo sie slizga, jesli glowne to z pewnoscia do wymiany bedzie conajmniej tarcza. Jesli jednak slizga sie sprzeglo Turbomatic to sprawa jest bardziej skomplikowana i kosztowna. Moje pytania: 1. Jaki olej wlales do sprzegla turbo przy wymianie? 2. Jaka ilosc oleju wlales? Pamietaj ze w sprzegle turbomatic trzeba wlac dokladna ilosc oleju, taka jaka jest podana przez producenta...ani mniej...ani wiecej.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Wlałem olej zalecany przez producenta (10W) zakupiony od Kobranków, w ilości 8,1 litra (w instrukcji 8,05-8,3). Olej który był dotychczas w sprzęgle był lekko zabrudzony miał charakterystyczny zapach, i było go nieco mniej(ok 7,5l)ciągnik z pewnością nie miał żadnych wycieków, zawsze idealnie suchy od spodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

W sprzęgle hydrokinetycznym turbomatik nie ma żadnej tarczy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=EsRrhv1RGNI

 

 

(...) no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

Sprzęgło główne... Podpowiedź z mojej strony: sprzęgła głównego jazdy nie szukaj w korpusie łączenia silnik-przekładnia, tam go nie ma.

Edytowano przez Grzesiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Zastanawia mnie jednak co jest przyczyną nadmiernego poślizgu? Drugi Fendt Favorit 512 o nieco mniejszym przebiegu 6700 MTG ma zdecydowanie "zrywniejsze" sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thunder    0

ja mam problem z Fendt'em 610 ls 82r. wyciek z kratek pod kabiną pomiędzy skrzynia biegów a silnikiem, co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

popatrz w tym miejscu czy nie ma jakiejś uszczelki może puściła i jest wyciek :unsure:


kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz4520    0

Ja z mam tez problem ze sprzęgłem. Mam fendt 611 LSA tubomatic i przy puszczaniu sprzęgła działa jak zwykłe sprzęgło czyli szarpie!? co to moze być?

Mówił mi ktoś ze może to być zły stan oleju!? Ale jak dokładniej sprawdzić stan?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

A moze by tak zajrzeć do zwykłego suchego sprzegla. Nie koniecznie to wina lezy w hydrokinetycznym sprzegle. Kto rozpolowił raz Fendta(miałem to przyjemnośc, faktycznie przyjemnosc bardzo latwoszło) po rozpołowieniu może zaskoczyc widok jakiś spodek przykręcony do wału korbowego :D To tylko turbomatic cały i tam nie ma zbyt co sie popsuć. rzeba kopać pod kabiną w obudowie skrzyni biegow tam jest to tradycyjne sprzęgło. Zajrzyj tam, u kolegi po wymianie tarczy troche szarpał ale teraz jest ok a oryginalna wytrzymała ponad 10 tyś mTH zadziwiajace zwlaszcza że ma on na sobie ładowacz czołowy odpiety był od założenia dopiero rok temu wiosną do rozpołowienia


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz4520    0

wiec pewnie przez ten turbomatic wolniej sie zużywało... a co do mojego to ma prawie 9tys. mth i przebieg na 90% realny bo ojciec sam go od rolnika w belgii kupił. A co do tego zwykłego sprzęgła to sprawdze to niedługo (zaczynają sie sianokosy więc teraz nie ma czasu) i zdam relację jak to wygląda. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez OcB1
      Witam wszystkich
       
      Szukam schemat i opis kontrolek do fendta 612LS, poniewaz jedna z mojich kontrolek zaczela swiecic na żółto i nie mam pojecia co ta kontrolka oznacza. Bym byl bardzo wdzieczny.
    • Przez wojtek2904
      Witam, mam problem w Fent 612 lsa. Od pewnego czasu migają kontrolki od hamulca ręcznego oraz od oleju po przekręceniu kluczyka. Dodatkowo ostatnio pojawił się również sygnał dźwiękowy. Czym to może być spowodowane? Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi !
    • Przez katastofa-87
      Witam man nastempujący problem w moim  614 lsa z 87r ostatnio zaczęło przybywać dużo oleju w silniki myślałem ze to paliwo ale doszedłem do wniosku ze także dużo oleju do wspomagania dolewałem i dlatego stan się w silniku zwiększał.  Moje pytanie brzmi czy ciężko jest wymontować tą pompę czy jest możliwość przecieku oleju z tej pompy do silnika jeżeli dobrze się orientuje to ona ma koło zębate czy trzeba na coś uważać i ile może kosztować nowa a jak kupować to gdzie bo u kor banków od 2400 do 3600 zł krzyknęli albo czy da się zregenerować jak ktoś już to przerabiał niech daje znać
    • Przez katastofa-87
      Witam mam problem ze swoim fendt 614 lsa 87 r mianiowice operuje podnośnikiem tylnym manulanie gdyż ehr mi nie działa i na sterowaniu manualnym podnośnik mi gwałtownie opada jak tylko podniosę do góry a jak zaczynam podnosić to z początku ma problem moje pytanie gdzie są zawory jakieś które mogły by się przyciąć. I kolejny problem to elektryka elektronika wyświetlacz mi nie działa podejrzewam ze ktoś zamienił gdzieś przewód gdyż zauważyłem ze bez kluczyka w stacyjce po wciśnięciu przycisku świateł awaryjnych wyświetlacz ożywa zaczyna migać i kontrolka ciśnienia oleju się również zapala pomoże ktoś chyba ze to objawy uszkodzonego sterownika
    • Przez ene
      Cześć
      W moim Ferdku 611 lsa 90r nie ma hamulców przyczepy pneumatycznych tylko hydraulicznie. Sprężarka jest fabryczna.  Potrzebuję info jakiego zaworu użyć aby zrobić hamulce dwuobwodowe przyczepy. Kolega z forum kiedyś nakreślił mi jak u siebie zrobił jednoobwodowe- użył do tego zaworu z c330 c360 itp   a sterowanie nim zrealizował poprzez  siłownik ( maly ) zasilany z gniazda hamulców hydraulicznych przyczepy + parę sprężyn cofających itp.
      Więc jaki zawór mam ja zastosować ? schematy  i inne wskazówki mlile widziane .
      Pozdr

       
×