Skocz do zawartości
art1224

Skrzynia biegów U12xx

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
art1224    58

Witam. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna "klekoczących" odgłosów w skrzyni pośredniej w ursusie 1224? Słychać je tylko na małych obrotach silnika. Pewien mechanik stwierdził że ten typ tak ma ale za bardzo nie chce mi się w to wierzyc. Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

prawdopodobnie lozysko oporowe zaczyna sie rozpadac. a jak wcisniesz sprzeglo to tez tak robi?? albo masz te lapki od docisku lozyska oporowego poluzowane ale to raczej mniej mozliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
art1224    58

Sprzęgło odpada, jest nowe. To związane jest raczej z napędami pomp tylko pojęcia nie mam gdzie leży przyczyna bo te też są po wymianie :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusFan1222    23

W moim 912 też słychać takie lekki odgłos ''betoniarki'' z okolic skrzyni pośredniej na wolnych obrotach,ale po dodaniu gazu lub przełączeniu wzmacniacza na pozycje ''żółw'' klekotanie ustaje. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

witam,te odgłosy są ze wzmacniacza jest już luz między bebnem a wałkiem na którym jest on osadzony.Ciągniki wyposażone w zmacniacz nie mogą pracować na biegu jałowym na niższych obrotach niż 1200obr/min w pozycji zajac.stuki cichną jak się wcisnie pedał sprzegła ponieważ jest tam hamulec częsci obrotowych.Mam 921 które ma 22 lata,wzmacniacz naprawiałem dopiero rok temu spory koszt ale warto bo i tak te ciągniki nie mają za wiele przełożeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    4

Mam problem z wyrzuceniem biegu na ,,luz,, w Ursusie 1224 podczas prac polowych.Gdy ciągnik jeszcze nie jest dobrze rozgrzany biegi działają poprawnie ale gdy się już rozgrzeje np na uwrociach nie można przełączyć biegu na luz.Problem ten nie występuje jeśli jeździ się na ,,żółwiu,, albo w transporcie gdy ciągnik się toczy ale jak się stanie już jest problem.Jaka może być tego przyczyna ze wrzucić bieg można ale wyrzucić jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    4

Tez o tym myślałem tylko dlaczego jak się jedzie na ,,żółwiu,,to problem nie występuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprubój wyregulować hamuc srzęgła powinno rozwiązać problem a dzieje się to dlatego że w skrzyni są już zaduże luzy (wypracowane przesówki)jak nie bdzie można wyłączyć biegu wyłącz na luz reduktor lub odłącz na chwilę napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    4

Reduktora tez nie można wyrzucić na luz.Ciągnik mam od nowości i ma 3tys mtg ,przy takim przebiegu to chyba skrzynia nie powinna mieć luzów ale może się mylę.Spróbuje wyregulować jeszcze ten hamulec sprzęgła może coś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

Korzystając z tematu. Może ktoś mi doradzi co mam zrobić w sprawie "zgrzytania" w 1224 w trakcie zmiany biegów? Problem jest na tyle poważny,że w trakcie redukcji lub zmiany biegu na wyższy, bieg praktycznie trzeba wbijać na siłę. Byłbym wdzieczny za pomoc....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiapa    0

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.

 

Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

I tutaj jest odpowiedż na wasze pytanie o żle działającym sprzęgle. w ciągnikach seri 385 zastosowano tzw.hamulec sprzęgła a działa to w ten sposób że po wciśnięciu sprzęgła zostaje zatrzymany wałek sprzęgłowy i to ma główne zastosowanie w pracach polowych do płynnej zmiany biegów ale gdy ciągnik stoi (silnik chodzi a tarcza sprzęgłowa i cała skrzynia stoi biegi wchodzą lekko jak przy zgaszonym ciągniku) ale gdy ciągnik jest w ruchu to dla amatorów robią się schody i im bardziej wciskasz sprzęgło tym trudniej wrzucić bieg i teraz bez urazy wasze ciągniki są sprawne tylko nie potraficie nimi jeżdzić. weżcie sobie lektórę z lat 70-tych i poczytajcie jak się zmieniało biegi np. w starze 28 lub 29 jak się nauczycie jazdy z podwójnym wysprzęglaniem do zmiany biegów w górę i przygazówką do zmiany z wyższego na niższy to stwierdzicie że miałem rację . w tych ciągnikach nie zmienia się biegów poprzez koła zębate tylko przez tzw. przesówki i tam jeżeli nie są zbliżone obroty dwóch elementów to włączenie biegu graniczy z cudem .najprostrzym sposobem żeby to zrozumieć trzeba nauczyć się zmiany biegów bez użycia sprzęgła a jest to możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.

 

Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

jeśli masz sprzęgło wyciskane hydraulicznie to nie masz hamulca

mercedes250d-trafne uwagi,ja mogę tylko dodać, że hamulec powinien być tak wyregulowany aby hamował w ostatnie fazie wycisku i wtedy przy ruszaniu należy wcisnąć pedał do końca, natomiast przy redukcji nie używać hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopek00    0

witam. chciałem sie dowiedzieć jaki jest schemat skrzyni biegów.bo wiem ale niejestem na 100%pewny

 

Polowe: Szosowe tak samo.. I ma jeszcze półbiegi?

1 3

 

2 4 R

Edytowano przez konopek00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

1 3

2 4

Polowe szosowe i wsteczny włącza się drugą dźwignia z lewej strony siedzenia

I

R II

 

i wzmacniacz momentu (tzw półbiegi) przy kierownicy z lewej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

to zależy jaką masz skrzynie 3 czy 4? wtedy masz polowe 4 drogowe 4 i wsteczne 4 i na każdym biegu masz wzmacniacz tzw żółw-zając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    44

@FarmerPawlos - masz rację, 3 były w 1614 :)

Ale jak wiadomo mógł się znaleźć ktoś kto by przełożył silnik i z 1614 byłby 1224 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
×