Skocz do zawartości
wilczek

brona wirnikowa czy agregat

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Brona
wilczek    4

witam interesuje mnie opinia co wybrac

mam zamiar w najbliższym czasie kupic agregat uprawowo siewny i mam pytanie co jest lepsze do uprawy brona wirnikowa czy bierny zestaw ziemie mam srednie, kl 3 i wzwyż pomieszane co w takim wypatku jest lepsze licze na wasza opinie i pomoc

mam do wyboru pare zestawow

1. kunh integra G II ; aktywny lub bierny moze ktos ma taki i cos powie o nich

2 kongskilde z siewnikiem demeter classik

3 gaspardo z siewnikiem Dama

niewiem wlasnie ktory z tych zestawow i i w jakiej konfiguracji by wybrac mam nadzieje ze mi cos doradzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromaro    9

brona wirnikowa potrzebuje trochę więcej mocy niż zestaw bierny. Wiec zależy jaki masz Traktor do tej roboty a przede wszystkim jakie masz ziemie (czy np. przejechanie agregatem biernym zadowoli Cie pod względem uprawionej roli)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

ciagnik to df m 620 164km mysle ze spokojnie z zestawem 3 m da sobie rade na niektorych kawalkach niezbyt jestem zadowolony po przejechaniu agregatem biernym uni grudziadz Kombi 4,2m bo jednak jest sporo bryl nie rozbitych

Edytowano przez wilczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ciągnik da sobie radę bez problemu:) Ja kierowałbym się bardziej tym jak bardzo masz zakamieniałe pola ja mam sporo kamieni wiec wybrałem bierny aktywnego było by mi szkoda no i ciągnik musiałbym mieć troszkę większy:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

ale takie wirnikowe brony maja jakies zabezpieczenia przeciw kamieniom ? a ktory z tych zestawow byscie proponowali a moze jeszcze jakis inny?

 

ale takie wirnikowe brony maja jakies zabezpieczenia przeciw kamieniom ? a ktory z tych zestawow byscie proponowali a moze jeszcze jakis inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHCS    6

Uwazam, ze na gleby tej klasy powinienes wybrac agrgat bierny. Z uprawa na tych glebach stanowczo da rade sobie bierny, a zyskasz jeszcze szerokosc robocza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

no niby tak ale ja niewiem czy nie lepsza byla by ta wirnikowa brona od biernego prosilbym użytkowników takich bron o jakas podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Dla mnie tylko aktywny, jeżeli sie wjeżdża prosto na orke to nie wyobrażam sobie pracy agregatem biernym, bo chyba bym z traktoa wylecial..do biernego trzeba min. 8-10km/h(a jak 12 to dobrze), a aktywnym śmigasz sobie ile chcesz, robota spokojna i dokładna a nie rodeo. Robimy aktywnym 6-7 lat i jesteśmy zadowoleni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

wlasnie chodzi mi o taki jakis agregat zeby dobrze po orce odrazu doprawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kruszek    0

Jeżeli od razu po orce to wirnikowa jak najbardziej. Tylko,zebys nie zmielił gleby na pył... Gleba powinna być struktury gruzełkowatej.

Ale czy w broną wirnikową nie wzrasta zuzycie paliwa? Bo trzeba trzymać ciągle na wyskokich obrotach nawet jak sie wolno jedzie.

 

A co do brony biernej też nie byłoby wcale żle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Hmm to wszystko zależy od rodzaju ziemi. Na moich 3a i 3b wystarczy jeden przejazd agregatu biernego...

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david62    0

Przy 160 km polecił bym tobie agregat z broną aktywną 4m. A taka brona aktywna pięknie doprawia glebę u nas siejemy bezpośrednio na orkę. Co prawda orka wykonywana jest z cambellem. Ale pare razy w ostrą skibe wjeźdzałem i pięknie robi. Przy nowszych agregatach wirniki tak chodzą że wypychaja te kamie nie na brzeg. A jak taki wielki kamlot jest to tylko iskry pójdą i po wierzchu przejdzie. Bynajmniej ja tak w mojej amazonce mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    35

kolego bez wachania bierz aktywny najlepiej z wałem packera. Ja mam aktywny laly plus siewnik nordsten. Robota tym zestawem to bajka. Szybko ruwno nic sie nie zapycha arobota zrobiona za jednym przejazdem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

Jakiej firmy polecacie brony wirnikowe? Jaki model? Ktorych unikać? Chodzi o maszyny używane. Prosze o rady. Jeśli macie jakies doswiatczenia z takimi maszynami chetnie posłucham.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz-06    104

Ja na twoim miejscu wybrał bym agregat aktywny. Czyba że ten bierny by miał tależe po jak łapki to troche lipa. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

A jaki to jest ten aktywny? Brona wirnikowa to bierny Twoim zdaniem:) Jak ktoś coś wie to sam poczytam bo moze na przyszły sezon sam kupię. Interesuje mnie używana, ciągnik MF 80KM 4x4 ( tur jest więc podniesie z siewnikiem ,3000kg udzwigu), ziemia to głównie rędziny i takie mieszaniny z płówką. Fajny byłby z wałem pakera ale obawiam się że może być ciężko. Wymiar 2,5m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mf362
      Jak w tytule .
      Optymalna szerokość pod c360 to 1'8m. 2m?
      Nigdy nie miałem do czynienia z talerzowka.
      2x10 lub 2x11 to moze miec problemy?
       
      Mam na oku dwie takie w dobrych pieniądzach tylko czy ciagnik poradzi sobie z dzwiganiem?
      Podzielcie sie swoimi doświadczeniami.
       
    • Przez jarek5036
      Witam. Chciałbym poznać opinie użytkowników agregatu talerzowego z firmy JanPol na temat jakości wykonania i kultury pracy.
    • Przez pulek227
      Witam,
      Potrzebuje informacje o plugu obrotowym euromasz 4 skiby
      Jest dosc tani i pytanie czy ktos go posiada
      Jak wyglada orka ciezkiej gleby?
      Czy ma duze opory i czy dobrze przykrywa?
    • Przez Adam9125
      Witam,
      Mam zamiar kupić agregat do uprawy uproszczonej Köckerling QUADRO 400, i mam takie pytanie czy on dobrze podrywa ziemie czy jednak rozstaw rap co 27cm to za szeroko jak do uprawy bez orkowej? Czy lepszy jednak byłby może Vario ?
      U mnie ziemie mieszane mady i piaski.
       
    • Przez Marcin
      Jakie pierścienie wybrać do sześciometrowego wału uprawowego ciąganego za ciągnikiem, cambridge czy crosskill? Wał ma pracować głównie na zaoranym polu przed agragatem uprawowo-siewnym. Z góry dziękuję za wszelkie opinie.
×