Skocz do zawartości
Rolnik1111

Ilość osi a uciąg

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rolnik1111    24

Witam,większa ilość osi oprócz mniejszego nacisku na podłoże zmniejsza czy zwiększa opór toczenia?

Np: jeśli przyczepa ma 2 osie zamiast 1 to lżej czy ciężej ją uciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

a z tym moze byc roznie

zalezy jaka ladownosc, szerokosc opon, no i po roli czy sladuje za ciagnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

ilość osi nie ma znaczącego wpływu na opór toczenia

 

Opór toczenia dla przyczep wyznacza sie ze wzoru Fop = (((Gfp+Go) *9,81)/1000)*f

 

gdzie:

Fop - opór przetaczania w kN

Gfp - masa przyczepy w kg

Go - masa ładunku w kg

f - współczynnik oporów toczenia (dla ścierniska wynosi 0,1 dla gleby po orce 0,12 a dla drogi utwardzonej 0,01)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

@machanizator te wzory to do rzeczywistosci sie maja tak jak piesc do nosa. wjedz przyczepa na 2 osiach w wilgotne pole i miej na niej 20 ton, a teraz wjezdz ta sama przyczepa na 4 osiach, jaki bedzie efekt?

 

juz ci powien, opor toczenia w tym pierwszym przypadku wzrosnie, dlatego iz bedziesz probowal ciagnac osie po ziemi :lol: .

 

na drodze asfaltowej bedzie za to odwrotna sytuacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jak zwykle za mało danych :P ale licząc osie a dzieląc koła :huh: to ... :blink:

@brzozak2 tan wzór jednak coś da bo zmierzy czy w końcu koła się będą krecić czy tylko ryć

 

Co do liczby osi najważniejsze to dobrać ogumienie do ciężaru (a dopiero wtedy liczyc osie)nie tylko szerokość ale i wysokość zauważyłem taką zależność że im niższe koło taka zwykła 10-15 po wbiciu sie 10 cm w ziemie się nie kręci a jakby była większa średnica to by się kręciła czyli będzie stawiać mniejszy opór ;)

 

Tak jak brzozak wspomniał w polu inaczej a na drodze co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Weźmy przyczepę dwuosiową o ładowności 12 ton, na kołach 385/65 R 22,5 i drugą identyczną ale z kołami balonowymi o szerokości 500 mm i tej samej wysokości. Po szosie ta pierwsza będzie szła lżej, natomiast po polu wręcz odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Pole polu nierówne, sucho, mokro, miękko, twardo. Jedno jest pewne, że przy większej średnicy koło toczy się lżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

wcale to nie jest pewne i sa sytuacje gdzie mniejsze kolo toczy sie lzej, albo inaczej wsprowadza mniejsze oporu ruchu ;) .

 

popatrz sobie na przednie kola dragstera B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Napisano (edytowany)

Pisałem o polu. W dragsterze są niesamowite opory toczenia przedniego koła :o w momencie gdy przez większość czasu jazdy na torze unosi się w powietrzu. Weź stary rowerek Wigry oraz rower na kołach 28cali i zapraszam na przejażdżkę po polu. ;)

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

toc mi tego tlumaczyc nie musisz, natomiast wez wigre i jakas ruska damke na 28'' (zalozmy ze przelozenie calkowite jest te same) i pojedzmy w suchy dzien po sciezce technologicznej, postawisz, ze na 100% damka lzej pojdzie? tez pole B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Napisano (edytowany)

Jednostka miary długości , czyli 1 kilometr nic nie uciągnie.

Do brzozaka - to będzie zależało od tego czy w piastach i torpedo tej starej ruskiej damki będzie jeszcze jakiś smar, czy całkiem sucho i czy łańcuch nie zardzewiał. :rolleyes:

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

A ile km trzeba żeby uciągnąć 1T?

 

Dobre pytanie. Jeśli szukasz konkretnej odp to raczej nikt Ci nie odpowie, uciągnąć 1 t na czym, po czym, na jakich oponach itd. Po asfalcie to rower wystarczy, po miękkim polu to już się ciekawie robi, potem jakie koła, ile powietrza.

Już łatwiej byłoby jaki ciągnik ma uciąg 1 t na zaczepie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

podajrze c-360 ma uciag 1200kg musiałbym isc sprawdzić do pewnosci na tabliczke bo napewno nie jest to nacisk na zaczep. siła uciagu hmm 60 ma chyba klase 0,8?? ale jak to na kg przeliczyć?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez johny09
      Witam.
      Jestem zainteresowany kupnem przyczepy koleby zremb w8, czy ktoś może się orientuje kto może chce sprzedać?
       poniżej przykładowe zdjęcie

×