Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie dlaczego mój MF 690 nie chce palić w niskie temperatury :mellow: (przy temp +5 jest dobrze a przy -5 ciężko zapala...trzeba podgrzewać miske olejową bo jest na płynie)...dodam że wymieniłem pompke paliwa i filtr paliwa...ale to nic nie dało...co może być przyczyną....?? :(

I czy była by jakaś możliwość do niego zamontować świece żarową??.. mam zaślepkę w pompie wodnej...i nie wiem do czego ona jest...czy do jakiejś grzałki.? :)

 

Albo bd przyczyna wtryskiwaczy lub pompa... :unsure:

Opublikowano

też miałem problem z rozruchem w niskich temperaturach ale case 5120, nie mogłem się doczekać na grzałkę płynu chłodzącego rozwiązałem sprawę rozruchu w inny sposób pali nawet przy -25 stopniach rozrusznik 12v zamiast fabrycznych 2 aku 12v połączonych równolegle zastosowałem do rozruchu 2 aku 12v połączone szeregowo palę na 24v pali jak złoto po 3 m-c rozebrałem rozrusznik sprawdzić stan wirnika i stojana wyglądały na stan bdb bez zapachu spalenizny czy przegrzania... a więc ja osobiście polecam te rozwiązanie

Opublikowano

dolewaj benzyny do ON stosunek 1/10 10 litry benzyny na 100 litry ON a masz płomieniówkę jeśli nie to zamontuj koszt ok 20-30 zł a jak masz sprawdz czy działa i czy podaje paliwo pompa do świecy

Opublikowano (edytowane)

Odpisujesz sam sobie?

Wiesz że dzwoni ale do końca nie wiesz gdzie. Perkins 4 odpali w mroźne dni bez żadnych kombinacji ale jak ma 30 parę lat to różnie może być. 

 

"Posiadam 3P i MF 675 odpalanie w zimę 3p jest bez problemowe gdyz uklad wtrysku jest bezposredni w komore spalania i przy sprawnie dzialajacym aku,rozruszniku i nie zuzytym silniku co wazne dobrze zgranych rozpylaczach z pompa- zaplon pali mi od tzw pol obrotu
MF seria 5,6,3 oraz wszelkie ursusy na licecji perkinsa 4 cylindrowego niewiem jak 6 garowe, maja wstepna komore zawirowania mieszanki, zanim doleci do cylindra zimna mieszanka paliwa i nagrzeje sie podczas sprezania, kon daje bucha z komina dajac znac ze sie zalewa i nie przerobi tego."
 
Tak dla twojej świadomości to Perkins w 3P ( AD3.152 ) jak i w MF675 ( A4.236) mają taką samą budowę. Nie mają wstępnej komory, tylko otwartą w denku tłoka.
Jedną z wad wstępnej komory spalania jest utrudniony rozruch zimą:)
Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Wróżysz z fusów. Kolega chyba wie najlepiej co ma. Niech porządnie sprawdzi święcę płomieniową. W sumie to również może mieć zajechaną pompę wtryskową, silnik, rozrusznik itd. Jaki związek mają zajechane tarczki wom do odpalania?

Opublikowano

Nie mam zamiaru nikogo w blad wprowadzac lub sie sprzeczac co jest lub nie ale niektorzy lubia sie nakrecac, opisalem jak uruchamiam 32letni silnik MF675 z plomieniowka w moim przypadku bez zadnych przerobek cala akcja trwa kilka minut i gra.
Wiec poco te docinki...
Znam kilka przypadkow gdzie silniki 4a.236 w ciagnikach nawet nowych jechaly na gwarancje gdyz w temp ujemnych slabo palily prodecent niczego nie zdiagnozowal, po analizach, rozmowach z mechanikami i urzytkownikami oraz czasu doswiadczen doszli do tego ze tak jest z nimi i trzeba dobrze grzac powietrze w kolektorze lub dodac grzalke plynu.
Temat zamykam.

Opublikowano

u mnie perkins 3p odpala przy 15 mrozu bez żadnej świecy jak paliwo nie zamarżnie a 4p to ten sam silnik tylko ma cztery cylindry i niech nie piszą bajek o jakich dziwnych komorach spalania

Opublikowano

No mój 675 niestety rzucił palenie na okres zimowy. Bez grzalki ani drgnie. Nie wiem czy pompka paliwowa nie zdechła, bo po naciśnięciu nie ma żadnego oporu...

Opublikowano

Nie ma oporu bo utrzymuje ciśnienie. 

Pierwsze i najważniejsze pytanie: jak kręci rozrusznik? W jakim stanie akumulatory? 

Te silniki ciężko palą jak wolno kręci. 

Nie ma co brać pod uwagę fachowców jak kolega wcześniej co wstępną komorę wymyślił w 3p:) bo to że ma być sprawna świeca to normalne ale w 90% przypadków ona nie pomaga. Jak chcesz pomocy na forum odnośnie tego odpalania to będziesz musiał napisać trochę szczegółów o stanie twojej maszyny.

Opublikowano (edytowane)

Fakt jest taki że akumulator słaby jest. Jak podjechalem Fordem Galaxy 1.9 tdi odpalił po 3ch obrotach. Aż tak w mfie jest to ważne? W renowce na max słabym akumulatorze wystarczy że obróci rozrusznik.

Edit: kupiłem wczoraj nowy akumulator. Rano dzisiaj o 6tej test - odpalił od strzała, bez podgrzewania świecy i płynu było poniżej zera.

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Kolego to odpal starszego diesla przy wiekszym minusie bez sprawnych swiec zarowych czy plomieniowych tyczy sie to czy ciagnikow czy tez aut...Zycze powodzenia
Chyba ze tylko wy macie super 30latki co chodza jak nowki lub nie mieliscie nawet z takimi stycznosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v