Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

Opublikowano

Czyli nie wysprzęgla ? A gdy jedziesz na biegach pełzających i wciśniesz pedał sprzęgła to ciągnik się zatrzymuje czy dalej jedzie ? Pedał sprzęgła jest niski czy wysoki?

Opublikowano (edytowane)

ogolnie wysprzęgla ale słabo czasem big wchodzi dobrze a czasem musze kilka razy delikatnie pociagnac za wajche zeby wpadl bieg, na pełzających biegach jest tak ze chwilke sie toczy i zaraz sie zatrzymuje a pedał sprzegła wciska sie caly czas rowno bo w kabinie mam sterownik elektryczny, a czym jest sterowany wysprzeglik olejem ze skrzyni czy moze jakims płynem innym??

Edytowane przez spokojnyziomek
Opublikowano

pomoże mi ktoś z tym plyem bo nigdzie nie moge znalezc zbiorniczka plynu do sprzegla a nie jest nigdzie polaczone z hamulcowym zbiorniczkiem. chyba ze elektrohydrauliczne sprzeglo jest inaczej zasilane orientuje sie ktos moze w tej dziedzinie??

Opublikowano

Witam.

Mam u siebie podobny problem ale w ciagniku 951-4 skrzynia 12/12 sprzęgło całkowicie mechaniczne.

 

Ciężko wchodzą biegi, po wciśnięciu sprzęgła muszę odczekać z 10s zanim pozwoli na gładkie wpięcie biegu.

Na biegach pełzających wciśnięcie sprzęgła skutkuje poruszaniem się ciągnika jeszcze jakiś czas, ledwo hamulcem mogę go zatrzymać, im wolniejszy bieg tym gorzej.

Na biegach szosowych praktycznie nieodczuwalne ale też lekko przeciaga.

 

Ruszanie nie stanowi problemu nic się nie ślizga, sprzęgło "bierze" na normalnej wysokości.

 

Ktoś ma pomysł co się dzieje? Dlaczego sprzęgło jakiś czas zostaje "sklejone" nie rozprzęgla napędu?

Opublikowano

Dźwignię naciągnąłem ile się dało ale bez zmian, okienka inspekcyjnego aby podciągnąć na samym docisku nie ma więc i tak rozpoławianko...

Załyszałem tez opinię że takie przeciąganie to objaw kończącego się sprzęgła i jak padnie nie da się już wcale rozprzęglić.

Jak na mój rozum to się kupy nie trzyma i raczej powinno się ślizgać niż być na stale spięte..

Opublikowano (edytowane)

Tak, dziś zaczęło szarpać przy ruszaniu.

Andrzeju czy możesz podpowiedzieć jak wygląda to sprzęgło i gdzie kupić, jakiś link?

Czy po prostu masz na myśli tzw sprzęgło jednotarczowe łopatkowe a nie tradycyjne ciągłe.

 

A żeby weselej było to padła pompa wtryskowa, 12dni przed końcem gwarancji :)

Edytowane przez Levis
Opublikowano

Witam mam Renault 106-54 mechaniczne biegi wchodzą że zgrzytem z dużym problemem pociągnięcie linki nic nie dało ktoś ma jakiś pomysł ??

Opublikowano

witam u mnie w 155.54 z rewersem elektrohydraulicznym jest taki problem ze jak pracuje silnik nie dam rady wrzucić biegu ale gdy przed odpaleniem wrzucę bieg i odpalę to ruszę normalnie i wciskając pedał normalnie wystrzegała i ciągnik staje lecz biegu nie dam rady zmienić. po prostu nie wystrzegała. Jakieś pomysły?

Opublikowano

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

 

jezeli jest to wersja z rewersem elektrohydraulicznym to nie masz żadnego płynu ponieważ pedał sprzęgła jest połączony tylko i wyłącznie z czujnikiem położenia (potencjometr z dwoma wlącznikami początkowy i skrajny) Zadnej regulacji ani kalibracji nie wykonasz sam , potrzebny METADIAG i starszy interfejs do renault bo ten sterownik nie komunikuje się po magistrali CAN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v