Skocz do zawartości
spokojnyziomek

sprzęgło renault 120.54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

Czyli nie wysprzęgla ? A gdy jedziesz na biegach pełzających i wciśniesz pedał sprzęgła to ciągnik się zatrzymuje czy dalej jedzie ? Pedał sprzęgła jest niski czy wysoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ogolnie wysprzęgla ale słabo czasem big wchodzi dobrze a czasem musze kilka razy delikatnie pociagnac za wajche zeby wpadl bieg, na pełzających biegach jest tak ze chwilke sie toczy i zaraz sie zatrzymuje a pedał sprzegła wciska sie caly czas rowno bo w kabinie mam sterownik elektryczny, a czym jest sterowany wysprzeglik olejem ze skrzyni czy moze jakims płynem innym??

Edytowano przez spokojnyziomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pomoże mi ktoś z tym plyem bo nigdzie nie moge znalezc zbiorniczka plynu do sprzegla a nie jest nigdzie polaczone z hamulcowym zbiorniczkiem. chyba ze elektrohydrauliczne sprzeglo jest inaczej zasilane orientuje sie ktos moze w tej dziedzinie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Witam.

Mam u siebie podobny problem ale w ciagniku 951-4 skrzynia 12/12 sprzęgło całkowicie mechaniczne.

 

Ciężko wchodzą biegi, po wciśnięciu sprzęgła muszę odczekać z 10s zanim pozwoli na gładkie wpięcie biegu.

Na biegach pełzających wciśnięcie sprzęgła skutkuje poruszaniem się ciągnika jeszcze jakiś czas, ledwo hamulcem mogę go zatrzymać, im wolniejszy bieg tym gorzej.

Na biegach szosowych praktycznie nieodczuwalne ale też lekko przeciaga.

 

Ruszanie nie stanowi problemu nic się nie ślizga, sprzęgło "bierze" na normalnej wysokości.

 

Ktoś ma pomysł co się dzieje? Dlaczego sprzęgło jakiś czas zostaje "sklejone" nie rozprzęgla napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Dźwignię naciągnąłem ile się dało ale bez zmian, okienka inspekcyjnego aby podciągnąć na samym docisku nie ma więc i tak rozpoławianko...

Załyszałem tez opinię że takie przeciąganie to objaw kończącego się sprzęgła i jak padnie nie da się już wcale rozprzęglić.

Jak na mój rozum to się kupy nie trzyma i raczej powinno się ślizgać niż być na stale spięte..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

To jest sprzęgło na tarczkach i prawdopodobnie zużyte tarczki (powyginane) i dlatego nie wysprzęgla. Pewnie też szarpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Tak, dziś zaczęło szarpać przy ruszaniu.

Andrzeju czy możesz podpowiedzieć jak wygląda to sprzęgło i gdzie kupić, jakiś link?

Czy po prostu masz na myśli tzw sprzęgło jednotarczowe łopatkowe a nie tradycyjne ciągłe.

 

A żeby weselej było to padła pompa wtryskowa, 12dni przed końcem gwarancji :)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maslo    0

Witam mam Renault 106-54 mechaniczne biegi wchodzą że zgrzytem z dużym problemem pociągnięcie linki nic nie dało ktoś ma jakiś pomysł ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystiann    0

witam u mnie w 155.54 z rewersem elektrohydraulicznym jest taki problem ze jak pracuje silnik nie dam rady wrzucić biegu ale gdy przed odpaleniem wrzucę bieg i odpalę to ruszę normalnie i wciskając pedał normalnie wystrzegała i ciągnik staje lecz biegu nie dam rady zmienić. po prostu nie wystrzegała. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

 

jezeli jest to wersja z rewersem elektrohydraulicznym to nie masz żadnego płynu ponieważ pedał sprzęgła jest połączony tylko i wyłącznie z czujnikiem położenia (potencjometr z dwoma wlącznikami początkowy i skrajny) Zadnej regulacji ani kalibracji nie wykonasz sam , potrzebny METADIAG i starszy interfejs do renault bo ten sterownik nie komunikuje się po magistrali CAN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×