Skocz do zawartości

NOWY CLAAS AXION 900


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Konstrukcyjnie ten silnik jest tylko w CLAASie.

 

Konstrukcyjnie czyli chodzi o to że ma tą ramę zintegrowaną z miską olejową?

Być może że zastosowali FPT Cursora9 jest to że jest także produkowany we Francji w BOURBON-LANCY ;)

 

PS.

Drogą EGR+DPF poszedł inny francuski producent Manitou, prezentując ładowarkę MLT 840 z 137 konnym silnikiem Deera oraz Kubota ciągnikiem M 135 GX ;)

Opublikowano

AXION 900 to ciągnik konwencjonalny a w takich mocach do tej pory nie mieliśmy ciągnika.

byl atles.

A AXION sprzedawał się nie dlatego że ma jeszcze silnik w starej normie tylko że zbiera bardzo dobre recenzje.

no coz nie dalej jak miesiac temu klient kupil axiona glownie dlatego, ze nie ma adblue, testowal wczesniej pume cvx i jak przyszedl rachunek za dodatek to sie lekko zgarbil.

wiec byc moze nie do konca swiadomie, ale dzieki temu, ze axion ma silnik w starej normie umowa zostala podpisana.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o Axiona 800 to ciekawe czy w najbliższym czasie nie zmienią przekładni bezstopniowej z S-Matic na Eccoma, gdyż chyba teraz tylko Claas ich używa po wprowadzeniu do produkcji własnej konstrukcji CNH.

Edytowane przez adikpl1
Opublikowano
A AXION sprzedawał się nie dlatego że ma jeszcze silnik w starej normie tylko że zbiera bardzo dobre recenzje.
Ciekawą sytuację zauważyłem na targach że obok AXIONA 900 i w środku ciągnika byli inżynierowie z konkurencji i miny mieli średnie nawet w zasłyszanej rozmowie (dodam że myśleli że jestem zwykłym klientem) wypowiadali się pozytywnie co do tego ciągnika a skoro tak bacznie robili mu zdjęcia widać że coś jest na rzeczy.

napisał handlowiec :P

 

Zresztą CURSOR to inna bajka

raczej dramat a nie bajka

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Na dzień dzisiejszy 800 bez zmian a na jak długo to zależy od wielu rzeczy

czyli może być taka sytuacja, że będzie część na DPS a część na Iveco :blink: to powinni limitowaną serię zrobić Power by JD :)

za 850 z Cebisiem z max balastem na tylnej osi i 5,2t podnośniku na przodzie, przód amor, i min 2 para wyjść hydr z przodu w 100 tyś € się wyrobie?

Opublikowano (edytowane)

Może najpierw odpowiem koledze Lukasz1987.

Po pierwsze nie ukrywam się i wiadomo że jestem handlowcem ale i pasjonatem techniki rolniczej a szczególnie ciągnikowej więc nie rozumiem uszczypliwości fakt taki był ale nie musisz w nego wierzyć mało mnie to rusza Po drugie jeżelu mówisz że CURSOR to "dramat" to uzasadnij że tak jest. Szkoda że niektórzy się w ten sposób wypowiadają szkoda czasu na polemikę z Tobą kolego.

 

czyli może być taka sytuacja, że będzie część na DPS a część na Iveco :blink: to powinni limitowaną serię zrobić Power by JD :)

za 850 z Cebisiem z max balastem na tylnej osi i 5,2t podnośniku na przodzie, przód amor, i min 2 para wyjść hydr z przodu w 100 tyś € się wyrobie?

Tak jak powiedziałem wcześniej bez zmian AXION 800. Co do cen to tak jak kiedyś mówiłem nie podaję na forum nie prowadzę tutaj handlu maszynami. O cenę należy zapytać swojego najbliższego dealera.

Pozdrawiam :)

 

byl atles.

 

no coz nie dalej jak miesiac temu klient kupil axiona glownie dlatego, ze nie ma adblue, testowal wczesniej pume cvx i jak przyszedl rachunek za dodatek to sie lekko zgarbil.

wiec byc moze nie do konca swiadomie, ale dzieki temu, ze axion ma silnik w starej normie umowa zostala podpisana.

Hej!

ATLES był fakt ale moc to około 275 KM moc max 285 KM więc odpowiednika AXION-a 900 nie było ;)

Edytowane przez Roltex
Gość Profil usunięty
Opublikowano
jeżelu mówisz że CURSOR to "dramat" to uzasadnij że tak jest

WP wymieniło silniki w zmodernizowanych Starach z Iveco na Cummins ze względu na ich dużą awaryjność, pakiet części zamiennych na 8 lat został wyczerpany w 6 lat ;) to z naszego podwórka

W 2009 roku Słowacja zakupiła dla swojej armii i straży pożarnej 110 ciężkich pojazdów gaśniczych Iveco Trakker czy jak to się tam pisze, ale wyposażone w silniki Cummins ze względu na dużą awaryjność elektroniki w pojazdach typu MRAV

O tych dwóch przykładach wiem na 100% ;) Ty też nie uzasadniłeś dlaczego Cursor to bajka. Patrzysz na ludzi patrz na siebie. A znając mlodego to ma dużo do powiedzenia na ten temat bo kiedyś Iveco stało u nich na placu :)

 

Dzięki za info

Gość Profil usunięty
Opublikowano

nie rozbierałem nef i cursora, po prastu z pewnego źródła znaczy z pracy wiem o tych wymianach i usterkach ;)

Opublikowano

Ech a ja mam doświadczenie życiowe z cummis w New Holland TG nie dość że po 2 latach trzeba było wyciągać silnik bo ciekło tu i tam i inaczej nie dało sie tego naprawić. No i ciagłe problemy z pompą paliwa. A serwis owszem niezły ale ceny z Batorego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

NH, CI, MC, Landini i Steyr miały jak się nie mylę Cummins z serii Beta oporacowany pod kierownictwem koncerny CI NH specjalnie dla nich ;)

Opublikowano
Może najpierw odpowiem koledze Lukasz1987.

Po pierwsze nie ukrywam się i wiadomo że jestem handlowcem ale i pasjonatem techniki rolniczej a szczególnie ciągnikowej więc nie rozumiem uszczypliwości fakt taki był ale nie musisz w nego wierzyć mało mnie to rusza Po drugie jeżelu mówisz że CURSOR to "dramat" to uzasadnij że tak jest. Szkoda że niektórzy się w ten sposób wypowiadają szkoda czasu na polemikę z Tobą kolego.

Bo nie wierzę, jak znacząco część forum.

Ty też się tak wypowiadasz, czytaj przykład Janka

Po pierwsze to Cursory w Iveco i ciągnikach mają inne systemy zasilania, bo Cummins współtrówrca owego systemu nie wyraził zgody na jego wykorzystanie w innych pojazdach jak Iveco, Astra, Irisbus. System jest zbudowany na podstawie to raz. Także porównanie ich do silników z Iveco jest mało trafione. Jednak znając życie oraz poprzednie przystosowanie silników do własnych wymogów przez NH i CH można stwierdzić, że elastyczności silnika nie poprawili (patrz Cummins, Sisu wykorzystywane w ich maszynach)

Jeśli już mowa o Iveco Cursor stosowanym w ciężarówkach, w 2009 roku Dekra przeprowadziła test trojaczków Scania, Cummins i Iveco

Włoch nie popisał się delikatnie mówiąc. Z własnego doświadczenia i rozmów z innymi kierowcami, właścicielami firm rodzina silników Cursur ceniona jest za umiarkowane zużycie paliwa, jednak ma złą charakterystykę momentu i mocy. Dodatkowo trapią ją drobne awarie natury elektronicznej. Co ciekawe Scania i Cummins produkujące własny osprzęt przedstawiają znacznie większą niezawodność :blink: .

Życzę Claasowi dobrze ale silnik do Axiona 900 wg Mojej osoby został wybrany głównie za sprawą ceny ;)

Opublikowano

MIałem się nie wypowiadać ale teraz piszesz sensownie i z argumentami.

Zgoda masz swoje racje poparte swoją wiedzą w temacie ciężarówek ja nie mam więc się nie wypowiadam odnośnie tych maszyn. Tylko że na dzień dzisiejszy nie mamy danych szczegółowych i testów nowego AXIONA więc trudno się wypowiadać i zgóry zakładać że będzie źle i awaryjnie. Jak sam dałeś przykład firm które stosują własny osprzęt awaryjność jest mniejsza i jak widać na przykładzie DPS stosowanego w CLaas można wyciągnąć lepsze parametry i charakterystykę niż w oryginale. Mój kierownik serwisu kilka lat przepracował w serwisie IVECO i gdy każdy Go zapyta co sądzi o silnikach wypowiada się pozytywnie i to jeszcze w czasach gdy nie śniło nam się być dealerem tej marki więc stronniczy nie jest. Zresztą sam sprzedawałem wcześniej markę która bazowała i bazuje tylko na silniku tej marki i mogę powiedzieć że akurat silnik nie dostarczał problemów reszta niestety różnie ale to dotyczy wszystkich marek ciągnikowych, w zimie palenie bardzo dobre i szczerze powiem awaryjność prawie żadna do ilości sprzedanych maszyn więc tutaj jestem spokojny o jakość.

Czekam z niecierpliwością aby samemu sprawdzić w praktyce możliwości AXIONA 900 i wtedy wyrobię sobie zdanie co charakterystyki mocy i momentu obrotowego, teraz to wróżenie z fusów. Czas pokaże. Moim zdaniem zbyt dużo zostało zainwestowanych euro w projekt aby pochopnie wybierać jednostkę silnikową kierując się tylko ceną zresztą nikt z nas nie wie ile faktycznie kosztuje silnik, konstrukcja akurat tego silnika nie jest typowa mam na myśli miskę olejową jako całość konstrukcji więc linia produkcyjna musi być stworzona specjalnie pod ten konkretny silnik a to są dodatkowe koszty.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
    • Przez Tula0911
      Witam czy w class xerion 3300 podczas rozruchu powinien gasnąć monitor 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v